{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.469 visninger | Oprettet:

Skab eller Muk??? {{forumTopicSubject}}

Nå, Henning min tinker, stamper med bagbenene og klør sig på alt hvad han kan komme i nærheden af gennem de sidste 3 dage. (dyrlægen kommer i næste uge)
Jeg synes det er synd for ham og har klippet alt hans smukke hovskæg af.... det var bestemt noget der passede herren, om end han nu ser lidt maltrakteret ud. Under pelsen var der nogle sår... ca 3-5 mm store, en i hver bagbenskodebøjning og en samling på 2-3 stykker højere oppe op det ene forben. Det ligner fuldstændig muk, som han tidligere har haft. Men han er ikke varm eller hævet. Huden er tør og sprukken og der er skæl.
Hvad tror i det er ? Muk eller skab eller noget helt andet?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Skab eller Muk???
  • #1   15. apr 2011 min har nøjagtig det samme problem.. havde dyrlægen ude og han sagde at det var en slags mider... vi fik min vallak barberet helt tæt indenunder hovskægget på alle fire ben, fik noget shampoo jeg skulle vaske ham i 5 dage i træk, og så holde en pause.. og så fik han en indsprøjtning med noget kur i, og ska ha to ormekure med 2 ugers mellemrum... det har allerede hjulpet, og den der shampoo er der også noget kløestillende i ..
    min vallak har også en masse små sår i koderne og nyder når han blir vasket....


  • #2   15. apr 2011 Helt sikkert Skab

  • #3   15. apr 2011 Enig med Karina, helt sikkert skab smiley

  • #4   16. apr 2011 Jeg kigger lige med..... smiley

    Min Chip får i knæhaserne på forbenene om vinteren. Han er ikke varm og hævet bare tørt hud og hvidt skæl, ham tramper med bagbenene ude på fold men der er intet at se på bagbenene....
    Tror snart jeg har prøvet alt.... dyrlægen siger det er muk Suk...
    Har været igennem diverse håndkøbsting for muk som dyrlægen har foreslået
    cebazil fra dyrlægen man vasker hesten med
    har sågar prøvet frontline det bliver foreslået mod skab, hvis man googler det smiley :) (chip er chippet så¨han ikke kan bruges til konsum) -det forsvandt i ca 14 dage men nu er det der igen smiley

    Cathrin smiley



  • #5   16. apr 2011 Jeg har på min klippet håret ned på det sted hvor han har skab(ca en 5 krones størrelse..) Så har jeg smurt DEXEM (kan købes på apotek eller Matas) det har bar kunne holde det helt nede, min hest hverken stamper eller klør mere.. Ved ikke om det vil virke på større områder, men hos mig har det virkelig været guld værd!!

    Lige et forslag som jeg synes I skal prøve af.. smiley


  • #6   18. apr 2011 følger lige med, har nemlig aldrig kunne få bugt med skaben...

  • #7   20. apr 2011 kikker lige med for jeg har sammen problem som chip, min har jeg dog kunne holde det nede om sommeren ved at ride til stranden et par gange om ugen og bade det i saltvand... har os haft dyrlæge flere gange og har fået forskellige cremer, men har ikk fundet noget der har virket.. andet end badning ved stranden..


  • #8   21. apr 2011 sebacil blandet i baby olie har hjulpet min tinker rigtig meget, kunne næsten få bugt med det (da han levede smiley )

  • #9   22. apr 2011 Mette : har du blandet sebacil med babyolie ? hvilke bl. forhold ? har kun prøvet med 5 ml til 10 l vand (som d. dyr beskrev) smiley
    badeture om sommeren holder det væk fra Chip så det er kun i vinter/våd sæsonen vi har problemer smiley


  • #10   22. apr 2011 Købte en flaske natusan baby olie og hældte ca. 1 ml sebacil i, kunne holde det næsten væk ved at behandle et par gange i året med 10-14 dags mellem rum 3 gange... ja alt andet var prøvet og havde det bedste reslutat med olien og sebacilen men han kløede og stampede ikke så han var ikke så hårdt ramt.

  • #11   1. maj 2011 jeg bruger hoof to heel muksalve. smiley det mener jeg i hvert fald det hedder.. det er lidt dyrt, men gud værd. på bare to dage skete der en væsentlig forbedring og alle skorperne faldt af.. :o)

Kommentér på:
Skab eller Muk???

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce