{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.852 visninger | Oprettet:

ridning af islænder?? {{forumTopicSubject}}

hej kære islænder gruppe... jeg er ret uvidende indenfor denne islænder verden.., har et spørgsmål som brænder for at komme ud, dumt eller ej..;-) men når man rider en islænder, rider man så alm dressur også? altså på samme måde som dressur hesten hvor den skal samle sig og lave forskellige øvelser? eller har f.eks. hovedets placering ikke afgørende for gangen? kan man bruge den som spring pony også?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  ridning af islænder??
  • #3   26. maj 2011 De fleste islænderryttere rider igså dressur på deres islændere. Smidiggørelse er vigtig træning for gangartsheste. Sidebevægelser bruges også i tölttræning og samling er skam rimelig vigtig til islænderkonkurrencer smiley
    Der er ikke mange der bruger islændere til spring, og nogle har minus talent for det, men andre springer lige så fint som en alm pony på samme størrelse. Vi har en konkurrenceform der hedder alrid. Her skal man igennem en form for military bane. I alrid rider man også et lille dressurprogram med tölt i smiley


  • #6   26. maj 2011 Ja du kan sagtens både ride dressur og spring på en islænder. Min ene ismule rider jeg kun dressur og træringspringning på, da han stort set ikke har tölten. han kan ALLE øvelser i skridt, altså pioetter, versader, schenkelvigninger, treversader, renvers, for- og bagpartsvending osv. dressuren er også meget vigtig for at få en god tölt:)
    Du kan også sagtens tage dem med til stævner:) har selv flere dressur 1. pladser bag mig og min ismule:)


  • #7   27. maj 2011 tak for jeres fine svar... det lyder dejligt..., bliver da mere og mere int. det er jo nærmest en "all round" hest. det er altså positiv ment.., den lyder til at ku blive en dejlig familie hest.. ved selvfølgelig godt at det ikke er alle der er lige egnede til det hele..:-)

  • #8   27. maj 2011 Allround hest, det er nemlige lige præcis hvad det er! smiley

  • #9   27. maj 2011 Rigtig nok der er flere af den slags heste indenfor haflinger racen, men man kan også være heldig at finde en islænder af samme slags, der er prisen dog en lidt anden smiley

  • #10   28. maj 2011 Jeg mener at dressur er en vigtig ting: smidiggørelse, lydighed, en hest der har ryggen op og ikke er svejrygget og så nogle rigtig dannet muskler - her tænker jeg bl.a. at der ikke bliver dannet underhals ...
    Jeg rider selv masser af dressur på min islænder, jeg laver schenkelvigning, versader, piruetter (i skridt ikke galop) og så laver jeg masser af øvelser som små volter, 8-taller, volte tilbage osv.. derudover gør jeg rigtig meget i intervaller, ind og ud ridning og masser af overgange så min hest er lydig smiley

    Dressuren og grundridningen er en nødvendighed ligemeget om du springer eller rider islænderkonkurrencer - efter min mening ;D


Kommentér på:
ridning af islænder??

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce