{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
793 visninger | Oprettet:

CSF
CSF
Tilmeldt:
8. feb 2011
Følger: 1 Emner: 107 Svar: 1.921

Ridning af islænder {{forumTopicSubject}}

Simpelt spørgsmål: Hvad gør man, når man skal have hesten i tølt og pas?

Jeg har prøvet det, men det var fordi, hestene selv valgte den gangart. De kunne godt galopere, men om det var trav, tølt eller pas, det havde jeg ikke den store indflydelse på. smiley
Lånte opstalders tidligere islænder, som foretrak grissepas, men han kunne sagtens trave, hvis man holdt benene lidt ved, så blev han for det meste i trav.

Jeg er nysgerrig, så gør mig klogere! smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Ridning af islænder
  • #1   5. okt 2013 Det er forskelligt fra hest til hest smiley Her er en tråd vi har haft om det på islændergruppen: http://www.hestegalleri.dk/grupper/islaenderelsker/986691-hvordan_rider_i_toelt

  • #2   5. okt 2013 Og angående pas er der vidst ikke helt så mange forskellige måder at gøre det på. Det er ikke noget jeg har den vilde forstand på, men jeg har haft en der kunne og med hende skulle man bare i galop og så var det en anholdning på tøjlen og og drive lidt med stemmen.

  • CSF
    CSF Tilmeldt:
    feb 2011

    Følger: 1 Emner: 107 Svar: 1.921
    #4   5. okt 2013 Tak for jeres svar. Det emne må jeg lige få læst. smiley

  • #5   26. dec 2013 For de fleste islændere gælder dette: i tølt, hænderne oppe og benene tilbage. Du skal ikke starte for hurtigt op - men have ham til at nærmest tølte på stedet før du gover ham lov til at gå frem. Det hele gælder om at få bagparten ind under sig.

    I pas har de fleste heste nemmest ved at gå i pas lige efter galoppen. Altså hvis man rider galop også tager hænderne op, så hesten får hoved helt op, og benene tilbage og prøv at sætte ham i pas. Det er forskelligt om du skal drive eller sænke farten - mem næsten alle islændere skal gå i pas direkte fra galoppen.


  • #6   26. dec 2013 Ja xxKirstieeexx det er ligepræcis det man IKKE skal gøre. At tage hænderne op er den værste fejl man overhovedet kan lave. Så laver hesten underhals, smider ryggen og kan ikke bære sig korrekt. Ukorrekt tölt uden bæring er meget skadelig for hesten, så det er bedre at lade være med at tölte hvis man ikke kan finde den på den rigtige måde.

Kommentér på:
Ridning af islænder

Annonce