{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
797 visninger | Oprettet:

Foderplan ? {{forumTopicSubject}}

Hej HG!

Nu ved jeg godt at mange vil sige "få en proffessionel" foderplan, men det har jeg haft prøvet, og det gav ikke noget resultat, og har også prøvet ved brogaarden, men synes stadig det er for meget, og for mange penge for foder, eftersom at priserne bare stiger hos dem. Dog er jeg ikke tilfreds med det hun får nu (TM), så prisen er ikke alt! Men skal leve på SU i egen lejlighed og med hest fra August, så er nød til at lægge en så billig men sund kostplan for min hyp smiley

Here's the deal: Altså lige nu får hun Heste Müesli Black fra Tjørnehøj Mølle, plus sort havre og Speedi-Beet. Hun får meget lidt her i sommeren, og så suppleret med vitaminer.
Hun får 350g Müsli
og 250g Sort havre, ca.
Men jeg vil gerne have et mere stivelsesfattigt foder en Müsli black'en, da den er på knap 25%, så har siddet og gumlet på dette her i stedet:

Horselux easy: 600g Daglig (fuldt dækket med vitaminer da)
Og enten lidt sort havre eller Horselux Fiberpellets? Maks 500g om dagen, og først hen af mod vinter?
Vil det være helt åndssvagt? Horselux har omkring 8% stivelse og fiberpellets har 2,2% eller sådan noget. Den sorte havre har mere stivelse, men dog ikke så meget som alm. og det skal udvortes i langt mindre mængder. Dette vil hun få for energi'ens skyld hvis det skulle være.
Men hvad synes i ? Har i et bedre forslag til en billig men god foderplan?
Det skal lige siges, at hun gider IKKE æde lucerne, og heller ikke roepiller rent. Hun er lidt kræsen :o)


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Foderplan ?
  • #1   31. maj 2011 Horselux er et udemærketfoder.

    Hvad med bare ren vitamin mineral produkt (f.eks. travo) og så fiberpiller? Det får min vallak som pt går M dressur, men gerne skulle op på GP niveau igen.

    Og så får han selvfølgelig masser af græs og wrap.

    Men hvis din ikke gider æde ren pille foder er horselux easy absolut et fint alternativ.



  • #2   31. maj 2011 Easy er et lucerne baseret fuldfoder? Så tror du hun vil spise det?

    Jeg fodrede selv med Easy og Fiber piller, har dog skiftet Easy ud med Travo Performance og Alfalfa lucerne til ridehesten og TM Minivit til mine plage... Mindre stivelse og sukker =)


  • #3   31. maj 2011 har godt læst at det er lucerne baseret, men tænker også bare, at det har andre smagsstoffer i sig, og ikke er rent lucerne, hvilket er dét hun ikke vil spise smiley Hun vil godt æde lucerne med melasse, i små mængder, men har forsøgt både med lucerne m. melasse og Alfalfa lucerne fra Dangrønt og med den sidste gik hun helt fra foderet. Ville så prøve en fra brogaarden, men kunne ikke få fat i sækken, men hun spiste engang hartog lucerne, men dog ikke med stor ædelyst. smiley Men vil tro at hun godt vil spise det, når de andre ting er i også, og hvis det dufter godt, tror jeg at det glider ned med det samme smiley

  • #4   31. maj 2011 men hun nægter at spise mere end maks 150g lucerne, uanset om det er melasse eller olie. eller, det gjorde hun der.. men en sæk horselux er jo ikke forfærdelig dyr, så har meget lyst til at gøre forsøget..

  • #5   31. maj 2011 Der er nok 550 gram som er lucerne, ud af de 600 du vil give hende =)

    Mine elskede det! Men de er så heller ikke kræsne overhovedet =)


  • #6   31. maj 2011 Der er 180 g lucerne i 600 g Easy smiley Desuden olie og andre gode og smagsgivende sager.

    Jeg ville forsøge med en sæk Easy, og se om hun vil spise det. Og supplere med fiberpiller efter huld. Selvfølgelig rigeligt med grovfoder som basis smiley


  • #7   31. maj 2011 hmm tror jeg vil prøve og se hvad hun siger til det smiley

    Tak for jeres meninger smiley


  • #8   31. maj 2011 Helene: Er det virkelig så lidt?? Hmmm.. Hvor har du regnet det ud henne? =)

    Er ellers enig, prøv det, suppler med fiber piller og husk en masse af grovfoderet, det er nu en gang det vigtigeste =)


  • #9   31. maj 2011 Det indeholder kun 30% lucerne smiley

    Så 600*0,3=180 =)


  • #10   31. maj 2011 hun har wrap ad lib. da hun går på døgnfold, dog uden ret meget græs endnu, grovfoder får hun rigeligt af, også derfor hun ikke får mere foder end hun gør, og det bliver sat yderligere ned, nu hvor de kommer på en anden græsfold smiley
    Men det godt at have et alternativ til efteråret, så man har noget at starte på smiley


Kommentér på:
Foderplan ?

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce