{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
640 visninger | Oprettet:

2 års - træning. {{forumTopicSubject}}

Jeg har lige fået en 2 års, jeg skal passe som min egen. Han er meget bagud, dvs. han kan ikke stå bundet på staldgangen, ikke løfte alle hovene rigtigt, ikke gå tur ved siden af mennesker.. Og sådan nogle små ting, som han burde have lært.

Han kan nu nogenlunde stå bundet, og striglet. Og vi øver stadig med de der hove.


-Hvad ville I sige jeg mere kunne lave med ham?
altså hvad skal han kunne..
- Hvor mange gange om ugen, ville være fair at træne med ham?
- Hvornår kan jeg begynde med trense og bid?

Tak, på forhånd smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  2 års - træning.
  • #1   22. jun 2011 Jeg har sat bid i på min 2 års. Jeg bruger det ikke daglig eller hver gang jeg træner men en gang i mellem. Jeg har løssprunget et par gange, ikke højt men bare små kryds. Jeg har også haft ham i longe.
    Jeg træner at flytte sig for tryg. Har farlige ting som plastik poser osv. Vi øver også i at stå stille ( Vores skal køres til her i sommer). Jeg tænker meget at træning er den daglige håndtering. Jeg behandler han som var han voksen, dog med det forbehold at jeg jo godt ved han er en stor baby så ringtig mange ting er jo nyt.
    Pt. står min på sommerfold hvilket gør at der er et lille stykke op til stalden. På vejen møder vi andre mennesker, hunde, biler osv. Jeg stopper, for han til at bakke. Går i et tempo så han skal følge med, ikke nappe i mig.
    Jeg han min i hænder hver dag. Vi stigler, løfter hove osv. Nogle gange leger vi i ridehuset, andre gange vasker jeg ben, hale. Jeg gør ikke flere nye ting på en gang.
    Jeg tror på at jo mere vi er sammen med vores ung heste jo nemmere bliver træningen. Jeg tror jeg bruger min. 1 time hver dag sammen med min hest. Selvfølgelig er der også dage hvor jeg har travlt og hvor jeg hopper en dag over, men som udgangs punkt er han i hænder hver dag.
    Syntes det blev en lang smøre, håber det giver mening for dig.
    Held og lykke.
    Venlig hilsen Bonnie.


  • #2   22. jun 2011 Jeg tager det stille og roligt med Adeilo.. Her er ikke noget der haster smiley

    Han kan indtil nu blive striglet over det hele, løfter alle 4 hove fint, også ude på marken uden at stå bundet..

    Han har det okay med at komme i en trailer og blive kørt med (har kun prøvet det få gange)

    Han går nogenlunde pænt ved min side, dog ikke for langt væk hjemmefra flokken endnu (dette træner vi nu)

    Han har haft sadel på flere gange og kan nu både lægge den på ham og spænde gjorden så sadlen sidder rimelig fast på ude på marken uden at han er bundet.

    Vi træner 2-3 gange i ugen og hygger + gør hverdagsting næsten alle ugens dage.

    Efter min mening kan du godt præsentere en 2 års for trense, bid og sadel og hilse på en hestetrailer ville måske også være en god ide smiley


  • #3   22. jun 2011 Han har været i trailer.. smiley
    Vil ikke give ham sadel på, før han er omkring 3..
    Trense kan jeg jo snakke med hans ejer om snarest smiley

    Tak til jer begge


  • #4   23. jun 2011 Bare tag det stille og roligt, og i HANS tempo smiley Min frello på 2år var total rå da jeg fik ham, han var 8 mdr og meget forsømt og var flaskeføl og havde haft 3 ejere før mig.. Og jeg var så utålmodig ! For krikken ville satme ingenting.. havde ikke været social med heste og stolede ikke på mennesker.. Og jeg var snot dum og skældte ud og var godt tosset.. men så begyndte tingende ligesom at falde på plads oveni mit langsomme hoved.. Også startede vi HELT fra bunden og byggede et unikt venskab op ! Idag har jeg jordens dejligste 2års ! Han er den hest der ikke bare kan stå på folden og have sin 'barndom'.. Han er dagligt i hænder og træning.. (longe, sadel, trense/bid, leg, stigling, gå ture, trailertræning, lydtræning osv)

    istarten gik jeg bare ud på folden med en masse godbidder (evt en pose med skåret gulerødder eller æbler) også bare den kontakt man har er positiv osv så giv han evt snor på og lad ham følge dig. på staldgangen så altid sørg for at have gidbidder klar.. Skaber han sig, så vend ryggen til.. istedet for at stå og sig HEY og skælde ud (negativ opmærksomhed er bedre end ingen) og så snart han bare står lidt stille så ros (frello var en idiot og faktisk sindsyg på staldgangen men det hjalp meget) .. når først han er din ven vil han gøre alt smiley Men det er selvfølgelig forskelligt fra hest til hest smiley


  • #5   23. jun 2011 Mange tak Louise.
    Det også nogenlunde det jeg gør på staldgangen, og han er blevet ok til at stå stille der nu.

    smiley


Kommentér på:
2 års - træning.

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce