{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Kommentarer på:  2 års
  • #1   16. sep 2018 Min bliver to til februar. Jeg har planer om at hun skal igang med nogle gåture og noget miljøtræning her hen over vinteren. I det tidlige forår skal hun vænnes til bid, da vi satser på plagskue i april.



  • #2   16. sep 2018 Den 2 års vi har nu, den er van til at blive longeret, har haft sadel + hovedtøj på. Lært at gå over bomme, blive vasket og generelt håndtering. Hellere bruge masser af tid som 2 års, så hele verdenen ikke kommer bagpå den når den bliver 3 år smiley
    Og sådan er planen også med den næste i rækken


  • #3   16. sep 2018 Vi skulle ikke gerne have vores når hun bliver to d. 23/6 næste år, men hvis vi stadig står med hende, så kommer hun formenlig til at lære at gå for vogn, og løsspringe i det små, for at se hendes potentiale.
    Sadel bliver ikke nødvendigt at træne før hun skal bruge den, da hun allerede nu kan have lette ting på ryggen uden problemer. Let longering og når vi er på den anden side af nytåret kan det være der kommer lidt bidtræning også.
    Ud over det kommer hun ikke til at blive trænet i så meget nyt. Hun kan en pæn del allerede nu.


  • #4   17. sep 2018 Dejligt at læse om jeres planer giver gode input. Nu er der lige lidt til min bliver 2 men ville da lige lure hva i andre gør
    ??


  • #5   18. sep 2018 Mine 2 fra 2017, kan alt det basale, udover det er de vant til sadel, gåture ved vej, smed, transport, gå igennem agillity bane (plastic - balloner - bomme - musik - bold - topmadresser - gå op på en euro palle - igennem lukket spring med presenning - flag - osv osv) have trense på, vant til traktorer og cykler og self biler, og de er ikke bange for noget som helst smiley så bliver nemt med tilridning når tiden kommer (:

  • #6   18. sep 2018 Hold da op kan se vi halter en del efter?? vi må vidst igang

  • #7   18. sep 2018 enten det, ellers er vi bare tidligt ude :b

  • #8   18. sep 2018 Det eneste jeg har gjort med min treårs er at gå lidt tur og longere. Han viste lidt tegn på dominans overfor mig, og derfor gik jeg i gang med lidt longe, men ellers skal han ikke så meget endnu, jeg venter til næste år.

  • #9   19. sep 2018 Min er nu 2 ½ år og hun har intet lavet.

    Vi går i gang her i november måned med, at lære hende, at gå i longe. Derefter at have bid munden, hovedtøj på, sadel osv. Stille kravler jeg på ryggen af hende når tid er.

    Vokser hun på nogen måde stopper alt træningen. Pt vokser hun nemlig igen.

    Man skal ikke lave en masse med plage, de skal bare gå på fold og hygge sig. Ingen grund til at gå i gang for tidligt. Vores kan have smed, løfte ben, gå ture, blive efterladt og gå alene uden problemer. Kan vaskes og få vasket ben. Stå stille på staldgangen, blive striglet. Alle de alm. basale ting en hest skal kunne. Miljøtræning har vi trænet. Dvs gå over plastic, skridte over nogle bomme osv. Der er ingen problemer. Hun er kold.

    Vores får tandlæge inden vi starter med bid første gang i munden på hende og hun bliver sendt i røntgen når hun fylder 3 år. Ingen grund til at bruge tid på, at tilride hvis ikke hun er sund og rask i ryg og ben.


  • #11   19. sep 2018 Fordelen ved at arbejde med dem fra de er små er, at de er meget mere nysgerrige som føl og plage. Ligeledes kan man bruge hoppen som støttepædagog, hvilket er en kæmpe fordel hvis hun er rolig og nem under håndtering.
    Du undgår en masse stress, nervøsitet og kampe ved introduktion af nye ting. Det behøves slet ikke at være træning som sådan. Det kan være leg for føllet/plagen.

    Sådan træner vi vores føl:
    www.hestegalleri.dk/video/diverse-hest/348419-foel_traening___saadan_traener_vi_


Kommentér på:
2 års

Annonce