{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.047 visninger | Oprettet:

Min pony er blevet svær i ridning. {{forumTopicSubject}}

Ja som overskriften siger så er min pony blevet svær i ridning.

Jeg skal starte min første lb og min pony vil ikke gå schenkevigninger.
Hun kan godt og kan nå helt ud inden hjørnet, som man skal, men hun vil ikke.
Hvad kan jeg prøve at gøre så hun vil gå dem.

Håber i har nogle gode råd
og tak på forhånd:)


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Min pony er blevet svær i ridning.
  • #1   8. aug 2011 måske hun er løbet træt i sandkasse ridning.. lav noget andet med hende.. rid en tur i skoven/stranden.. løsspring hende, eller spring hende selv.. leg med hende fra jorden og hygge med hende

  • #2   8. aug 2011
    Det er lldt modsigende.

    Hesten kan godt - men vil ikke?
    Hvordan skal det forstås?


  • #3   8. aug 2011 Janni C - Jeg kan hverken springe hende eller løsspringe hende da hun har et skævt ben så hvis jeg gør det bliver hun halt.
    Det er også ret svært at lave noget andet ude på banen med hende fx lære hende triks for hun venter bare på at hun får godbidden og gør ikke noget for at få den (har prøvet det)
    Det hjælper heller ikke med tur i skoven eller på stranden, det gør jeg også ret tit smiley

    Krikken - Jeg mener hun kan godt for hun har gjort det før, flere gange, men hun gør det bare ikke når jeg giver hende signalet


  • #4   8. aug 2011 Lige en tanke med på banen her når du skriver er blevet svær i ridning...
    Hvornår har din pony sidst fået ordnet tænder?

    - Nogle gange kan tandspidser og ligende være skyld i at heste og ponyer ikke så gerne vil gå til højre eller venstre, eller ikke vil bøje ordentligt i volterne osv...


  • #5   8. aug 2011 team steinskg - Hun tager fint imod biddet så tror ikke det har noget med hendes tænder at gøre.
    Hun er helt stabil under galop trav og skridt og også når jeg rider schenkelvigningerne, men hun laver dem bare ikke.

    smiley


  • #6   8. aug 2011 måske hun er øm og trænger til massage eller kiroprktor

  • #7   8. aug 2011 Hmm Jeg ved det ikke.

    Kan hun godt være det når hun laver alle andre øvelser uden problemer?


  • #8   8. aug 2011
    Få hesten tjekket af kiopraktor - så er fysisk smerte udelukket.
    Derefter se på din ridning smiley


  • #9   8. aug 2011 Okay smiley Fair nok.
    Var også bare en tanke, håber du finder en løsning på dit problem smiley


  • #10   8. aug 2011 måske er du bare ikke koncentreret smiley
    Ellers kan det være du hen af vejen er kommet til at ændre signalerne så hun nu ikke forstår dem. Jeg ville starte helt fra bunden med schenkelvigningerne.


  • #11   8. aug 2011 * og lære hende dem på ny smiley

  • #12   9. aug 2011 Altså... jeg kan godt lave schenkelvigninger på hende, men hun træder næsten ikke over så hvis jeg skulle ende før H ender jeg i hjørnet.
    Så det er ikke fordi hun ikke kan og syntes ikke selv jeg har lavet signalerne om.

    Jeg har prøvet noget forskelligt som at presse og slippe... OSV.
    Og bare at presse, men det gør det ikke bedere.
    Jeg har også prøvet at ligge rigtig meget vægt over i højre side for at skuppe hende mod venstre, men hjælper heller ikke.

    Det er virker bedst er helt klart presse og slippe.

    Men hvis i har nogle ideér så er ejg åben for at modtage dem smiley


  • #13   9. aug 2011
    Som sagt, få hesten tjekket for smerter først - det ville være dumt at forsøge på en masse, på en pony der lader være fordi det gør avs smiley


  • #14   10. aug 2011 Altså en hest kan ikke bare bestemme sig for, at den ikke vil gå schenkelvigninger eller gå helt ud i hjørnerne. Det kan den bare ikke.

    Det kan enten være noget, hun har lært (man lærer hele tiden hestene noget - om man vil det eller ej - ubevidst eller bevidst) så du kan faktisk godt have lært hende at ignorere dit signal til schenkelvigning eller dit "gå frem"-sinal eller dit dreje-signal - ubevidst. smiley

    Elles kan hun jo fejle et eller andet, som gør, at det gør ondt på hende, når hun skal gøre dit og dat... ? smiley


  • #15   10. aug 2011 Det kan godt ske, men tror det ikke. Jeg kan godt få hende til det på gode shenkelvigning dage, men dem har hun ikke så mange af XD

    Min Pony kan godt bestemme sig for at hun ikke vil gå ud i et hjørne, og hun har også gjort det.


  • #16   10. aug 2011
    nej, hesten kan ikke bestemme sig for det - det har den ikke hjerne til. For at den skal kunne bestemme sig for det kræver det at hesten kan planlægge, som de netop ikke kan.

    Så hvis hesten har gode og dårlige dage så kunne det være at du de dårlige dage rider anderledes, måske fordi du er irriteret når du kommer ud og ride?
    Og det kan være at du på dårlige dage bare skal ride en tur i stedet for at presse citronen.


  • #17   10. aug 2011 Det er ikke mig der har dårlige dage...
    Men man ved aldrig hvornår Flicka har en dårlig dag:)


    Det jeg mente med dette forum var at få nogle ideér. hvordan i fx gør det:)


  • #18   10. aug 2011 Jeg bruger en pisk til forsigtigt at prikke på numsen med.. smiley

  • #19   10. aug 2011
    Man ved aldrig heller hvornår Maja har en dårlig dag, det finder man derimod hurtigt ud af når man sætter sig op.
    Så derfor, når du rider ind på banen og rider lidt rundt - så kan du måske læse hesten og idag tænke; så rider vi tur.

    Som sagt, siden hesten nogle gange godt kan - så kan det jo også godt være dig der har dårlige dage eller ændre ridemåden.


  • #20   11. aug 2011 Jeg er enig med Krikken.

    Jeg er sandelig ude på at give dig hjælp og idéer, og for at kunne få brugbare idéer må man jo lige vide, hvad man har med at gøre. smiley

    Når hesten ikke "vil" gå ud i et af hjørnerne er det sandsynligvis fordi der er noget, der ikke er som det plejer at være. Hvis du ikke umiddelbart kan se en forskel er det ikke så mærkeligt, heste er nemlig meget meget bedre til den slags end os. Det er vigtigt for hesten, da ændringer kan betyde fare for den, og hvis hesten så holder sig på afstand af "det ændrede" kan det redde dens liv. Derfor kan hesten godt virke som om, at den er stædig og har bestemt sig for, at den IKKE VIL gå ud i dét hjørne. Men sådan hænger det bare ikke sammen. Hesten tror sandsynligvis, at den er i gang med at redde sit eget liv.
    Du kan lære hesten, at det er OK at gå ud i det hjørne. Jeg vil foreslå, at du stiger af og går derud sammen med hesten og evt. giver den en godbid. Det skal gentages nogle gange, på forskellige måder. Først den ene vej fra, så den anden vej fra, så den ene vej fra igen, lige forfra osv... Så kan du sætte dig op på hesten igen og bede den gå ud i hjørnet. Nu vil den sandsynligvis gerne gå derud. Når hesten så står ude i hjørnet, ros ros ros... Og gerne mad, også. smiley


  • #21   12. aug 2011 Nu har vi redet derude i snart 2 år og det eneste der er forskel er at græsset er vokset ellers ikke andet

    Men så må min pony have lidt mere hjerne XD

    Og tror ikke jeg bare kan ride en tur fordi hun har som sagt ikke ret mange dårlige dage længere. Det er kun schenkelvigninger med højre hun ikke vil.


  • #22   15. aug 2011 Det kan jo også være fordi det gør ondt? Når det kun er mod højre, mener jeg. Det kunne altså godt lyde som om, det gør ondt. Jeg ville få en kiropraktor til at kigge på hende. Ellers synes jeg, du skal prøve det, jeg forslog. smiley

Kommentér på:
Min pony er blevet svær i ridning.

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce