{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Afhentning af fliser 500 kr.
  • Opsætning fjernsyn på væg 500 kr.
  • Frithængende emhætte installation 3.000 kr.
  • Skift af radiatorventil 1.600 kr.
  • Grave 205 kr.
  • Opsætning af loftlampe, ophæng af 2 billeder, ophængning af lille TV, opsætning af spejl 600 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Øvning af læssning!?
  • #1   13. aug 2011 tag et skridt af gangen først på rampen op med forbenende* og så godbid og ned igen og så forfra indtil du langsomt kan få din pony længere og længere op smiley

(jeg kunne få min hest Deuchet til det med den metode og hun forstod metoden og var helt oppe i traileren flere gange i løbet af et kvater :))

• #2   13. aug 2011 fedt!... det vil jeg helt klart prøve(: det lyder som en go idé! Tak for det (:

• #4   14. aug 2011 vi øvede idag... hvor vi tog et skridt af gangen... eller vi tog et skridt og blev stående indtil at han turde at gå et mere... så kom han helt op men bakkede ud igen... det sket 2-3 gange men 4. gang lykkedes det og jeg stod og snakkede med ham og striglede ham... og da han stod deroppe fik han også lidt godbidder (:

• #6   14. aug 2011 tak for det (: men jeg har bestemt mig for at prøve noget forskelligt... (: så ville bare høre jeres meninger (: men tak!

• #7   14. aug 2011 Tålmodighed er i hvert fald noget man skal ha masser af :P!

Min tidligere hest, Tulle, ville IKKE! læsses da hun skulle væk. Vi brugte 10 minutter på at ha fat i træktovet. Det resulterede i 2 ødelagte træktove xD.
    Men, så fik jeg den idé at hun sku gå af egen fri vilje! Dvs. ingen form for træktove eller reb. Bare hende, traileren og mig. Jeg havde et æble med, som hun fik som belønning. Hver gang hun tog et skridt af sig selv, uden nogen holdt fast i hende, fik hun et stykke :).

Da hun så sku læsses efter det, hos min tante, gik hun lige op i traileren, og der var slet ikke øvet med hende. Hun ku huske at hvis hun fik sin frihed, så gjorde det ikke noget ;p.

Det så mit tip xD. Ha en eller to til at stå på hver side af traileren/rampen så hesten stadig har lidt støtte. Når du så står i traileren, skal du stille og roligt få hesten til at gå, af fri vilje. Det tager tid, men det giver pote til sidst ;).

• #8   14. aug 2011 mad er vejen til hestens hjerte smiley de skal kun bruges som ros altså når hesten kommer op:) den skal skam ikke logges op smiley men heste betragter ikke altid et klap på halsen som ros smiley man skal self også rose med stemmen når den får godbidden smiley

• #9   14. aug 2011 Jeg loggede så heller ikke Tulle op. Hun vidste jeg havde et æble, men det var hende der tog et skridt selv. Jeg stak ikke æblet op i næsen på hende, så hun på den måde blev logget op. Og jeg brugte stemme, det samme gjorde min mor.

• #10   14. aug 2011 hov undskyld ;b det var til Maja K
    ikke dig ;b hehe

• #11   14. aug 2011 Okay fair nok xD.

• #12   14. aug 2011 prøv bare at lade den snuse til rampen, også bak den, før det bliver dens egen ide, bliv ved indtil at i står oppe i traileren, også bare bak ud igen, inden det bliver dens egen ide smiley

• #14   14. aug 2011 det der er problemet med pressning ved excellent, det er at han begynder at stejle): jeg har nemlig prøvet at presse ham, og det gik ikke godt:/ han stejlede 3 gange...

• #15   14. aug 2011 hov glemte lige

Men buger selv den måde jeg har forklaret længre oppe og den virker god vis hesten skal forveksle traileren med noget godt smiley når hun så er helt oppe er det også vigtigt at det er dig der siger "så går vi ud igen" og ikke hesten der selv vælger:) hesten har brug for en der tager lader postionen for vis du ikke gør den bliver den jo selv nød til det smiley

• #16   14. aug 2011 ja.. jeg er også ret sikker på at det var mig der ikke lige var på toppen der.... men vores plan var nemlig at vi skulle tage den tid det tog... læsse ham og komme op.... så da han var oppe lukkede vi, og der stod vi i et kvarter og så kørte vi en tur på 5 min, så læssede vi ham af og trak ham ud på græs marken til alle hans venner... og jeg syntes alt i alt at det gik ret godt.... men det er altid rart at hvae nogle forskellige metoder i baglommen til stævne (;

• #17   14. aug 2011 ja self smiley eller kan du også bruge den med en dække øjne til smiley så plejer de også at gå lige op smiley

• #18   14. aug 2011 hvordan dækker jeg hans øjne til... og kan jeg ikke risikere at det gør det værre eller hvad? (:

• #19   14. aug 2011 hmm altså brug et halsterklæde eller lign smiley du kan jo se hvordan han reagere smiley

• #20   14. aug 2011 Det hele afhænger i bund og grund af dit kropssprog, tænker man negativt, f.eks at den garanteret ikke vil gå op, så er chancen rigtig stor for at den ikke går op. Man skal ligesom føre sig frem som lederen og have en positiv energi. og spasser hesten ud for rampen (hopper, stejler osv.) vær ligeglad, man skal bare selv slappe af. Vil hesten gøre det sværere end det er, så lad den. Men husk kig aldrig nogensinde på hesten, for så forekommer man truende. Kig andre steder, men sådan så du stadig har fornemmelsen af hvor hesten er.

Aflæs hesten så hurtigt du kan, kan du se hesten vil stå imod, så inden den gør det, reager med dit kropssprog, altså afslappethed, "arrogance" og positivitet.

• #21   14. aug 2011 Lad ham først gå rundt og snuse til den, giv dig god tid.

Gå så lige hen mod "åbningen" i traileren, tag et skridt af gangen, snak hele tiden med hesten, giv den muligvis en lille godbid hver gang den tager et skridt (;

• #23   14. aug 2011 SimoneEleonora.
    jeg tænker altid positivt overfor mine heste, da jeg godt ved at hesten med det samme kan mærke mit humør... ellers tak (:

SRLa' - Ida & Kojack! .
    Det er lidt det jeg gør i forvejen.. men jeg har dog ikke prøvet at gå rundt om traileren hvis det er det du mener? (:

! De sejeste Fjordbasser !
    Første gang vi pressede ham skete der jo det at han stejlede... jeg mener selv det er den helt forkerte måde at gøre det på over for ham... vi fik ham op, men næste gang vi så læssede ham lagde han tit op til det og var helt umuglig... (:

• #24   14. aug 2011 Ja, bare giv ham god tid, det kan selvfølgelig være det ikke virker? Men giv ham god tid og lad ham specialt gerne snuse ved indgangen! (;

Har i prøvet at rykke skillevæggen helt over i den ene side, det kan være det virker når der er mere plads? (-;

• #25   14. aug 2011 SRLa' - Ida & Kojack! .
    ja det har vi prøvet.. men han bliver meget nervøs og bakker ud når vi så sætter den på plads (: ellers tak for rådet (:

jeg sætter stor pris på at i alle kommer med jeres metoder, og jeg vil helt klart prøve dem af på et eller andet tidspunkt (:

• #26   14. aug 2011 Personligt mener jeg at man er nødt til at have grundtræningen i orden. På den måde mener jeg at hesten skal vide hvad det betyder når man trækker i den i f.eks. grimen. Så den ved at det betyder frem smiley Ellers nytter det ikke så meget heller.
    (ikke at jeg tror at din/jeres heste ikke allerede ved det!)

Jeg havde trænet med Bounty i noget tid før han skulle køres til Sjælland. Og dagen før, gik han op i traileren uden problemer. Men var selv sååå nervøs på selve dagen, selvom jeg gjorde alt for at skjule det, dybe vejrtrækninger og afslappet kropssprog, præcis som vi plejer, men han ikke ville gå op. Han kunne selvfølgelig mærke det alligevel, så vi blev nødt til at presse ham op tilsidst. Men han havde slet ikke stresset på turen og havde ædt al sit wrap smiley så han tog det pænt da han endelig kom op smiley

• #27   14. aug 2011 nu træner jeg selv meget fra jorden... og når jeg er alene på banen går jeg med ham uden snor hvor han jo så følger efter... jeg løber så også med ham uden snor.. så det er lidt underligt han ikke tør følge med op i traileren... han har ret meget tillid til mig (:

• #29   14. aug 2011 Maja K
    det er også min mening... jeg undgår helst pressning i den sammenhæng (:

• #31   14. aug 2011 det er jeg glad for at du syntes (: men nu tænker jeg bare træning og atter træning (:

• #32   14. aug 2011 Jeg ville heller ikke have gjort det hvis det ikke havde været nødvendigt smiley men nu kender jeg også min hest, og kunne se på ham at han ikke var i panik eller noget. Og han var meget afslappet da han kom ud af traileren igen, så smiley

• #34   14. aug 2011 men det kommer jo meget an på hvilken type hest det er... nogle vader jo direkte op, mens andre slet ikke kommer i nærheden... excellent er en af de typer der godt kan, men han er nervøs ved det smiley men jeg mener også at det har noget at gøre med tillid og respekt (:

• #35   14. aug 2011 Maja K
    præcis! smiley

• #36   14. aug 2011 har selv prøvet det... damn det er bare træls smiley

• #37   14. aug 2011 Laura R
    Rigtig træls smiley

• #39   14. aug 2011 Maja K
    Det er nemlig rigtigt smiley hvis alting altid lykkedes for en, så ville det også blive kedeligt?

• #40   14. aug 2011 helt sikkert... (: men tak for hjælpen piger (:!

Kommentér på:
Øvning af læssning!?

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside

Annonce