{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
763 visninger | Oprettet:

Er det virkelig det værd? {{forumTopicSubject}}

hej alle smiley

Jeg fik min nye hest for lidt over 2 måneder siden. Da jeg fik ham, stejlede han da han skulle på fold (især når skridtmaskinen var tændt, men det var der andre der også gjorde, så det tænkte vi ikke videre over. Nu skal det lige siges, at vi fik ham vænnet af med at stejle)
Jeg har altid været utrolig glad for ham, og det er jeg stadig.
Men her på det seneste, er det bare blevet for meget!
Jeg kan ikke komme op på ryggen af ham, uden han bakker rimelig meget, og det har allerede resulteret i en forstuvet fod!
Jeg kan ikke ride fra ridebanen og ind i ridehuset (100 m), men det er dog blevet lidt bedre!
han er rigtig bokssur, og bruger hver en lejlighed til at nappe dem der går forbi, eller dem der vil snakke med ham (han står i en lukket boks)
Når jeg spænder gjord, napper han altid, og det er et rigtig problem, når jeg skal op på ham. Min mor har holdt ham i et stykke tid, men det er ikke altid, at hun lige kan være der. Dog er jeg ved at vænne mig til, at spænde gjord med en hånd, imens jeg holder ham med den anden, hvilket går okay!.

Men i dag gik det bare helt galt følte jeg. Jeg havde ikke redet ham en uge, da jeg havde været på Ærø, men istedet havde min ridelære redet ham 2 dage, og en veninde de andre dage.
Da jeg skulle op på ham, var det en kamp som sædvanlig, men jeg kom op, og fik ham til at stå stille (hvilket jeg altid får ham til, og forstår ikke han bliver ved med det, når jeg alligevel vinder?)
Nå, men da jeg havde skridtet ham varm, begyndte jeg stille a bevæge biddet. Det resulterede i, at han var fuldkommen underlig, og stejlede og gjorde ved. Dog tog jeg ikke særlig meget fat.. Min første tanke var, at han måtte have ondt eller noget, så jeg hoppede af, og tjekkede munden. Intet der, og han havde også lige fået ordnet tænder.
Jeg kom op, og han stod bare og stejlede.. han var virkelig ustyrlig, og selv jeg bliver nervøs, hvilket jeg ved ikke er særlig godt!
Heldigvis skulle jeg have undervisning, og min ridelærer kom. Jeg havde inden fået ham i trav, hvilket gik super!.
Men pludselig hopper og danser han.

Da min ridelærer havde redet ham, havde han også stejlet... Altså lodret. Da min veninde havde redet, var de rikke det store, dog hoppede han lidt.
Dette har han ikke rigtig gjort før.. Han har hoppet med mig før, men ellers ikke. Jeg ved, at der ikke er noget i ryggen eller andet, da vi fik ham røntgen-fotograferet, vi er derfor overbevist om, at han prøver mig af!
Men jeg synes efterhånden det er for farligt, og jeg er ikke "den modige type".. Det skal lige siges, at jeg da sparker til ham, og han får da også et lille dask med pisken.

Jeg er bare virkelig træt af, at ligemeget hvad jeg gør, skal jeg altid prøves af, også selv om jeg vinder hver eneste dag.
I dag måtte jeg dog stoppe på et tidspunkt, da det blev for farligt, og jeg simpelthen ikke har modet til det. Dog fik jeg ham rundt på en volte inden jeg stoppede, uden han stejlede, så i princippet måtte jeg da have vundet lidt der? smiley

I morgen rider en der ejer rideskolen, og vurdere om han "bare er fræk" eller hvad der så kan være galt.. Vi mener dog, at han bare er fræk, hvilket vi også håber. Dog ved jeg ikke rigtig hvad jeg skal gøre, da det er en stor kamp hver eneste dag, at kæmpe med ham, og få stejleture!

Måtte bare lige ud med det smiley
tak fordi i gad og lytte smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Er det virkelig det værd?
  • #1   29. aug 2011 Tak for dit svar og hjælp smiley

    Dog mener jeg ikke, at det kan være sadlen, da den er tilpasset ham ved hjælp af sadelmagere :-).
    Men vi skal også have tjekket ham igennem fra top til tå, da jeg virkelig vil finde ud af, hvorfor han gør det smiley

    Men jeg synes bare det er mærkeligt, for han var simpelthen så god da jeg prøvede ham, og han har også ellers været rigtig sød (under ridning) men i dag gik det bare helt galt føler jeg smiley
    Jeg synes virkelig det er underligt smiley
    Men håber at ham der skal ride ham i morgen, kan finde ud af hvad der er galt, og ellers prøvér vi det som du siger smiley

    Men ja, det er virkelig en kæmpe frustration, og man er bare så magtesløs smiley


  • #3   29. aug 2011 Carina:

    Du har helt ret.. Hverken hest eller rytter kommer videre, og det fortjener ingen.
    Jeg har også overvejet at sende ham i ridning, for at få lidt hjælp, da jeg simpelthen ikke kan klare det her selv. For mig skal ridning også være en fornøjelse for hest og rytter, og det er det ikke lige pt..
    I morgen skal en uddannet berider/springrytter ride ham, og vurdere hvordan han er osv.
    Jeg synes virkelig det er træls, at han er blevet sådan, nu hvor jeg kun har haft ham i ca. 2 måneder.
    Jeg håber virkelig det hjælper, ellers ved jeg ikke hvad jeg skal gøre smiley

    Det er heller ikke det fedeste at blive nervøs for hesten man næsten lige har fået smiley

    Men tusind tak for din hjælp, det er jeg virkelig glad for smiley


  • #5   29. aug 2011 Tusinde tak smiley
    Jeg håber det lykkes smiley


Kommentér på:
Er det virkelig det værd?

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce