{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.601 visninger | Oprettet:

sko eller boots {{forumTopicSubject}}

Står i et lille problem her, min islænder vallak har altid gået uden sko, men efter jeg er begyndt at træne lidt mere seriøst kan jeg se at hans hove bliver slidt lige lovlig meget.
Så nu har jeg bestemt at han skal have et eller andet fodtøj på, men hvad er best ? og hvad ville være smartest når nu træningen bliver sat lidt på til Januar og så 3 måneder frem hvor jeg tager til Island og arbejder.
Men hvad vil være best efter jeres mening sko eller boots ? der er i første omgang kun tale om at det skal være på forhovene


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  sko eller boots
  • #1   6. sep 2011 Sko. Helt klart sko. Jeg kender ikke nogen der synes at boots er bedre.

    Men når nu du er til barfods kan det være at du skulle overveje fibersko. De efterligner hovens egen "hårdhed" og fleksibilitet, men beskytter mod slid.

    (link fjernet)

    På minussiden er de dyrere, og det kan være lidt af en hovedpine at overtale sin smed til at lægge dem.

    Min egen skal have dem på for første gang om et par uger. hun har desværre ret små hove, så jeg er ikke stensikker på at den mindste størrelse er lille nok til at blive siddende, men jeg håber...



  • #2   7. sep 2011 Boots beskytter ikke hestens hove, tværtimod . Hvis man bruger det som beskyttelse, er det for hesten ikke træder sko af, eller træder sig i koderne . Smæk nogle sko på din hesti, det vil du blive glad for :o)

  • #3   7. sep 2011 Helt klart boots, og fortsætte som barfods!

  • #4   7. sep 2011 smag og behag smiley men vil nu sige at selvom du sætter sko på din hest, så kan du jo bare tge dem af når du tager til island.. min egen skal have sine af her næste gang, da vi så går vinteren i møde og jeg ved der ikke bliver så meget ridning..og det der bliver mest er blød skovbund eller eng.. og så får han på igen til foråret hvor han skal bruges noget mere på vej..

  • #5   7. sep 2011 hestar det jo ikke vægt boots men "hestesko" man kan tage af og på.

    Mcfluff jeg tror jeg holder mig til enden boots eller alm, men ellers tak for tippet de lyder nu også meget spændende

    Jeg er ikke sådan religiøs barfodsrytter men ser ingen grund til at gi hesten sko på hvis det ikke har brug for det. Men nu har min jo så fået brug for det og er bare kommet sådan i tvivl om det skal være boots eller de traditionelle hestesko.


  • #6   7. sep 2011 sko helt klart

  • #11   7. sep 2011 Boots!
    Hvis du har nogle som sidder godt på din hest og passer dens hove, så falder de ikke af.


  • #12   7. sep 2011 Jeg ved ikke om du skal vælge sko eller boots, men med sko passer de stadig rimeligt når hoven vokser og med boots skal du tage det rigtige mål for at få de rigtige boots. Så det er med at tage mål når hesten lige er beskåret og så få den regelmæssig beskåret for at bootsene passer hele tiden. Selvfølgelig skal man også beskære/sko regelmæssig med alm. sko.

  • #13   7. sep 2011 Boots forhindrer mig bekendt hellere ikke hesten i at blive ømfodet hvis den har tendens til det uden sko.

  • #14   8. sep 2011 ude på nfolden går de jo ikke med boots og der kan de jo sagdens blive ømtåedet

  • #15   8. sep 2011 Han er ikke ømtået på folden men han trækker lidt når vi rider på vej eller grusvej

  • #16   8. sep 2011 men stadig han ka jo godt blive det

  • #17   10. sep 2011 Jeg kan bare ikke se, hvis du gerne vil beskytte din hests hove, så smid dog sko på den . De kan tages af igen og du vil opleve en helt anderledes hest at ride på . Heste kan let blive meget omtået hvis man rider meget på dem og de går barfods .
    kender flere der har været glade for det, da de red meget på deres hest . De kan altså bare holde til mere hvis du smækker sko på


  • #18   10. sep 2011 Jeg ved ikke hvorfor jeg ikke bare giver ham sko på og så er det det, men er nok bare ikke så vild med tanken om at han skal have hamret søm igennem hoven, for han har nogle virkelig gode stærke hove, men de er jo så bare ikke stærke nok alligevel (:
    Men vil prøve at se om jeg kan finde en smed i nærområdet som jeg tør bruge til ham da han ikke bryder sig om ret mange mænd så jeg skal være helt sikker på at det er en rolig og tålmodig smed.


  • #19   11. sep 2011 Jeg har en rigtig god smed som tager det stille og roligt. Du kan bare skrive en PB hvis du vil have nr til ham.

Kommentér på:
sko eller boots

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce