{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
581 visninger | Oprettet:

Sko eller boots? {{forumTopicSubject}}

Hej alle sammen.

Jeg står i den ulykkelige situation at min hingst simpelthen er begyndt at slide sine hove alt for meget. Det ligner simpelthen at han lige er blevet beskåret, hver gang jeg er ude ved ham. Og nu syntes jeg han er begyndt at blive lidt kort i hovene..

Så jeg har indset, at det nok er tid til at få klasket nogle sko eller lign. på ham.

MEN! Så kommer det store spørgsmål.
- Hvad er bedst? Sko eller Boots? smiley

Jeg skal gerne til at ride nogle lange ture på asfaldt og grusvej, samt han er igang med tilkørsel. Så det skal være noget der holder..

Jeg er ikke så meget for brug af klokker konstant, og har hørt at det er et must med hest med sko, på fold? smiley Er det rigtigt? smiley

Hvad tror i også vil svare sig bedst økonomisk og også være bedst for hestens ve og vel? Han fylder jo først 4 til Juni, så det er jo bestemt ikke det store dressur vi rider. Det er mest ridning på en stor bane/fold og så gangarts/signal træning på et ligeudrettet spor(Som er en grussti ned til huset hvor han står).

Jeg har overvejet at købe disse:
http://www.hooks.dk/product.aspx?productid=610740&deptid=4&sortType=sortPopularitet&sortOrder=DESC

- Og vil i for resten mene at det er nødvendigt til alle 4 ben eller kun forben? smiley

Jeg skal nok lige give jer et billede af min hests hove i morgen. Det skal lige siges at han ikke har haft smed i næsten 2 år, det har ganske enkelt ikke været nødvendigt. smiley
- (Smeden har kigget på ham gang på gang, og har været utrolig overrasket.. smiley Men ingenting har skulle ordnes! )

Vh. Lolita.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Sko eller boots?
  • #1   4. feb 2014 Boots... Uden tvivl... Og Cavallo Simple er mange glade for, det gælder om at finde et mærke med en udformning som din hests hove... Og nej, det er ikke nødvendigt med klokker altid på heste med sko smiley
    De kloge siger også at skal man have sko på sin hest, bør den være fyldt 5 år, noget med skelet og udvikling, selvklart smiley


  • #2   4. feb 2014 Har desværre ingen erfaring med boots fordi de er så dyre, men havde jeg råd, ville jeg gerne prøve det af. Især her i snetiden..

    Du behøver ikke have klokker på, på fold. Min har dem kun på når vi træner. Men der er nogle heste der er mestre til at træde sko af, som altid går med dem..
    Men er ellers tilfreds med sko. Det har bare været rimeligt træls her i sneen, men vi har fået trænet alligevel - med en masse gaffa om hovene smiley


  • #3   4. feb 2014 Tusind tak for svar Jeanette! :o)

    - Kan godt forestille mig det med skoene, er absolut heller ikke en sko fan, har slet flere heste der gentagene gange har trådt deres sko af, hele hoven bliver jo ødelagt til sidst!

    Så tror da bestemt jeg lige vil finde ud af noget med Boots, skal bare lige have målt hans hove og det. Godt han er så samarbejds villig :o) Men der er vidst først råd til sådan nogle Boots fra d. 1, de koster rimelig meget.. Ved du hvor lang tid de holder?? smiley


  • #4   4. feb 2014 Ja, jeg har ikke brugt jernsko i mange år efterhånden, er til boots hvis hesten ikke kan klare det helt som barfods smiley
    De fleste holder lang tid, men det afhænger af hvordan hesten slider dem, så det er ikke til at forudse, men flere har et par i 1-2 år, så det kan bestemt betale sig smiley
    Du kan kigge lidt på www.hovfokus.dk på forskellige modeller....


  • #5   4. feb 2014 Det er jo ikke sikkert din hest behøver at rides med Boots hele tiden..Og han behøver det nok slettes ikke på fold.. Jeg havde smeden til at komme og rådgive mig i dag da Tindur har slidt hovene meget i år, da han har gået mere inde på beton (desværre) end hvad han gjorde i fjor.. Han bad mig(Tindur) begynde på ølgær og så ville hans hove nok komme sig i løbet af 3 mnd. tid. Da han skal tilrides til August så håbet jeg han kunne rides uden noget men vi må se...Hvis det ikke går så bliver det Boots og kun når vi rider smiley Ikke sko her i gården da jeg går ind for mest muligt naturligt og desuden er sko dyrere i længden. Så begynd evt. på ølgær så måske du slipper for Boots eller ikke behøver de så meget smiley

  • #7   4. feb 2014 Helt klart boots smiley
    Jeg bruger selv Equine Fusion, som jeg er meget glad for. Især i vintertiden smiley


Kommentér på:
Sko eller boots?

Annonce