{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
505 visninger | Oprettet:

Traver ren/Traver blandet. {{forumTopicSubject}}

Kan nogen forklare for mig! Min traver har Copperfield Og Vic Torre Som bedsteforældre men de er jo ikke af samme traver race. Så er jo ikke min hest renracet traver vel? Hvilken farve pas får renracet traver uden kårede forældre? Min traver er af to forkællige traver racer, mor har gået løb og er ikke med i hovedafsnittet, far er ikke avlsgodkendt. Burde jeg ikke haft enten blåt eller sort hestepas? Og hvad er min hest foruden smuk og dejlig:-D?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Traver ren/Traver blandet.
  • #1   1. okt 2011 jo din traver er ren racet ; )) du skal have rød pas ; ))

  • #4   1. okt 2011 Man får rød(efter de nye pas) når både mor og far er kåret.

  • #6   1. okt 2011 Man får rød(efter de nye pas) når både mor og far er kåret. Så er din hest sine forældre kåret. Så er det vidst lige meget med hvilken trave race man bruger bare man bruger traver. Det var svaret på det ene spørgsmål jeg havde. Hvad så med de næste?:-P:-/

  • #7   1. okt 2011 Vi har jo afstamning på han på alle sider men han fik grønt!??

  • #9   1. okt 2011 For at få rødt ja. Men troede bare vi kom ind under blå eller sort.

  • #10   2. okt 2011 Kommer det ikke an på om man får lavet passet ved DTC eller ved Landscenteret...
    Jeg fik først mit lavet ved Landscenteret, der modtog jeg et grønt pas med ukendt afstamning - fik senere at vide at det sku laves ved DTC når han er traver. Sendte regning og pas tilbage til Landscenteret, en klage til dyrlægen over betaling for en unødig undersøgelse, samt papirerne afsted til DTC...
    Fik ingen ny opkrævning fra Landscenteret, rabat på næste dyrlægeregning og passet fra DTC ;o)


  • #11   2. okt 2011 Jeg fik vide af hende jeg købte han af at han ikke kan blive registret ved Dtc Fordi far ikke var registreret avlshingst så han aldrig kan gå løb?.!

  • #12   3. okt 2011 det tror jeg nu gerne den må, så længe faren er registreret som travhest. Man kan jo også sende sin trav-hoppe til bedækning ved en ikke anbefalet hingst, og den slags afkom må gerne starte løb, når den her fået laver sin dnaprøve i gamle dage blodtypebestemmelse...

    til gengæld har vi et godkendt afkom med rødt pas efter en hoppe, som kke har fået dna/ blodtype registreret... det skal den selvfølgelig have, men der er da sket en fejl i registreringen...

    jeg kan se begge forældrene er registrerede hos dtc. så din hest er absolut ren traver, jeg synes du skal forhøre dig hos travforbundet, hvis du har noget at bruge passets farve til- du kastrerer den jo alligevel snart kan jeg se? hvis du bare skal ride uden for travverdenen, synes jeg det er spild af tid og penge at få indhentet div. attester og beviser, for det er ikke gratis at få udstedt nye,


  • #13   4. okt 2011 Nej jeg kommer ikke til at starte løb el. Og han er kastereret så jeg skal heller ikke avle på han. Det var bare nysgerrighed fordi i passet står der jo årsagene til hvilke heste der har hvilke type pas(farve) og jeg mente jo at vi i følge hvad der står skulle have haft blåt/sort. Derfor spurgte jeg jer.:-) men hvis I er registreret i DTC så er der vel andre pas farver.

Kommentér på:
Traver ren/Traver blandet.

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce