{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.374 visninger | Oprettet:

Hønet med små masker- slowfeeder {{forumTopicSubject}}

Hej mennesker....

Jeg søger et hønet med små masker, nogen kalder det også en slowfeeder. Det skal være små masker så det tager lang tid og spise, også det kan hænge forholdsvist lavt uden risiko for at en hest (uden sko) for benene i nettet. Maskerne må maks være 5*5, gerne mindre.

Det eneste jeg kan finde er dem fra simplebalance, men de er for store. De skal kunne rumme ca 5 kg wrap/hø.


Håber på at høre fra jer smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hønet med små masker- slowfeeder
  • #1   18. okt 2011 BM

  • #2   18. okt 2011 Tjek det her link Line der er links til steder de kan købes smiley

    http://www.heste-nettet.dk/forum/6/175356/175356/


  • #3   18. okt 2011 Ellers er der også her (link fjernet)

    Men ellers prøv at google hønet med små masker så kommer der en masse links


  • #4   18. okt 2011 Jeg har bla. købt trailernet i jem og fix. Det har forlænget deres tyggetid med 1½ time smiley

  • #5   18. okt 2011 Trine B,

    Vil du uddybe og evt linke til et billed. Pris?


  • #6   18. okt 2011 Tak for en masse gode link Heidi, dem fra shire virker gode og billige smiley


  • #7   19. okt 2011 Jeg har det fra shire, min haflinger får dagligt 5 kg wrap i, så det kan klart anbefales smiley

  • #8   19. okt 2011 Jeg har det fra shire og man kunne købe både et 5kg's og et 10kg's. Jeg troede jeg havde købt det store, men der kan kun være 6 kg. Om det så er fordi jeg har fået det forkerte med hjem eller om det er bare ikke kan indeholde så meget som lovet ved jeg ikke, men 6 kg passer perfekt til min hoppe smiley Så har hun til 8-10 timer i boksen.

  • #10   19. okt 2011 Okay jeg tror jeg ville købe 2 fra shires, de virker gode. Jeg har skrevet ind til tattersall rideudstyr som sælger nettene, og de siger der kan være 4-6 kg hø i et net, så det er perfekt. smiley

    De sejeste fjordbasser: Smart med fiskenet, du må meget gerne tage nogen billeder vis du ville. Hvor store er maskerne, og hvor køber man sådan nogen net henne? smiley



  • #11   19. okt 2011 ! De sejeste Fjordbasser !
    Jeg er også interesseret i at se nogle billeder.. (:


  • #12   19. okt 2011 Fiskenet var meget smart smiley
    -hvad er de lavet af
    - Hvor store er de og ja hvor køber man det?


  • #15   19. okt 2011 Hold kæft det er smart ! De sejeste Fjordbasser ! !!!!^^
    Tak for ideen, tror jeg skal ud og købe fiskenet smiley Skal dog lige høre.. hvor godt holder de? Hvor længe har i haft det og evt hvor mange gange har i repareret det?


  • #17   22. okt 2011 Fantastisk smiley
    Jeg vil prøve at tale godt for det til gårdejeren af hvor Kiwa står, for jeg synes det ser meget smart ud, specielt steder hvor hestene helst ikke skal have total hø ad libitum pga racen smiley


  • #19   24. okt 2011 Hmm.. jeg er ikke tilhænger af slowfeeder-systemer. Det får hestene til at stå endnu længere stille og passivt ved foder-brættet.
    Men hmm... det var jo ikke det der blev spurgt til. Jeg vil bare rigtig gerne have, at folk tænker lidt over om slowfeed er sagen. Vi vil selvfølgelig gerne have tyggetiden op, men det er på bekostning af stilstand.
    Hvis man spreder høet over flere steder, vil de bevæge sig noget mere, og cirkulere - dermed også spise langsommere. Alternativt kan man også blande høet med andet groft materiale.
    Hvis der er tale om boks-slowfeeder, ville jeg klart blande op med noget neutralt i stedet for at 'slowfeede'. Men det er mere baseret på, at hvis den får 5 kg wrap til natten, så ville jeg foretrække at min hest ikke stod og stressede over adgangen til strå. Jeg ville hellere give mere, så den havde til hele natten, og ikke skulle stå og kæmpe for strå. Det stresser mange heste unødigt.
    Jeg har selv valgt en løsning, hvor jeg blander op med frøgræs og har høet liggende 3-4 forskellige steder på marken.


  • #21   25. okt 2011 Pauline, er det ikke lige stressende for hestene at sortere i hø i en bunke frøgræs som at de skal pille i et hø net?

  • #23   25. okt 2011 Præcis, det er det mest naturlige at søge føde og pusle efter det mellem sten og andet. Og nej, det er jo bestemt ikke placeret i bunker. Men bunker flere steder er nu bedre end stilstand et sted. Der kommer cirkulation flokken ved at have strå flere steder. Og blæser det rundt, vil de bruge mere tid og vandre mere. Vores heste går 1 km fra hø-sted til hø-sted.
    Nej, de stresser ikke af 'blandet materiale'. På marken går de jo også og udvælger det græs de vil ha' - det gør vores 13 heste i hvert fald, og jeg har aldrig set en hest stresse på en græsmark med et bredt udvalg af urter og sorter.
    Endelig er der det faktum, at hø-net ofte hænger lavt. Kæbe og tygge-muskulatur belastes i det hesten er skabt til at spise størstedelen af sit foder fra jord-højde.
    Vores hø-blanding ligger for øvrigt ikke på jorden. Vi har overdækkede hø-huse i hver ende af marken smiley


  • #25   26. okt 2011 Pauline...

    Det er en meget interessant debat du bringer op. For hvor meget skal vores heste knokle for føden og hvordan er det bedst? -og under hvilke forhold kan det lade sig gøre. Jeg hører gerne mere om dine tanker og hvad du gør, m.m. og hvad du har af forhold/fold., men tror det skal være i en anden tråd/emne? Jeg opretter et og håber at du vil give dit besyv med smiley


  • #27   26. okt 2011 ha ha.. jo... selvfølgelig højt, ikke lavt... sorry guys... og ja, det er vel egentlig et andet emne - beklager at jeg fik debatten ud på et sidespor, men men men, nu køber trådstarter forhåbentligt hønet med en masse ekstra tanker og overvejelser i hovedet også. Nogen gange er det altså en god ide at åbne et par vinduer - jeg har selv været der hvor jeg tænkte 'hønet skal der til', og der var bare ikke andre alternativer i mit hoved, for det var jo det 'man gjorde'. Så derfor kom jeg vidst til at trille ud over kanten for debattens egentlige emne smiley

  • #28   26. okt 2011 Diana? Hvor lavede du emnet henne? For ja det kunne da være fint interessant at følge med i smiley

Kommentér på:
Hønet med små masker- slowfeeder

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce