{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.037 visninger | Oprettet:

Hovolie, Hovfedt? Hvad virker?xD {{forumTopicSubject}}

(Jeg vil lige starte med at takke RIGTIGT mange gange for jeres svar om hvorvidt jeg kunne hjælpe Filur med han 'ømfodhed' xD..)

Nu tænker jeg lige på hvad der virker bedst som hovpleje, hvor det må bruges på hoven, hvor de købes billigt og godt..

Jeg søger noget som kan bruges under hoven (Uden om strålen sikker xD) Og rundtom som olie, så hans hove er lidt tørre de steder og jeg ønsker ham de allerbedste!;D..

På forhånd tak fordi i læser :D..
- Skriver de jeg ikke har en særlig stor erfaring indenfor dette.. xDD..


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hovolie, Hovfedt? Hvad virker?xD
  • #1   21. okt 2011 Hovfedt er ikke godt at bruge da det lukker af for hoven så den ikke kan ånde smiley Jeg fik en gang anbefalet hovolie smiley Men så skal du fugte de steder du skal smørre det på, inden smiley Og du skal self. passe på med at sm'rre for tæt på hår kanten(hvad den nu hedder xD) på hoven smiley

  • #2   21. okt 2011 Jeg bruger ganske almindeligt solsikke olie, det har min smed rådet mig til smiley Da det ikke går ind og lukker for hoven (tror jeg nok han sagde) smiley

  • #3   21. okt 2011 - Kronranden? xDDD..
    Må hovolie påføres på strålen?:D


  • #4   21. okt 2011 Du skal give hoven et god bad inden, evt. sætte den lidt i 'blød'. Hovfedt er fint - det lukker, som de andre også skriver, hoven inde, men det er helt fint hvis den er fugtig smiley

  • #5   21. okt 2011 Jeg bruger Kevin bacons hovfedt. Det rigtig animalsk fedt med levendel i. Super godt til at gøre hoven blød og smidig.
    Samt virker så godt at man ikke skal smøre hver dag for så bliver hoven for blød.
    Det kan smøres overalt på hoven også indvendigt.

    Købte mit i horse house. Man kan også bestille over deres hjemmeside. Søg på Google smiley


  • #6   21. okt 2011 Engang brugte jeg hovfedt, men det er jeg stoppet med da jeg ikke synes det havde den rette effekt også gad jeg ikke bruge penge på det så hoppede over til hovolie og det er skønt. Den jeg bruger pt er en fra horsefitform:
    (link fjernet)
    Der er også lige to andre du kan overveje:
    (link fjernet) Dette er af samme mærke, den er billiger, også er det med naturlige olier jeg aner ikke om den er bedre:)
    (link fjernet) denne har jeg også brugt den er fra Blue Horse den var også rigtig god, men jeg valgte at skifte den.
    Der er nogle andre på deres hjemmeside som er gode Synes tikas priser er ok, du kan også få en liter til 110 kroner derinde.

    Ang. Hovfedt havde jeg også glæde af denne: (link fjernet) som er en billig og udmærket hovfedt, dog kan jeg bedre lide at bruge hovolie men på min gamle pony synes jeg hovfedt virkede bedst, men prøv dig frem held og lykke.


  • #8   21. okt 2011 Det er ikke alle heste som der virkelig behøver hovfedt eller hovolie.

  • #11   21. okt 2011 Jeg læste engang at man ikke skal gøre andet med hoven end at smøre den ind med vand for man ødelægger hovens naturlige beskyttelse ved at smøre den med olje/fedt. Så jeg smører bare hoven ind i vand hvis han har tørre hove og det fungerer. Min smed siger at han har rigtig gode stærke hove:-) men med tidligere heste der allerede var i gang med hovfedt brugte jeg Parisol Hovfedt der var beregnet til hele hoven (selfølgelig ikke kronraden) og som beskyttet mod sur stråle. Men hvis du ikke har begyndt med noget så prøv uden da det er det bedste.

  • #12   21. okt 2011 Hovolie er bedst smiley og i følge min smed så (hvis man kan) så skal du fylde en spand op med vand og sætte hoven i spanden og gøre det med alle fire hove, så holder olien bedere smiley

  • #13   22. okt 2011 Tak for jeres svar!:)

Kommentér på:
Hovolie, Hovfedt? Hvad virker?xD

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce