{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
6.067 visninger | Oprettet:

Uopfordret ansøgning - e-mail? {{forumTopicSubject}}

Hejsa, vil gerne høre jeres meninger/erfaringer omkring dette emne smiley

Jeg har lavet en ansøgning, og har allerede sendt 5 stk. ud, på gammeldags maner i a4 kuverter med post DK.

Jeg søger ret langt væk fra min bopæl, da jeg ikke kan tillade mig at være kræsen mht. de godkendte praktikpladser grundet faget.

Mit spørgsmål er så nu:
I vores efterhånden så moderne og papirløse samfund, kan man så ligeså godt sende sin ansøgning pr. mail?

Det ville for mig være en hel del lettere, og billigere, eftersom jeg hverken selv har printer eller kopimaskine, skal have taget mine pasfotos ved en fotograf og selvfølgelig købe konvolutterne og betale porto ved afsendelse.
(Ting jeg selvfølgelig er villig til at gøre, for at få mig en elevstilling, så det skal ikke lyde som brok som sådan)

Men er en e-mail ikke lettere bare at slette?
Vil de fleste virksomheder hellere have noget "håndgribeligt", altså en flot opstillet ansøgning i papirsform?

Jeg har før oplevet indenfor andre fag, at virksomheden direkte har skrevet ved stillingsopslaget, at ansøgninger kun modtages pr. mail...
Men nu er min ansøgning jo uopfordret.


Hvad siger i?? For/imod, erfaringer eller gode råd modtages gerne!!


(Undskyld det blev lidt langt, men det er meget vigtigt for mig smiley )


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Uopfordret ansøgning - e-mail?
  • #1   9. nov 2011 Jeg vil vælge at sende mail. Det er sådan det meste af posten kommer til virksomheder nu til dags. Hvis man kan få opsnuset en mailadresse til en af de ledende personer for det område man søger, er det, det bedste.
    Så kommer man nemlig forbi gatekeeperen(sekretæren) og hen til evt. beslutningstager.

    Hvis man sender pr brev så ryger den igennem denne gatekeeper uanset om den er stilet direkte til en anden i virksomheden(i hvert fald ofte) hvor man så risikere at ryge i skraldespanden fordi vedkommen tænker "nå, det var ikke relevant, ud med det" når posten bliver sorteret.


  • #2   9. nov 2011 Nu er det dyrlægeklinikker jeg sender til, og de har ofte ikke en sekretær, eller nogen opgivet "ansvarlig", idet der oftest er få ansatte og de deler arbejdsopgaverne ud smiley

    De fleste steder, er det en veterinærsygeplejerske der sidder som "sekretær" i klinikkens åbningstid smiley

    Så jeg har sendt mine breve direkte til klinikkens adresse, uden nogen "att".

    Den eneste email jeg har, er en hotmail. Vil en sådan mail, ikke gå i deres "junk" mail?

    Jeg ved ikke, hvordan jeg skal fremskaffe mig en ny, bedre mail.

    Når en klinik på deres hjemmeside skriver, at man akn sende dem spørgsmål via deres mail som de opgiver, er det vel også ok at sende en mail med ens cv?

    Jeg har bare et par spørgsmål, til en sådan mail:
    Hvad skal jeg skrive, i selve e-mailen?
    Vil jo komme til at vedhæfte mit cv og min ansøgning, da det er skrevet i word. (Eller skal jeg kopiere ansøgningsdelen ind, i selve mailen? den fylder en lille side i word)
    Og til jer der har sendt ansøgninger pr. mail før, hvad gør i med alle jeres skolepapirer osv? Dem kan jeg jo ikke sende på mail, har dem kun i papirform.


    Tusind tak for den gode respons til nu, hvor er det rart med folk der gider hjælpe smiley



  • #3   9. nov 2011 Når nu du siger at det er hos dyrlæger, så vil jeg faktisk lurer dem lidt ud først. hvis de har en hjemmeside der flot og moderne, så kan de godt få en mail.

    hvis de enten har en gammel eller slet ingen hjemmeside, så vil jeg sende pr brev. Det er med at undersøge hvad det er for en type klinik du søger ved og tilpasse ansøgningsformen til hvad du får af indtryk når du søger informationer om stedet. Er det ældre dyrlæger, så ser de nok helst pr brev. er det yngre så er de nok lige så glade for mail som brev.
    Grunden til at jeg "trækker i land" nu er at denne type klinikker ikke er så afhængige af den nye teknologi som mange andre private virksomheder hvor det er et must for at overleve konkurrencen. De har jo en fast geografisk kundegruppe som jo alligevel skal møde op hos dem.


  • #4   9. nov 2011 Betina: Det var præcis samme slags tanker, jeg har gjort mig smiley Faktisk lidt skræmmende, du rammer så plet, haha smiley

    Men var bare stadig i tvivl, om man i dag generelt "må" sende ansøgninger pr. mail, også uopfordrede smiley

    Feks. familiedyrlægerne i Aars, deres hjemmeside er super go og up-to-date, det er en klinik som denne jeg havde overvejet at sende en mail smiley

    Selvom jeg stadig ikke helt ved, hvordan jeg skal få det formuleret, og hvordan jeg skal kringle det med skolepapirerne...


  • #5   9. nov 2011 Jeg sidder bla. som personaleansvarlig i en IT virksomhed og 99% af alle de ansøgninger jeg modtager er pr. email.

    Ring og tal med den ansvarlige i den virksomhed du søger job hos, og få personens direkte email.
    Hos os foretrækker vi, at ansøgning er sat direkte ind i mailen og CV + skolepapirer er vedhæftet mailen.
    Skolepapirene kan du evt. scanne ind og konvertere til PDF så de ikke fylder så meget. Du kan også vælge at skrive de vigtigste ting ind i dit CV, og medbringe de relevante papirer hvis du kommer til samtale.

    Vær obs på, at der er en del som ikke kan læse docx filer...



  • #6   9. nov 2011 Hvad med at få en gmail? :o)


    www.gmail.com


  • #7   9. nov 2011 Tusind tak allesammen, vil helt klart bruge jeres råd smiley

  • #8   10. nov 2011 jeg har sendt mine uopfordrede ansøgninger med posten eller mødt op med dem personligt... hvis man lige gider at tage sig sammen til at hæfte en bagside, en gennemsigtig palstforside og en dokumentklemme rund om, så får man virkeliggod respons synes jeg smiley

    det opfordrede bliver sendt på den måde virksomheden opfordrer til smiley



  • #9   10. nov 2011 Jeg har sendt uopfordret ansøgninger pr. mail, da jeg står i samme situation og hverken har printer eller kopi maskine...

    /sanne


  • #10   10. nov 2011 Sanne hvad har du gjort mht dine skolepapirer? smiley

  • #11   10. nov 2011 fik lånt en scanner og scannede dem ind på computer smiley
    har så vedhæftet dem sammen med ansøgningen i mail.


  • #12   11. nov 2011 Det er ret dyrt at sende med post dk. Så jeg ville lave en flot opsat ansøgning i word, gemme den som PDF. Sammen med CV i PDF. SÅ lave en max tiltalende mail, så du fanger vedkommende, som du sender til. Så du ikke forsvinder i mængden af mail. Vedhæft Ansøgning og CV. På den måde viser du også at du ikke er bange for en computer. Men du skal virkelig gøre dig spændende i selve mailen, så du ikke ryger til spam smiley
    Held og lykke med det smiley


  • #13   11. nov 2011 Ja det er den mail del, jeg er lidt i tvivl om. Hvad pokker skal jeg skrive i den mail, udover det jeg har skrevet i min anøsgning? Vil jo helst ikke gentage mig selv :S

    Tror bare jeg kopiere selve min ansøgningsdel ind i mailen.

    Jeg har dog et problem mht. at få scannet mine skolepapirer ind, for kender ingen med en scanner :S

    Og pdf har jeg aldrig prøvet at konvertere til, så tror ikke jeg har et program til det på min computer. Nogle der kan hjælpe der? smiley


  • #14   11. nov 2011 hvis du bor i nærheden af mig, så scanner jeg gerne dine papire ind.
    Jeg bor i Rødkærsbro som ligger lidt uden for Viborg(midtjylland)


  • #15   11. nov 2011 forresten, man kan downloade et gratis program der hedder cutepdf. Den installere man og så ligger den som en "printer". I dokumentet vælger du så udskriv, vælg cutepdf som printer og så laver den dokumentet om til en pdf som du kan vælge at gemme et sted du synes passende

  • #16   11. nov 2011 Jeg bor på Mors smiley Så der er lidt langt, det var ellers pænt af dig at tilbyde smiley

  • #17   11. nov 2011 Karina - Hvad med jeres lokale bibliotek? Kan du ikke få det gjort her? Eller hvad med din fars eller mors arbejde? Er der en mulighed der? :o)



  • #18   12. nov 2011 Hvis du har en officepakke fra 2007, så er muligheden der for PDF, når du gemmer det dokument. Så hvis du ikke selv har det. Så kan det være at du kender en med en ny officepakke, som du kan maile dine papirer til, vedkomne kan gemme filen som PDF, og så sende det tilbage til dig, det tager ikke fem min, du må somend sende til mig, hvis du gider at jeg ser dine skolepapirer smiley
    Mailen tror jeg skal være et salgsoplæg til, hvorfor de simpelthen ikke skal smide denne mail væk, men læse vedhæftede fil. Problemet med at sætte ansøgningen i en mail, er at nogen mailprogrammer, roder fuldstendig rundt i opsætningen på en mail, det sker aldrig i PDF.


  • #19   13. nov 2011 Open office, der er gratis at hente på nettet, kan også gemme som PDF. Man vælger det bare ikke når man gemmer, men finder den knap i værktøjslinien der hedder eksporter direkte som PDF :o)

  • #20   14. nov 2011 Open office har en knap som hedder konverter til pdf fil..

    i word går du ind under "gem som" og der er længere nede "gem som pdf fil" derefter siger du ok til udgiv som pdf smiley

    Det er ikke alle steder at de spørger efter skolepapirer, men hvis det er, så har føtex printere med scanner til 300kr smiley


  • #21   15. nov 2011 Jeg har office pakken, kan sikkert godt lave pdf så smiley

    Min mor er førtidspensionist, taler ikke med min far og skolen har desværre ingen scanner. Aner ikke om biblioteket har, har jeg aldrig hørt om at de skulle have.

    Men tror jeg spørger lidt rundt, om der er nogen i min omgangskreds skulle vide om der er en et sted der har en scanner, det er jo trods alt kun én gang hvert stykke papir skal scannes ind.

    Ja jeg tænker også lidt, at en mail hurtigt kan give problemer, mht. åbningen og opsætningen, junkmail osv :S?


Kommentér på:
Uopfordret ansøgning - e-mail?

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce