{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
821 visninger | Oprettet:

Hvad gjorde at du valgte netop HESTEN/PONYEN? {{forumTopicSubject}}

Hej HG:)
Jeg har tit tænkt på noget.

1. Hvor mange heste/ponyer i ude og prøv før i fandt netop den hest/pony i valgte?
2. Hvad var grunden til i valgte den?
3. Skriv noget info om den som den var den gang i købte den (både temperament, højde, alder, niaveu i spring og dressur, race osv)
4. Skriv noget info om den som den er i dag.^^
5. Hvad gav i for den?

Mig selv:
- Jeg prøvede ingen før Fænrik da det slet ikke var meningen jeg skulle have hest og både mig og min mor var uerfarne omkring det at have hest men pga. det var FÆNRIK, købte min mor ham og vi lærte hurtigt at have hest:)

- Grunden var at det var Fænrik.

- Tyk 18-årig fjordhest med ingen gnist i øjet eller noget som havde gået rideskolehest 14 år, som vejede 150-200 kg. for meget, havde stået på sommergræs i 4 måneder uden motion, havde ingen balance, muskler eller noget. Var i det hele taget ret grim at se på. Havde glemt hvad et anspring var, var meget doven og ikke spor løsgjort. LC niaveu i dressur, LD-LC i spring. 142 uden sko.

- I dag er han en 19-årig livlig, frisk og glad pony som har fået MEGET mere flydende gangarter og fået bagparten med sig, efter vi fik konstateret at han har gigt i baghaserne som han så har været i behandling for og det har hjulpet MEGET !:D han er stadig 142 uden sko - måske lidt mere. Han går med sko på forhovene normalt da han er noget ømtået. LC-LB niaveu i dressur og LA øvelser såsom bagpartsvendinger, parade, versade, traversade, kontra, stabil i gangarterne og anspring fra parade og skridt. Han må ikke springes mere end 40-50 cm. efter vi fandt ud af det med gigten, men han har sprunget 120 på enkeltspring med min veninde og 1 meter i bane.
Han er i det hele taget meget mere livsglad:D.

- Han stod til 12.000 men vi fik ham ned på 10.000 smiley

Så det var om min pony:)
Nu er det jeres tur:)

Grunden til jeg spørger om dette er fordi jeg må jo indse at Fænrik desværre ikke lever for evigt, og når jeg engang skal ud og have ny hest, det er jeg ret nervøs for da jeg er utryg ved nye heste og det tager mig tid at få tillid til en ny hest pga. jeg ahr haft nogle rigtig øv-oplevelser med heste igennem årene.
Derfor er jeg nervøs for det og tror ikke at jeg nogensinde finder den rette hest til mig smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvad gjorde at du valgte netop HESTEN/PONYEN?
  • #1   19. nov 2011 1. Hvor mange heste/ponyer i ude og prøv før i fandt netop den hest/pony i valgte? Ingen, Hugo skulle kun bruges som selskabs pony, så vi lånte ham i starten.
    2. Hvad var grunden til i valgte den? Vi skulle bare have en selskabspony.
    3. Skriv noget info om den som den var den gang i købte den (både temperament, højde, alder, niaveu i spring og dressur, race osv) Han var en lille shetlandspony, uldet og grim at se på, var meget beskidt, og havde ingen kondi, sparkede og bed, kunne slet ikke røre ham, og han havde stået på en fold hele sit liv uden opmærksomhed smiley
    4. Skriv noget info om den som den er i dag: Kan alle horsemanship øvelserne, rigtig mange tricks, og han er bare min drømmehest og bedste ven. Jeg elsker ham smiley
    5. Hvad gav i for den? 2500 kroner 0_o


  • #4   19. nov 2011 LISA: 1. Hvor mange heste/ponyer i ude og prøv før i fandt netop den hest/pony i valgte? Rigtig mange! smiley
    2. Hvad var grunden til i valgte den? den var stille og rolig og ikke bange for noget (:
    3. Skriv noget info om den som den var den gang i købte den (både temperament, højde, alder, niaveu i spring og dressur, race osv) Hun var 12, og 130 cm, kunne ikke rigtig noget hun var bare børnepony smiley
    4. Skriv noget info om den som den er i dag.^^ idag er den død smiley
    5. Hvad gav i for den? 12000

    Valentins Sirocco:

    1. Hvor mange heste/ponyer i ude og prøv før i fandt netop den hest/pony i valgte? Orv det husker jeg ikke (:
    2. Hvad var grunden til i valgte den? Ørerne, udstrålingen og ja jeg ved det ikke faldt bare for ham smiley
    3. Skriv noget info om den som den var den gang i købte den (både temperament, højde, alder, niaveu i spring og dressur, race osv) Blanding på 5 år, 140 cm, red LA1 dressur men sprang ikke smiley Meget vild i ridningen, men en engel på stald smiley
    4. Skriv noget info om den som den er i dag.^^ Død, men nåede op og springe noget MA (:
    5. Hvad gav i for den? 30000

    Choice
    1. Hvor mange heste/ponyer i ude og prøv før i fandt netop den hest/pony i valgte? Ingen, skulle slet ikke have haft den, bare en jeg red smiley
    2. Hvad var grunden til i valgte den? Ejeren var træt af den, og så kom der nogle købere, men så sagde min far de kunne sælge den til os hvis de var smiley
    3. Skriv noget info om den som den var den gang i købte den (både temperament, højde, alder, niaveu i spring og dressur, race osv) Vild og tyk, skæv i ryggen slet ikke redet ordentligt. LA spring, og har gået det høje dressur smiley han var 12 år, og en Welsh på 132 cm smiley
    4. Skriv noget info om den som den er i dag.^^ Har nu brækket halen og er skadet, men vi nåede et langt stykke, min lillesøster er nu igang med at træne dressuren igen smiley
    5. Hvad gav i for den? 20000 (den stod til 55.000 men Marie synes jeg skulle ha den)

    Rubin

    1. Hvor mange heste/ponyer i ude og prøv før i fandt netop den hest/pony i valgte? 4 smiley
    2. Hvad var grunden til i valgte den? Den var kastebold, stejlede var bange, kunne ikke læsses eller noget, var ikke vant til omgang med menneker.
    3. Skriv noget info om den som den var den gang i købte den (både temperament, højde, alder, niaveu i spring og dressur, race osv) Nervøs, 163 cm, 6 år, DV, sprang fantastisk og kunne gå en LC3
    4. Skriv noget info om den som den er i dag.^^ Springer nemt en LA og vi træner MB, hun har netop vundet sin LA1 debut med mig smiley men hun er springer smiley
    5. Hvad gav i for den? 56..000 smiley


  • #5   19. nov 2011 Årh det lyder godt:)

  • #6   19. nov 2011 Jeg var ude at se på 2 inden Tante, og en efter ham, så prøvede i alt 4..;b

    Dengang jeg var ude ved ham, var han bare så rolig, og virkelig et stort nussehovede.. Da jeg satte mig op på ham, følte jeg mig bare tryg, og synes selv vi passede godt sammen, og forstod hinanden godt, på trods af at det var første gang.. Og så havde han jo bare en utrolig gang..
    Da vi kørte hjem, efter at have prøvet tante og en anden hest dernede, kunne jeg simpelthen ikk få ham ud af hovedet..
    Jeg ga' 85 for ham..
    Vi var efterfølgende et andet sted henne, og prøve en mere, og det fik mig bare bekræftet i, at jeg havde valgt min kommende hest..
    Han var 5 år, og 167, e. Carson Ask, o. Lancier, så det er jo rimelig meget springafstamning, men han er en lille gangmaskine, som jeg har valgt at bruge til dressur.. Det ska så lige siges, at han kun har været æøssprunget én gang i sit liv, uden større succes.. ;b
    Han var ikke ny tilredet, men havde heller ikk lært noget overdrevet, så han var lige en hest, man kunne få hjem, og forme som man selv ville...

    Nu er han jo så snart 6 år, og er dælme blevet en teenager, med krudt i røven.. Vores ridning er gået en del tilbage, da han har stået skadet meget længe, men hans gang er stadig fantastisk..:D
    Han elsker stadig at stå og nusse, og hygge..


  • #7   19. nov 2011 kaspers :

    1. igen, var slet ikke lige planen jeg skulle ha pony, jeg var kun 5 år smiley

    2.kunne være sjovt også hvis jeg ikke købte ham vil han blive slagtet

    3. et hingste føl ikke vent helt fra moren, kunne igenting andet end ha grime på. fjordhest smiley

    4. i dag en glad ogejlig pony som går og hygger sig på marken, bliver reden en tur når der er tid smiley den bedste pony man kunne tænke sig er rigtig kærlig mod en og kunne aldrig finde på at gøre en ondt elsker ham rigtig meget smiley

    5. ga selv 1000kr. min egne lommepenge jeg havde spartet samme smiley



    Markuses:

    1. igen

    2. jeg blev spurt om jeg ville ha ham af min farmor og det kan man jo ikke sige nej til smiley

    3. han var 4 år 154 cm, rimlig nervøs, havde aldrig været væk fra hans mor, kunne løfte hove blive striglet og var van til at blive trukket med. ikke tilreden

    4. træner til daglig la i dressur, kan godt spring 80 bane men ikke noget jeg gør noget i har kun spruget på ham 4 gange eller så noget.

    5. igenting fik ham af min farmor der selv har avlet ham, godt nok var han en ups'er men smiley


  • #8   19. nov 2011 Ej nogle dejlige heste i har !:D

  • #9   20. nov 2011 Pichan
    1. Hvor mange heste/ponyer i ude og prøv før i fandt netop den hest/pony i valgte?- en anden, men det var et halvt år siden, så hun var teknisk set den første.
    2. Hvad var grunden til i valgte den? - Hun var så sød og rolig, og gjorde bare slet ingen ting, selvom vi var på vej. Og så hviskede min lillebror "mor, hende vil jeg altså gerne have" - og så var min mor også solgt!
    3. Skriv noget info om den som den var den gang i købte den (både temperament, højde, alder, niaveu i spring og dressur, race osv) - Ualmindeligt rolig og dejlig, men kunne ikke ret meget. 138 cm. 11 år (blev 12 i maj samme år), Springe havde hun ikke prøvet i et årstid og dressur kunne hun trave ..
    4. Skriv noget info om den som den er i dag.^^ - Hun er desværre død, men vi nåede at ride LA1 dressur og LA spring. Hun var en fantastisk pony!
    5. Hvad gav i for den? 14.500

    Fleurie
    1. Hvor mange heste/ponyer i ude og prøv før i fandt netop den hest/pony i valgte? - 2 andre end hende
    2. Hvad var grunden til i valgte den? - Hun var sød og stille og rolig, og gjorde egentlig hvad jeg bad hende om. Og så tror jeg det var lidt en panikløsning, desværre.
    3. Skriv noget info om den som den var den gang i købte den (både temperament, højde, alder, niaveu i spring og dressur, race osv) - Sød og rolig på dagen. Så skulle vi hente hende, og kræet brugte 5 kvarter på at komme i traileren! Det var mandag, og torsdag red jeg hende hjemme for 2. gang. Der stejlede hun og væltede bag over med mig, så jeg besluttede mig for at levere hende tilbage. Men dum som jeg var, gjorde jeg det ikke..
    4. Skriv noget info om den som den er i dag.^^ - Stejler stadigvæk lidt, og er meget nervøs, men hun er herlig alligevel smiley
    5. Hvad gav i for den? - 24.000

    Og de to andre jeg har, Toffee er købt på marked, så ikke så meget historie der. Og Nougat er et "upser" føl fra Toffee smiley


  • #12   20. nov 2011 FLEUR
    1) Fleur var den allerførste hest jeg var ude og se og blev også min første hest, da vi fik tilbudet af en der kendte hende der havde hende stående.

    2) Grunden til jeg valgte Fleur var nok fordi hun virkede så rolig og stille og passede på mig hvis man kan kalde det det. Også nok også fordi jeg altid havde ønsket mig en hest som hende.

    3) Fleur var jo et af de blideste heste som jeg overhovedet havde set og prøvet, da jeg havde redet en hel del rideskole heste derude hvor jeg red så var Fleur jo hel fantastik i forhold til dem. Fleur's temperament er jo næsten det samme som den nu, stille og rolig men har kan slet ikke vente eller slappe af så hun bliver hurtig hys hvis det ikke passer hende at vi f.eks bare skal lave en slangegang 2 burer hvilket har gjordt at ingen har kunne lide hende. Da vi købte Fleur havde hun stået stille ude på en mark i 3 år og førhen kun brugt som hyggehest og til tur, så det var nyt både for mig men også for hende, bare det at jeg skulle hente hende på folden var hun slet ikke vant til. Og da vi købte Fleur var hun nok omkring de 13 år og 168 høj hvilket hun overhovedet ikke er i dag.. Hun kunne hverken noget dressur eller så meget spring men det fik vi stille og roligt rettet op på da jeg fik en til at ride hende for at hjælpe mig i dressuren også sprang jeg selv på hende da hun godt kunne være meget voldsom.

    4) Fleur er jo en ældre hest og efter hendes skade med den brækket ryg osv. er hun slet ikke den samme som hun var dengang. Fleur er meget mere ked af det nu hvor det bliver koldt fordi hun self. for ondt, hviklet føre os til om jeg skal sige farvel til hende foraltid eller om jeg vil håbe og tro på hende. Jeg savner meget den gamle som aldrig var skadet eller noget, men sket er sket.

    5) Vi gav ca. 18000 kr for hende med en sadle som overhovedet ikke passede og en trense som hellere ikke passede

    OLIVIA
    1) Ingen overhovedet min mor skrev under på at vi skulle købe hende til hingstekåring 2009 tror jeg

    2) Øhh, ja det var nok min mor der valgte det fordi det bare var en "smuk" hest hvilket jeg ikke var eing i

    3) Olivia har altid var dem meget opmærksomme og meget bange hest. Olivia har altid haft de små korte ben og er kun sølle 160 ca. hvilket jeg syntes er alt for lille da jeg er 178 ca. Olivia var 15 da vi købte hende tror jeg og havde gået LA1 og LA2 i dressur og sprunget en hel masse LB'er i sprng da hun var ude, inden hun blev sat ind i avlen igen. Olivia har fået 9 føl på 11 år hvor der er et hun blev sendt væk for at rides op, jeg skulle ha' haft købt Olivia's eneste røde føl, men syntes ikke vi passede sammen, eller har det kun været palominoer.

    4) I dag køre mig og Olivia med stævner og vi regner med at starte lidt LA til næste år hvis hun kan forsætte. Hun er stadig en MEGET opmærksom og bange hest, men det har hjulpet meget at jeg har haft hende med ude til de 12 stævner i år.

    5) vi gav 20000 for hende uden noget


  • #13   20. nov 2011 1. Hvor mange heste/ponyer i ude og prøv før i fandt netop den hest/pony i valgte?: Jeg kiggede kun på Pelle.. smiley

    2. Hvad var grunden til i valgte den? Havde trænet ham siden han var 3 måneder gammel... og derfor blev det ham

    3. Skriv noget info om den som den var den gang i købte den (både temperament, højde, alder, niaveu i spring og dressur, race osv) Det var vinter, faktisk den første december da jeg købte Pelle for 6 år siden.. smiley han var en lille pjævs på 6 måneder,.. hans temperament vvar det bedste. jeg kunne alt med ham.. simpelthen alt,,, hans højde dengang kan jeg ikk huske for han var bare en baby, men han er islænder og fjordhest smiley

    4. Skriv noget info om den som den er i dag.^^
    Han er en pjatterøv for at være ærlig.. tager ikk særlig meget seriøst smiley han er bare dejlig som han er... meningen var at han skulle ha været solgt men det ville jeg ikk alligevel for jeg elsker den lille hest så meget... han er 127 i stang.. en lille basse..

    5. Hvad gav i for den? jeg fik ham for 4000..


  • #16   20. nov 2011 Luna
    Ja det fik jeg også at vide, men nogle gange er den første bare perfekt! (:


  • #17   20. nov 2011 1. Hvor mange heste/ponyer i ude og prøv før i fandt netop den hest/pony i valgte? omkring 4-5 stykker tror jeg.

    2. Hvad var grunden til i valgte den? Fordi jeg kunne forme som jeg ville, og alligevel lære noget af hende.
    3. Skriv noget info om den som den var den gang i købte den
    6 år. 144cm. LC dressur dk spring Hun er en blanding mellem en DSP og en araber. En rigtig balademager ude på marken ( hvilket hun stadig er)

    4. Skriv noget info om den som den er i dag.^^
    Kan øvelser til LA men rider ikke så mange stævner på hende. Har sprunget 125cm på hende. og rider LC/LB til springundervisning da jeg er blevet lidt bange for at springe efter jeg havde et voldsomt styrt på hende.

    5. Hvad gav i for den? Gav 24000 for hende.



Kommentér på:
Hvad gjorde at du valgte netop HESTEN/PONYEN?

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce