{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.432 visninger | Oprettet:

Hvad gjorde at i valgte HESTEN/PONYEN? {{forumTopicSubject}}

Hej HG:)
Jeg har tit tænkt på noget.

1. Hvor mange heste/ponyer i ude og prøv før i fandt netop den hest/pony i valgte?
2. Hvad var grunden til i valgte den?
3. Skriv noget info om den som den var den gang i købte den (både temperament, højde, alder, niaveu i spring og dressur, race osv)
4. Skriv noget info om den som den er i dag.^^
5. Hvad gav i for den?

Mig selv:
- Jeg prøvede ingen før Fænrik da det slet ikke var meningen jeg skulle have hest og både mig og min mor var uerfarne omkring det at have hest men pga. det var FÆNRIK, købte min mor ham og vi lærte hurtigt at have hest:)

- Grunden var at det var Fænrik.

- Tyk 18-årig fjordhest med ingen gnist i øjet eller noget som havde gået rideskolehest 14 år, som vejede 150-200 kg. for meget, havde stået på sommergræs i 4 måneder uden motion, havde ingen balance, muskler eller noget. Var i det hele taget ret grim at se på. Havde glemt hvad et anspring var, var meget doven og ikke spor løsgjort. LC niaveu i dressur, LD-LC i spring. 142 uden sko.

- I dag er han en 19-årig livlig, frisk og glad pony som har fået MEGET mere flydende gangarter og fået bagparten med sig, efter vi fik konstateret at han har gigt i baghaserne som han så har været i behandling for og det har hjulpet MEGET !:D han er stadig 142 uden sko - måske lidt mere. Han går med sko på forhovene normalt da han er noget ømtået. LC-LB niaveu i dressur og LA øvelser såsom bagpartsvendinger, parade, versade, traversade, kontra, stabil i gangarterne og anspring fra parade og skridt. Han må ikke springes mere end 40-50 cm. efter vi fandt ud af det med gigten, men han har sprunget 120 på enkeltspring med min veninde og 1 meter i bane.
Han er i det hele taget meget mere livsglad:D.

- Han stod til 12.000 men vi fik ham ned på 10.000 smiley

Så det var om min pony:)
Nu er det jeres tur:)

Grunden til jeg spørger om dette er fordi jeg må jo indse at Fænrik desværre ikke lever for evigt, og når jeg engang skal ud og have ny hest, det er jeg ret nervøs for da jeg er utryg ved nye heste og det tager mig tid at få tillid til en ny hest pga. jeg ahr haft nogle rigtig øv-oplevelser med heste igennem årene.
Derfor er jeg nervøs for det og tror ikke at jeg nogensinde finder den rette hest til mig smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvad gjorde at i valgte HESTEN/PONYEN?
  • #1   19. nov 2011

    Vores historie :

    D. 23 April 2010 blev min drøm til virkelighed.

    Lige som de fleste hestepiger, havde min største drøm altid været at få min egen hest. Efter forgæves at have plaget mine forældre hundredevis af gange, måtte jeg indse at min drøm ikke blev til virkelighed, ihvertfald ikke forløbelig.
    I 2010 havde jeg endelig sparet så mange penge op at jeg kunne købe min helt egen hest, jeg blev varm og lykkelig bare ved tanken. Jeg søgte i måneder men kunne ikke finde noget jeg blev fanget af. Pludselig en eftermiddag her på hestegalleri faldt jeg over en annonce med en rød blandings hest til salg, virkelig smuk, men slet ikke det jeg havde søgt efter, jeg har altid godt kunne tænke mig en smuk fin araber, men jeg kunne alligevel ikke få øjnene fra denne røde vallak. Da jeg kunne se der allerede var mange henvendelser på annoncen, ringede jeg hurtig ejeren op og vi aftalte at jeg skulle op og prøve ham. Jeg fandt inden besøget ud af at hesten var travhest og lige var kastereret. Pludselig var følelsen i maven ikke længere god, jeg var sikker på en travhest ikke var en hest for mig. Men hvorfor skulle racen ødelægge det? Jeg havde jo kun set ham på et billede. Jeg valgte at prøve ham alligevel, jeg var jo ikke tvunget til at tage ham med hjem. Mandag d. 19 April var dagen jeg skulle prøve ham, jeg var spændt og fuld af sommerfugle i maven, aldrig havde jeg været så tæt på at have min egen hest. Jeg ankom til gården og gik ind i stalden, i den bagerste boks stod han - Rød, robust med store mørke øjne og en fin stjerne i panden. Vi fik ham sadlet op og jeg red ud på banen, han tog det hele pænt og følte med det samme noget for denne hest. Jeg kørte hjem for at tænke over det og var derefter oppe at prøve ham igen, han vidste ikke et særligt talent for noget, men skøn det var han og jeg vidste han skulle være min. Fredag d. 23 April 2010 blev han handels undersøgt og jeg tog ham derefter med hjem. Det var en af de bedste dage i mit liv. Jeg var stolt, stolt over at jeg endelig kunne kalde mig heste ejer og at jeg havde gjord mig fortjent til det.

    Race travhest.
    der var noget specielt over ham og måtte eje den hest.
    Han kunne ikke rigtig noget da jeg fik ham, han kunne skridt trav og galop og springe, dog uden resultater på stævne pladserne.
    Rolig af temperament, men kan tændes.
    Idag kan han springe bedsre end han kunne dengang, meget bedre teknik. højeste 130 cm. han kan gå i holdning i alle gangarter, han kan tricks smiley
    han er nu 7 år og 160 i stg.


  • #2   19. nov 2011 han stod til 15000 uden udstyr, men fik ham med hjem for 12000 med sadel og hovedtøj smiley

  • #3   19. nov 2011 Årh det lyder godt:)

  • #4   19. nov 2011 1. Hvor mange heste/ponyer i ude og prøv før i fandt netop den hest/pony i valgte?

    Var ude og prøve Bianca og var herefter kun ude og se 1 anden pga. at man "skulle" se på andre, men endte jo med hende smiley

    2. Hvad var grunden til i valgte den?

    Hendes sind og så var min mor faldet pladask for hendes hvide totter i halen hehe Skørt, men sandt.

    3. Skriv noget info om den som den var den gang i købte den (både temperament, højde, alder, niaveu i spring og dressur, race osv)

    rolig i sindet. Ikke vokset siden så hun er stadig 147 cm. Dengang var hun 7 år. Ingen balance i dressur eller lign. måske klar til en lille LD. I spring red hun LB/LA. Hun er blanding af fjordhest/oldenborg.

    4. Skriv noget info om den som den er i dag.^^

    Samme temp. stadig 147. 13 år nu. LB/LA dressur og stadig LB/LA spring. Hun er dog også blevet super glad for at ride distance smiley


  • #5   19. nov 2011 tror ikke du skal være så bange for ikke at finde en hest for dig, det kan kræve meget tid, med afprøvning og søgning, tror bare man skal have en masse tålmodighed og lade være med at købe noget hvor mave fornemmelsen ikke er iorden, kendfer desværre flere der har købt heste som de efter kort tid ville af med fordi de ikke passede sammen. hvis den første ikke er noget for dig så søg videre. prøv dem flere gange. ved ferrari var det kærlighed ved førsteblik men var alligevel oppe og prøve ham nogle gange. både i spring, dressur og hvordan han reagerede i trafik op på stald smiley

  • #6   19. nov 2011 1. Hvor mange heste/ponyer i ude og prøv før i fandt netop den hest/pony i valgte?
    - Det kan jeg ikke huske, men 5 ca.

    2. Hvad var grunden til i valgte den?
    - det var faktisk slet ikke hende jeg ville have, men en rød vallak jeg havde været ude og kigge. min træner syntes dog ikke den var værd at købe pga. dens lave uddannelsesniveau i forhold til alderen. så det var slet ikke Jolly jeg ville have, men det var hende der levede op til kravene og så blev det hende. har altid sagt jeg ikke ville have en mørk hest, og nu står jeg med en sort hest, som jeg ikke vil bytte væk for nogen anden. smiley

    3. Skriv noget info om den som den var den gang i købte den (både temperament, højde, alder, niaveu i spring og dressur, race osv)
    - Hun var 12 år, havde stået stille i nogle måneder men kunne øvelser til en lille LA, og kunne springe ca. en LB-LA også. havde seperationsangst, og kunne praktisk taget slet ikke være alene, og hvis hun var begyndte hun at stejle. Hun kunne ikke hentes på folden, flygtede fra en, og nægtede at gå frem når man fangede hende. Hun var svær at styre, gik som et kosteskaft pga. pausen, ville ikke galoppere og der var meget galt. smiley

    4. Skriv noget info om den som den er i dag.^^
    - Hun kan nu rides helt alene, også selvom der går heste forbi, ind og ud af ridebanen osv. Hun kommer selv hen til mig på folden. Hun er faldet helt ned, og kan nu også rides alene på tur - før kunne hun ikke engang rides med andre. Er også begyndte at træne bidløst og træne hende fra jorden. Har haft hende i et par år, så nu er hun 14.

    5. Hvad gav i for den?
    - 25.000 kr. inkl. sadel, hovedtøj, underlag, dækken og foder.


  • #7   19. nov 2011 Min datter har tre ponyer nu. Vi har dog haft en mere.
    nikita: var Julie ude og prøve på det lille landsted hvor Nikita gik på en kæmpe mark sammen med en hest. Julie havde aldrig haft pony før, så vi havde ingen erfaring med heste.
    Vi fik leveret både ponyen og hesten på Kar. Berideren på rideskolen fik hesten og vi fik ponyen,

    Gloster: var Julie pony nr to. Vi havde været rundt på Sjælland for at prøve nogle stykker. Men Gloster måtte vi til nord jylland for at prøve. Vi fik hende leveret en måned senere. vi gav omkring 45000 kr ialt. for hende. Julie har dog ikke fået meget glæde at Gloster. Så vi valgte at sælge hende for en krone ! til en 15 årige pige som vi kender.

    Ringo: Stod i boksen overfor Nikita på Solrød rideskole. Julie forelskede sig i ham, og da han blev til salg købte vi ham. Vi kendte ham derfor rigtig godt inden vi købte ham. Ringo har de´ltaget i mange landsstævner med søsterne Henneberg.


    Passion: er købt af samme ejer som Ringo. Julie fik ham i fødselsgave den 18 oktober 2010.

    DV. Ejerbæksgaards Tenor: Julies nye 3 årige unghest, som hun har redet til sammen med hendes træner og avler siden i foråret.
    Tenor var lige blevet født da vi blev pensionæret på Solrød rideklub.
    Gårdens ejer har altid sagt at det var Julies hest, og det blev det så også. Han er efter blue horse Romenov.
    Prisen var 100.000 kr.
    Tenor forventer vi os rigtig meget af.


  • #8   19. nov 2011 Elsker disse her.. For det bliver lettere hver gang at tale om det, selvom jeg græder lige nu fordi jeg skal fortælle om hende.

    Mischa:
    Prøvede alt for mange heste, men erfaringen gjorde at vi fandt hende! Den smukkeste hvide hoppe jeg nogensinde har set!

    Hun havde bare det rigtige hoved, hun kunne ikke gøre en flue fortræd! Og hun valgte mig, og det blev bekræftet første gang jeg kom som hende ejer. Kæmpe vrinsk!

    Hun var lige kommet tilbage, da hende som oprindelig havde købt hende, ikke kunne magte hende alligevel. Hun var super skøn i hovedet, intet ondt i hende. 156 cm, 9 år, LB i dressur og spring, Shagya Araber blanding..

    Havde hende desværre kun i 4 uger, hun blev aflivet pga en byld i bughulen.

    Vi gav kun halvdelen, da vi selv skulle optræne hende igen, og efter 3 måneder skulle vi betale resten.. Men som sagt.. vi havde hende kun i 4 uger. Min første egen hest!.
    Stod til 35.000


    Tiarco Brentedal.. Min nuværende hest! smiley
    Ja, hvor mange jeg har prøvet.. har jeg virkelig ikke tal på. Men vi kendte hinanden lang tid før han blev min! Han var min mors før jeg købte ham, og jeg valgte ham, fordi jeg ikke kunne få bedre hest, jeg kendte de i forvejen, vidste den var i orden og at den kunne leve op til mine krav!

    Han var faktisk lidt varm i hovedet, han blev for det meste reddet indenfor.. så da jeg fik ham skulle vi altså ride udenfor, meget farligt! smiley Han var varm, 175 cm, 8 år, ikke sprunget det fjerneste, øvelser til M-klasserne og så er han frederiksborger/ hannoveraner blanding, ikke den typiske frederiksborger i ham overhovedet!

    Vi har prøvet en del efter hånden, han er ikke varm på samme måde mere, han er blevet ret kold i hovedet! Vi har prøvet at galoppere i skoven.
    Jeg gav en billig venskabs pris til min mor, alle mine opsparingspenge, jeg havde at købte hest for.. 42.000 ligeud! smiley Meget BILLIGT!.


  • #9   19. nov 2011 Okay det lyder som nogle dejlige heste i har !:D

    ¤Ejer travhesten med flest antal stemmer på HG¤
    - Ja i know, jeg ahr bare det at hesten skal være rolig, må gerne gå fremad men ikke se spøgelser, være bange for en masse ting og så må den ikke være for høj. Pt. vil jeg højst ride en hest der er 160 cm. Måske er det anderledes om nogle år?
    Jeg går og drømmer om at få min LA dressurhest når den tid kommer, men da jeg jo ikke så let får tillid til heste fra ryggen( der er intet fra jorden), så bliver det nok svært ;s


  • #11   19. nov 2011 1. Hvor mange heste/ponyer i ude og prøv før i fandt netop den hest/pony i valgte?
    2:-)
    2. Hvad var grunden til i valgte den?
    Det ved jeg ikke, hun var en god lærehest men udfordninger:-) hun havde noget der sagde til mig at det skulle være hende!:)<3
    3. Skriv noget info om den som den var den gang i købte den (både temperament, højde, alder, niaveu i spring og dressur, race osv)
    Hun er rar og dejlig som er idag rolig men frisk! hun er en 1.39 og så var hun 14-15 da jeg fik hende;) niaveu ander jeg virkelig ikke?xD hun er blandingsrace.
    4. Skriv noget info om den som den er i dag.^^
    Hun er stadig Chess, dog har hun mistet lidt af sin energi:( hun er trods alt også en ældre dame så jeg presser hende ike så meget;-)
    5. Hvad gav i for den?
    Jeg gav 18.000 med udstyr, men det var det værd!!!!for hun har lært mig så meget!!!!!:D<3


  • #12   19. nov 2011 Okaaay, tager lige omkring min pony Linette.. smiley

    1. Hvor mange heste/ponyer i ude og prøv før i fandt netop den hest/pony i valgte?
    - Øhm nu er det over 7 år siden, men det var vidst 5 andre..

    2. Hvad var grunden til i valgte den?
    - Vi passede godt sammen, hun havde en fantastisk personlighed! Og ja, hun var ung og nytilredet så jeg selv kunne 'forme' hende. Alt i alt, Fantastisk og lige noget for mig! smiley

    3. Skriv noget info om den som den var den gang i købte den (både temperament, højde, alder, niaveu i spring og dressur, race osv)
    - Tjae.. ca. 144, 5 år, nytilredet og havde aldrig set en bom, skov, strand eller sådan noget..

    4. Skriv noget info om den som den er i dag.^^
    - ca. 145-146, 12 år, 3 x Danmarksmester i Ponygames og skal forhåbentlig snart til at starte Mounted Games.. LA niveau i dressur til træning, dog starter vi ikke dressurstævner da jeg er over ponyalderen nu..

    5. Hvad gav i for den?
    - 23.500.. smiley


  • #13   20. nov 2011 1. Hvor mange heste/ponyer i ude og prøv før i fandt netop den hest/pony i valgte?
    Kun Baby smiley
    2. Hvad var grunden til i valgte den?
    Jeg fald for ham, dagen inden på hestenettet, og ja, så tog jeg bare afsted, og endte med at tage ham med hjem smiley
    3. Skriv noget info om den som den var den gang i købte den (både temperament, højde, alder, niaveu i spring og dressur, race osv)
    Uopdragen, tynd. Han havde INGEN tillid til mennesker overhovedet. Han var ikke i særlig god pleje.
    4. Skriv noget info om den som den er i dag.^^
    Den bedste ven man kan ønske sig! -Han er blevet rigtig fin ..
    5. Hvad gav i for den?
    3.000


  • #14   20. nov 2011 Gry:

    1. Hvor mange heste/ponyer i ude og prøv før i fandt netop den hest/pony i valgte?
    5 stk.
    2. Hvad var grunden til i valgte den?
    Vi ledte efter en tur/dressur pony til min mor og jeg. Hun fald bedst i vores smag.
    3. Skriv noget info om den som den var den gang i købte den (både temperament, højde, alder, niaveu i spring og dressur, race osv)
    Skovturs hest. Kunne gå stabilt, men havde overhovedet ingen bæring eller noget.
    4. Skriv noget info om den som den er i dag.^^
    Super fin pony. Mangler stadig energi, og en masse balance i galop. Men rigtig fin er hun blevet. Altid en glad pony.
    5. Hvad gav i for den?
    14.000 med udstyr.


  • #16   20. nov 2011 Jeg var ikke et øjeblik i tvivl. Det skulle være hende og ingen anden. Jeg prøvede ingen andre, og købte hende uden at have set hende i et år. Hun giver mig ro i sindet, og det har jeg altid vidst ingen andre end hende kan så komplet.

    Jeg var villig til at gøre alt for at få hende.


  • #17   20. nov 2011 Andrea: Okay(: det kan jeg godt se da du skrev den pris du gav for hende en dag i PB:)

  • #18   20. nov 2011 1. Altså jeg har haft 4 heste før Mercedes. Men da jeg skulle af med Ollie, og finde en ny og bedre spring hest i stedet for, prøvede jeg kun Mercedes og en anden hest smiley

    2. Jeg valgte hende simpelthen, fordi jeg ligesom dig ikke ønsker nogen vild hest. Den anden hest og Mercedes var begge ankommet til min rideklub - på samme tid (hestehandler). Jeg prøvede den anden først, ung, urolig og havde store øjne, hvilket resulterede jeg røg af. Jeg sadlede selv Mercedes op i stalden, trak hende over og satte mig op. Hun kiggede ikke det mindste og forholdt sig roligt. Hun har den mest mærkelige trav og galop! - det tiltrak i hvert fald ikke. Men trods en bumpende rytter på ryggen, der ikke helt kunne se afstande, og slet ikke kunne finde ud af om den egentlig galoperede rigtigt eller den galoperede på forbene og travede på bagbene (sådan føltes det), sprang hun alligevel hver gang. Selvom hun aldrig havde været der før og kun havde været i Danmark et par mdr. (oprindeligt fra Tyskland) var hun bare super cool! Der gik ikke længe før jeg følte mig tryg på ryggen af hende.
    Så jeg valgte Mercedes på grund af hendes evner indenfor spring -> fordi hun er ligeglad med om der er en afstand eller ej. Men mest af alt for hendes enormt rolige sind og trygheden hun gav mig.


    3. Som sagt meget roligt temperanment, der kan springe en bombe ved siden af! Hun havde gået 135 klasser i Tyskland, har dog aldrig set beviser, men hun har kapacitet til det smiley Dressur var ikke noget at fremhæve. Hun er ca 166-169. Hun var 10 da jeg købte hende, nu er hun 12 smiley Hun er en Braden Wüttemberger.

    4. Mercedes er i dag ligeså rolig, som da jeg købte hende, hvis ikke mere. Rent faktisk til en stævne forleden, havde hun på underlig vis, fået hønet ned og rundt om hendes hov. Hun bakkede ud af traileren med hønettet slæben efter sig, som et eller andet død dyr hang om hendes ankel. Ingenting, ikke den mindste reaktion! - fuldstændig kold og totalt ligeglad! Men både til stævner, trænning, tur, fold overalt er hun bare rolig og rigtig sød at omgåes! Hun er en meget resveret hest og har nogle forbier, der godt kunne tyde på tidligere misrykt. Dog har vi fået etableret et helt specielt forhold til hinanden! smiley Jeg ved præcis hvad der gør hende sur/ skræmt/ bange og hvad der gør hende glad smiley
    Jeg er ubeskriveligt glad for hende! Hun har intet fejlet i de 2½ år jeg snart har haft hende, selvom hun trænes "hårdt", har hun bare været pålidelig hver gang. Lige i dag faktisk blev vi nummer to i min tredje LA1*, så det var bare superæn! smiley


  • #19   20. nov 2011 Min unghoppe Beauty:
    1: Tror jeg havde kigget på / prøvet 7-8 stykker før Beauty.
    2: Valgte hende p.gr af hendes alder, skønne temperament, udstråling og fantastiske ridelighed (meget fremadgående og en dejlig gang, skøn at ride og arbejde med).
    3: DV, 5 år, 163 ctg, LC2 dressur.
    4: Jeg har haft hende i 10½ mdr, og hun har stået med en hegnsskade i 3 mdr (siden juli), og er nu igang med genoptræning. Så hun er stadig på LC2 - LC3 niveau.
    5: Gav 20.000 for hende.


  • #20   20. nov 2011 Ej hvor dejligt !:)

  • #23   20. nov 2011 1. Hvor mange heste/ponyer i ude og prøv før i fandt netop den hest/pony i valgte?
    Jeg var kun ude og SE Kiki. Røre hende var umuligt da hun gik på fold og hestehandleren lige havde smidt en masse brød til dem. Fik hende leveret et par timer efter. Må vist indrømme jeg stod nede ved vejen og hoppede af iver som en anden lille tøs. smiley

    2. Hvad var grunden til i valgte den?
    Hun var for lille og forkert farve, men jeg kunne få hende på prøve. Ja ja, ved godt det var en åndsvag grund.

    3. Skriv noget info om den som den var den gang i købte den (både temperament, højde, alder, niaveu i spring og dressur, race osv)
    3-4 år, kat.2, iskold over for alt. Hun kunne strigles og nogenlunde trækkes med. Havde en lille stump tov siddende i grimen i starten, så hun var nemmere at fange på fold.
    Hun er fjordhest/islænder

    4. Skriv noget info om den som den er i dag.^^
    7 år efter er hun stadig lige kold over for alt omkring hende.
    LB-LA dressur, LC-spring (rekorden på enkeltspring er 105), flere placeringer i western (trail, pleasure) og super til Barrel Race (se evt video), trafiksikker og tilkørt.

    5. Hvad gav i for den?
    5000 hos hestehandler



  • #24   20. nov 2011 Nadja: Haha ja det kan man roligt sige ! smiley

  • #25   20. nov 2011 hej

    ligesiden ponyens part sagge han var til salg spurgte min far hvor maet
    han stod til men det viste de ikke?så et par uger efter sage jeg at jeg
    godt en dag vil ride den pony ogsåå lige pludslig så skulle jeg
    ride den.også prøvet jeg alle ganartaerne.det gjorte jeg i mens at min
    far snakket om at købe ham.så red jeg også en tur.imens jeg hvar på koloni så købte min far ham hvor der føldt forskelige ting med.også
    om lørdagen dagen efter jeg kom hjem fra koloni så hvar han min hved en overraskelse. sånden gik det til jeg fik en pony.


  • #26   20. nov 2011 men start først stævne når du syntes du er klar

  • #27   20. nov 2011 1. Gliri var den første vi prøvede. I dag ville vi nok prøve flere, men dengang var vi nervøse for at vi ikke kunne finde noget bedre.
    2. Han var en omgængelig hest og 100% trafiksikker smiley
    3. Han gik fra side til side når han blev redet, han var sur når han skulle have spændt gjord og han havde lidt problemer med at få renset hove. Ellers var han sød med nogen gode gangarter.
    4. Med en sadel der passede ham bedre, end den han havde det gamle sted stoppede han med at gå fra side til side. Han bliver ikke længere sur når vi spænder gjord, og man skal bare sige op og lige røre benet, så løfter han det. Rent gangartsmæssigt er han som på det gamle sted.
    5. Prisen var 50.000 uden udstyr.

    Han er simpelthen den bedste smiley


  • #28   20. nov 2011 jeg var ude og se på en hest før jeg fandt min prinsesse, og så to efter.
    det var slet ikke meningen jeg skulle se hende, vi tog op til sælger for at kigge på en anden men fordi der var en ude og prøve ham fik jeg tilbuddet om at prøve en til den samme pris og der var hun.

    jeg valgte hende fordi følelsen af at være tryg og føle sig hjemme var der med det samme færste gang jeg sad på hende.

    hun var 5 da jeg fik hende og var kun redet et halvt år, idag er hun 6 og grunden pause da vi ikke har ridehus er hun ikke nået mere end lc niveau. hun var egentlig meget som hun er nu. meget opmærksom, elsker og arbejde. men hun er blevet meget mere tillidsfuld, det virker som om det har været godt for hende ''kun '' at have mig om hende.

    hun stod til 35000 og det var det jeg gav.(havde givet det dobbelte hvis hun havde kostet det, for det skulle bare være hende)



  • #29   20. nov 2011 1. Ligesom dig, var vi også uerfaren med at have hest, men jeg havde redet på Samson som var ejet af min xbv. Hun skulle have ny hest, og så kunne jeg ride Samson indtil han skulle sælges. Så en dag til undervisning overtalte min venindes far, min far om at købe Samson.
    Det bedste valg ever min far har taget!
    2. Mest fordi jeg red ham så godt, og vi knyttede hurtigt et bånd. Han var faktis den første pony jeg overhovedet galoperede på! så det betyder en del.
    3. Han havede gået på en mark i et helt år uden at blive redet på. Så han var meget tyk! Han var doven, men når han synes at det var sjovt, gik det hurtigt. Han kunne ikke springe så godt, og han kunne slet ikke gå ned i holding. Han var 142 ca, og var 8 år.
    4. Sød, og nem pony, han kan gå mere dressur end han kunne dengang. Vi springer, og han har løsprunget 110 cm hos mig.
    5. 25.000 som jeg synes nu er helt urimeligt!


  • #31   20. nov 2011 1. Hvor mange heste/ponyer i ude og prøv før i fandt netop den hest/pony i valgte?
    Prøvede én bette ponydreng, og det var Basse, han var simpelthen den eneste ene, og jeg var forelsket ved første øjekast. (:

    2. Hvad var grunden til i valgte den?
    Jeg havde ikke redet et halvt år efter at være blevet bukket af og brækket armen, så mina arm skulle lige gro ordentlig sammen. Da jeg kom op igen på en af rideskolens heste, var jeg meget anspændt og utryg, men ved Basse følte jeg mig tryg. Og generalt hans ustråling og det, at han var så nem, han var en perfekt førstegangs pony.

    3. Skriv noget info om den som den var den gang i købte den (både temperament, højde, alder, niaveu i spring og dressur, race osv)
    Hmm.. race og alder skal jeg ikke kunne sige, men måske noget new forest halløj? Dengang blev han skudt til omkring de 18 år, men fornylig blev han skudt til 25+ smiley
    Han var en god dressur pony, og han kan en masse dressur. Spring er/var han også fin til, men han var svær at springe på. Han virkede meget stresset - specielt når jeg samligner ham med hvordan han er idag! - men han var styrbar, og han havde det der glimt i øjet (:

    4. Skriv noget info om den som den er i dag.^^
    Idag er Basse en bestemt herre, men også min lille hund (:
    Han er blevet en del doven, fordi han fik lov til det, og han kan ikke tages alene på tur, fordi jeg som uerfaren ødelagde det for mig selv, for 2 år siden. Men han er faktisk blevet en helt anden pony, og hvis jeg skulle skrive om det hele her, ville det nok fylde en hel roman, hehe.
    Men det er bestemt ikke i negativ forstand! (:

    5. Hvad gav i for den?

    13000 kr. men købte ham med en veninde, så vi betalte kun halvdelen hver (:


  • #32   20. nov 2011 1. Hvor mange heste/ponyer i ude og prøv før i fandt netop den hest/pony i valgte?
    hun var den eneste havde redet en anden hest der hvor hun stod. så fik en besked herinde fra hendes daværende ejer om jeg ku tænke mig købe hende da hun sku ha hende solgt da de var vokset fra hinanden og hun mente jeg og cazandra ville passe godt il hinanden.
    2. Hvad var grunden til i valgte den?
    jeg valgte hende da hun virkede så stille og rolig sku ha en som ku gi mig modet tilbage efter to styrt
    3. Skriv noget info om den som den var den gang i købte den (både temperament, højde, alder, niaveu i spring og dressur, race osv)
    fik afvide hun var bokssur og havde gået gårdstævner og hubertusjagt og var mor til 5 føl
    4. Skriv noget info om den som den er i dag.^^
    nu er hun ik så bokssur mer og har været uheldig og stået skadet samlagt et halvt år af de 11 måneder jeg har haft hende pga operation i hendes bagben.
    5. Hvad gav i for den?
    jeg gav 15000 ink:hendes udstyr strigler underlag og dækkener


  • #33   20. nov 2011 Nu har jeg haft et par stykker så tager anton og skriver ud fra.

    1. Hvor mange heste/ponyer i ude og prøv før i fandt netop den hest/pony i valgte?
    - Var ude og se en inden jeg mødte anton.

    2. Hvad var grunden til i valgte den?
    - Jamen da jeg så hans øjne var jeg solgt, da jeg så hans gang var jeg endnu mere solgt, og da jeg så der var spring kapacilitet var jeg så solgt som man kunne blive.
    Han var ikk tilredet, men ryttervant, og anden gang jeg var ude og se ham efter at have sagt ja til ham, var jeg oppe og blive trukket på ham og fortrød bestemt ikk.

    3. Skriv noget info om den som den var den gang i købte den (både temperament, højde, alder, niaveu i spring og dressur, race osv)
    - Han var meget rolig, 150cm, 4år (to dage før jeg fik ham), kun haft rytter på og self. udstyr, race en go blanding

    4. Skriv noget info om den som den er i dag.^^
    - Han er stadig rolig men kan bestemt sagtens tændes, han er nu 160cm, 7år, dressur Lb kan lidt La, spring bane 90cm, enkelt spring 120cm, løsspringning 165cm, 100% trafiksikker, kan rides af min niece på 6år

    5. Hvad gav i for den?
    - Jeg skulle have givet 16000kr for ham plus skulle beskære ham selv, men lavede en aftale at de fik ham beskåret inden jeg fik ham, og ga 15000kr for ham


  • #34   20. nov 2011 1. Hvor mange heste/ponyer i ude og prøv før i fandt netop den hest/pony i valgte?
    to andre før Don smiley

    2. Hvad var grunden til i valgte den?
    Han var bare alt det jeg søgte smiley Han opfyldte alle mine krav og mere til...så jeg måtte bare eje ham smiley

    3. Skriv noget info om den som den var den gang i købte den (både temperament, højde, alder, niaveu i spring og dressur, race osv)

    Det er kun 2 måneder siden jeg købte ham, så han har ikke ændret sig særlig meget smiley
    Men han er en skøn vallak på 4 år efter Uno Don Diego/Loudini på 171 cm. stg. han er helt ufattelig rolig og meget moden af sin alder. Han har nogle dejlige gangarter og et helt enestående temperament som er perfekt til dressuren - han har dét ekstra gear og den perfekte tænding!
    Han var på ca LC niveau da jeg fik ham smiley

    4. Skriv noget info om den som den er i dag.^^
    Han er ligesom han var for 2 måneder siden smiley men han er dog blevet bedre...vi er ved at snuse lidt til LA-øvelserne: versader, schenkelvigninger osv smiley

    5. Hvad gav i for den?
    Penge smiley


  • #35   20. nov 2011 Jeg syntes ikke man kan sætte det op på den måde.. smiley

    Du skal finde den pony/hest der passer til dig og dine behov. Du søger en rolig hest, så er det, det du skal gå efter. Når du er ude at prøve en hest, skal du mærke efter om du føler dig tryg i sadlen.. Man kan nemt ende med at skulle prøve mange heste før man finder den rette. Mange sælger kan SAGTENS snyde med den rigtige sandhed om hesten, netop fordi det ikke er til at sælge, og ja så kan man finde på næsten hvad som helst.. smiley

    Det kan være den første hest man prøver, bare lige er i skabet, men derfor syntes jeg alligevel man måske skal prøve 1 eller 2 heste mere for at have noget at sammenligne med. smiley Føler man sig hel sikker med den 1, så er det jo bare sådan det er.. smiley



  • #36   20. nov 2011 1. Hvor mange heste/ponyer i ude og prøv før i fandt netop den hest/pony i valgte?
    Ingen

    2. Hvad var grunden til i valgte den?
    Havde kigget på hende da hun var tilsalg for et par mdr siden og lykken skulle så at hun er blevet sat til salg igen efter jeg solgte min hest og glæder mig så meget til at hente hende

    3. Skriv noget info om den som den var den gang i købte den (både temperament, højde, alder, niaveu i spring og dressur, race osv)

    Kan ikke skrive så meget da jeg ikke har fået hende hjem endnu eller mødt hende live, men det er hende jeg skal have og er slet ikke i tvivl

    men 160, 3 år og utilredet


    4. Skriv noget info om den som den er i dag.^^

    Er sikker på hun har det godt og kan næsten ikke vente (o:

    5. Hvad gav i for den?
    Penge smiley


  • #37   20. nov 2011 1. Hvor mange heste/ponyer i ude og prøv før i fandt netop den hest/pony i valgte?

    Vi prøvede vel 8-10 stykker

    2. Hvad var grunden til i valgte den?

    Vi valgte ikke lybra hun valgte os.

    3. Skriv noget info om den som den var den gang i købte den (både temperament, højde, alder, niaveu i spring og dressur, race osv)

    Lybra var en pint pony tæsket gemmen ridningen og tvang var menuen.. hissig..141cm 8år, lc araber/fuldbold/hholst.

    4. Skriv noget info om den som den er i dag.^^

    Idag er sara(min datter) hendes bedste ven og hun vælger stadig sara når vi er sammen hos hende. ride messig kan hun gå en lb dressur men stævner har ingen intr. kanon tur pony og fantastisk mor til Lotus.

    5. Hvad gav i for den?

    Alt Alt for meget..men hun skulle bare væk der fra. Hun er købt hos JM horses... Grunden var man fremviser ikke en hest dagen efter den her fået rykket tænder ud og flår hesten i munden..min datters ridelære råbte at hende der fremviste lybra og sagde hun skulle hoppe af ponyen for den led under hendes ridning(vi viste ikke den havde haft tandlæge dagen før) Sara prøvede Lybra og hun gik som en engel.

    ugen efter tog vi lybra hjem og hun fik pleje satte muskler og blev hissig fordi hun aldrig var blevet forstået og blevet tævet frem..det tog mange måneder før sara fik styr på lybra og hendes behov.. stadig idag er der kun sara der kan for lange noget af hende, andre bliver kastet af om de vil eller ej. Hun bliver aldrig solgt fordi hun er så "farlig og tosset" følge en underviser som mente den skulle ha en kugle for panden...


  • #38   20. nov 2011 1. Hvor mange heste/ponyer i ude og prøv før i fandt netop den hest/pony i valgte?
    Jeg skulle egentlig ikke have hest, så jeg var ikke på udkig, og derfor var Sorte "den første" jeg var ude og kigge på, eller blev tvunget af en veninde til at se i hans boks smiley

    2. Hvad var grunden til i valgte den?
    Ham og jeg udviklede hurtigt et bånd mens jeg tilred ham, og derfor valgte jeg at han ikke skulle videre i systemet, men blive hos mig. smiley

    3. Skriv noget info om den som den var den gang i købte den (både temperament, højde, alder, niaveu i spring og dressur, race osv)
    Den var 5 og ikke tilredet. smiley Havde ikke engang haft trense eller sadel på, og kunne ikke løfte ben.

    4. Skriv noget info om den som den er i dag.
    Han er klar til LB-klasser i dressur og har sprunget noget LC til træning. Han fylder 7 år sommeren 2012. Han er rar og godmodig, og man kan alt med ham i stalden. Dog er han noget speciel mht opsadling og opstigning, men så længe man ved det, er det intet problem. smiley

    5. Hvad gav i for den?
    Jeg fik ham nærmest "foræret", og vil derfor ikke oplyse prisen smiley


  • #39   20. nov 2011 1. Hvor mange heste/ponyer i ude og prøv før i fandt netop den hest/pony i valgte?

    Haft mange heste igennem tid . men vil her nævne den seneste
    Augusta Købt fordi den jeg hade var halt og ikke kunne komme til at gå igen
    Så hende i Gulog gratis også i Maj
    2. Hvad var grunden til i valgte den?

    Kort og godt str. alder og jeg syns jeg kunne se noget i den øjne selv i et halvdårlig billed fra net
    3. Skriv noget info om den som den var den gang i købte den (både temperament, højde, alder, niaveu i spring og dressur, race osv)

    Rå meget kunne ikke trækkes, men den gik nærmest lige op i triler selv om det var over 2 år siden sidst
    4. Skriv noget info om den som den er i dag.^^

    Ridevant - trafiksikker - rolig under håndtering kan gå alle stæder ud i natur uder store flip gå alele ud på tur altså trække tur
    5. Hvad gav i for den?
    4000 kr som vi faktisk ikke hade. PGA 2 meget dårlig heste køb som var ved at kuldsejle alt økonomi Rigtig rigtig dumt



  • #40   20. nov 2011
    1. Hvor mange heste/ponyer i ude og prøv før i fandt netop den hest/pony i valgte?
    1.
    2. Hvad var grunden til i valgte den?
    Det var kærlighed ved første blik.
    3. Skriv noget info om den som den var den gang i købte den (både temperament, højde, alder, niaveu i spring og dressur, race osv)
    Hun var meget strid og dum, virkelig en slemmert. smiley
    4. Skriv noget info om den som den er i dag.^^
    Den sødeste pony jeg har arbejdet med! Hun er min øjesten, og skal aldrig væk. smiley
    5. Hvad gav i for den?
    7000. smiley



Kommentér på:
Hvad gjorde at i valgte HESTEN/PONYEN?

Annonce