{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
671 visninger | Oprettet:

Depression - hvad gjorde i? {{forumTopicSubject}}

Hej..

Da jeg har mistanke om at jeg har fået en mindre depression, så ville jeg høre om man kan snakke "anonymt" med sin læge, eller andet, da jeg ikke tror mine forældre vil forstå det, så ville først høre om det var aktuelt. Og da jeg kun er femten, så er jeg ikke sikker på om jeg kan snakke anonymt om det.

Hilsen Sofie.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Depression - hvad gjorde i?
  • #1   15. aug 2014 din læge har ALTID tavshedspligt !!
    med minder det handler om selvmord, så gør de noget ved det..

    ting og få en tid ved lægen og snak med dem smiley


  • #2   15. aug 2014 Okay, tak for hurtig svar smiley

  • #4   15. aug 2014 ups der skulle stå ring og ikke ting smiley

  • #5   15. aug 2014 Snak med din læge. Jeg tror jeg gik rundt med en depression selv, efter gymnasiet, selv mens, nok det sidste år.
    Jeg måtte rejse for at komme ud af det. Tog ikke til lægen, magtede det ikke. tror mine forældre ville tro jeg er sindsyg hvis jeg sagde det og hvorfor, for kan ikke fortælle dem det.
    Så afsted til lægen for han har tavshedspligt :)!


  • #9   15. aug 2014 Du kan sagtens få en tid ved lægen, uden dine forældre. Mange skoler har også en skolepsykolog tilknyttet, der heller ikke er forpligtet til at fortælle dine forældre om det I snakker om.

    Men jeg vil på alle måder anbefale dig, at snakke med dine forældre om det. Jeg er sikker på, at de bliver meget kede af det over, at du ikke føler du kan snakke med dem. Og du ved jo ikke, om de vil forstå det, før du har sagt det. Når man skal ud af depression, er det vigtigt at man har nogle tæt på, der kan hjælpe og støtte. Når du kun er 15 år, er dine forældre en meget vigtig og oplagt støtte.

    Desuden kan det måske kræve, at du skal videre i systemet for at blive behandlet - fx psykolog - og så skal dine forældre jo alligevel ind over, for at kunne betale for det.


  • #10   15. aug 2014 Selvfølgelig snakker jeg med mine forældre om det. Vil bare gerne have en læges mening om det først.

    Tak til alle jer der har svaret indtil videre, i ved ikke hvor meget det betyder!


  • #11   15. aug 2014 Ikke alle læger har samme forståelse, og lige meget om du kan få en diagnose som depression, bør du tale med dine forældre om, hvor dårligt du har det.

    Jeg gik i vinters fuldstændig ned med stress, efter et halvt år med stress, og det bragte en slem depression med sig. På trods af, at jeg har set psykolog siden midten af december, er jeg stadig ikke helt "rask."

    Jeg fik en henvisning af lægen inden jeg blev 18, for så at få at vide, at henvisningen ikke ville give tilskud, før jeg fyldte 18.


  • #12   15. aug 2014
    Lægerne er ikke altid til meget gavn. Da jeg gik til min for at blive henvist til noget for psykiske problemer, så fortalte han at han ikke kunne henvise til en psykolog medmindre man havde været ude for en liste af forskellige ting; voldtægt, trafikdræbt familie medlem osv. osv. - noget alvorligt.

    Så han kunne tilbyde at jeg kunne bestille tid ved husets psykriater der var billigere end psykologen, andet kunne han ikke.


  • #13   15. aug 2014 Jeg troede egentlig, at det var nok at score x antal point på den der depressions-test man får, for at få en henvisning til en psykolog. :o)

    Min læge ville kun sende mig til psykiater, hvis jeg var selvmordstruet.


Kommentér på:
Depression - hvad gjorde i?

Annonce