{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
830 visninger | Oprettet:

flytte til KBH, pony passes til den kan flyttes? {{forumTopicSubject}}

Hej.

Jeg vidste ikke hvad jeg lige skulle kalde overskriften, men jeg vil da lige forklare mit problem lidt mere indgående.

Jeg står i den dejlige situation at jeg i fredags fik job... I København... jeg skal starte d. 2 januar, og har altså kun 3 uger til at finde bolig, flytte der over og komme ordentlig igang.

Midlertidig bolig er fundet (et midlertidigt lejet værelse i Brønshøj), så den hurdle er overstået... Men jeg skal jo have flyttet min pony.

mit problem er at jeg ikke har råd til det, som det koster at få ponyen transporteret til København før jeg har fået løn og kan spare lidt op. pga depositum til husleje, og alt andet i forbindelse med en flytning (som er dyr, når man kun er på dagpenge) jeg skal desuden stadig betale en del af vores lejlighed da min kæreste ikke kan sidde i den alene, hvilket jo ikke just hjælper . desuden skal jeg jo lige have fundet et sted at have hende opstaldet, hvilket jeg har det svært med, da jeg jo på ingen måder ved hvad der er af muligheder, både offentlig og private steder. så jeg ved heller ikke hvor længe der går før hun kan blive flyttet.

Det skal lige siges at jeg ikke havde regnet med at få jobbet, men tog chacen, så jeg har ikke fået sparet op, da jeg ikke regnede med a skulle flytte til KBH.

jeg står derfor og skal finde ud af hvad jeg skal gøre med min pony. på opstaldningsstedet er der en der har været sød at overtage de fordervagter jeg skulle have, samt udmugning (mod betaling, som er normalt på opstaldningsstedet) på opstaldningsstedet sørger de for at alle hestene kommer ud og ind fra fold og bliver fodret.

mit problem er så at jeg ikke ved hvad jeg gør med den generelle pasning af ponyen? på opstaldningsstedet er der ikke nogen som har haft mulighed (eller ville?) for at hjælpe med det.

hvad gør jeg så?

skal jeg annoncere efter en der kan passe min pony imens jeg finder opstaldningssted og transport (kommer hjem nogen weekender, da min kæreste bliver i vores lejlighed indtil den bliver lejet ud, og han får afleveret en vigtig opgave), .

i så fald, skal en evt helpart, som det jo så bliver betale noget, og hvor meget? vedkomne vil jo have ponyen som sin egen, da jeg jo er i KBH og ikke bare lige kommer forbi.

skal jeg lade hende have en pause og leve med at hun ikke bliver tjekket for skader, striglet osv dagligt (jeg har mulighed for at komme hjem 1 eller 2 weekender, om måneden, da min mor vil betale for at jeg komme komme lidt hjem til både pony og kæreste) (hun kan sagtens have en ride pause))

eller noget helt tredie??

så kom gerne med jeres indput og forslag

på forhånd tak smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  flytte til KBH, pony passes til den kan flyttes?
  • #1   18. dec 2011 Først, tillykke med dit nye job. :o)

    Hvad angår part, så kommer det jo nok meget an på, hvor tryg du er ved det. Hvis du ingen skrubler har i at finde en helpart til hende, så er det klart en god løsning. Spørgsmålet er så om du kan finde en på så kort tid?

    Ellers kunne det måske være du kunne lokke nogen til at tilse hende, indtil du kan få hende hentet?

    Jeg tænker lidt med helpart - Hvor lang tid regner du med der kommer til at gå. Jo kortere tid, jo sværere bliver det nok at finde part, da parter som regel knytter sig til hesten, og ofte søger en over længere tid.


  • #2   18. dec 2011 Lykke : jamen som jge skriver så vil jeg gerne have hende over så hurtigt som muligt, men realistisk vil der nok være tale om 2 - 3 måneder måske længere, men det er jo svært at sige og er, afhængig af hvor jeg kan finde plads til hende (som jeg synes ville være et godt sted for hende) og af om der er venteliste osv.

    kender ikke noget til opstaldning uden fro KBH (Brønshøj området, Hvidovre,rødovre osv ) så er lidt panikken hvad det angår.


  • #3   18. dec 2011 Er det en rideskole eller har i en rideskole i nærheden? For det kan være du kan snakke med ridelæreren/underviseren der, om vedkommende kender en pige (/dreng) der kunne bruge at have en pony som sin egen midlertidigt?
    Vedkommende der har jo nok lidt fornemmelse med hvem der kan klare det og hvem der ikke duer til det? :o)



  • #4   18. dec 2011 <b>Lena L</b>
    Havde fået sprunget en linie ned, midt i en sætning, så den havde jeg ikke lige fået med.
    Men du kan jo evt. prøve at lave en part annonce på hende, og skrive 3 mdr. muligvis længere. Så har du i hvert fald 3 mdr. til at finde noget i, og du kan søge pr. den og den dato. Problemet i dét er bare, at ikke mange steder holder boksene, så skulle der komme en ledig før, så er du næsten nødsaget til at få hende over det før.

    Men når det ikke er længere tid, så tror jeg også bare det bliver svært at finde en part. Så skulle du måske istedet søge en passer.


  • #5   18. dec 2011 Lykke : ja det er også den konklusion jeg er nået til. bare hun bliver striglet og set over for skader er det vigtigste, så ridningen kan sagtens være på hygge niveau eller hun kan stå helt stille, hun er den samme uanset hvad. og jeg ved da at jeg ikke selv ville tage en part for 3 mdr, da man jo knytter sig til sådan et dyr, og efter fx 3 mdr kender man måske ikke ponyen helt endnu, og så ser jeg det som lidt spildt fra partens side...

  • #6   18. dec 2011 <b>Lena L</b>
    Det er også dét jeg tænker. Men en passer kunne måske være en mulighed, da vedkommene så fra start er med på, at du kan hente hesten så snart du får mulighed for det.
    Jeg ved godt nok ikke hvor udbredte "Passer" annoncer er, om det er noget der er bedre at søge i butikker eller på rideskoler i omegnen?


  • #7   18. dec 2011 Lykke : det ved jeg heller ikke, men der er ikke andet at gøre end at hænge sedler op over det hele...

  • #8   18. dec 2011 Mit forslag er ikke interessant, eller? :o)

    (For jeg har selv været i den situation, og var glad mens det stod på, selvom det ikke varede så længe...)


  • #9   18. dec 2011 Eva K : jo dit forslag er skam fint

  • #10   18. dec 2011 eller lad ponyen indgå i rideskolen indtil du flytter den?

    så blir den både passet, tilset og redet smiley

    (og du sparer måske lidt i opstaldning?)


  • #11   19. dec 2011 maria-louise : ja det kunne hun godt, men hun kan jo risikere at hun får en ødelagt hest med til kbh... og det ville sku være rimelig træls...

  • #12   19. dec 2011 Marie Louise : det er et privat sted hun er opstaldet, så digt forslag er ikke muligt. desuden ville jeg ikke lade hende indgå i elevskole igen, det har vi prøvet og jeg måtte starte forfra med hende og indlære signaler osv, da hun blev redet via tøjlen... så det tør jeg simpelthen ikke risikere igen.

Kommentér på:
flytte til KBH, pony passes til den kan flyttes?

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce