575 visninger
|
Oprettet:
Sære vaner {{forumTopicSubject}}
Ja amerikanere har sgu til tider sære vaner!
Jeg faldt lige over den her artikel . Kan ikke finde ud af hvad jeg skal synes om det .
http://www.time.com/time/specials/packages/article/0,28804,2040596_2040605_2040622,00.html
Det er jo en hest, trods den er lille! Kan godt hælde til at det er forkert at bruge en hest på den måde, men på den anden side, hvad skal man bruge sådan en lille en til ?
ja jeg ved ikk, hvad synes i ?
okt 2010
Følger: 14 Følgere: 16 Heste: 3 Emner: 64 Svar: 2.042
(link fjernet)
Hun er åbenbart hellere ikke helt blind (ellers ville det vel ikke kunne lade sig gøre med andet end en hund). Jeg undrer mig også lidt over hvad man skal med tøjler hvis det er hesten der skal føre an?
Men altså.. om hesten har det godt er svært at sige når man ikke har set hvordan det foregår i virkeligheden.
aug 2007
Følger: 47 Følgere: 43 Heste: 1 Emner: 71 Svar: 263
mar 2009
Følger: 32 Følgere: 29 Heste: 3 Emner: 20 Svar: 1.336
okt 2010
Følger: 14 Følgere: 16 Heste: 3 Emner: 64 Svar: 2.042
Det kommer jo så helt an på hvad du mener standarden for rideheste er. For nogle ja, helt klart, men for andre.. mjeeeh...
Min hest står på fold sammen med sin flok 24 timer i døgnet året rundt, afbrudt af 1-3 timers arbejde med mig 3-5 gange ugentligt. Som jeg ser det beskrevet i artiklen er de to små heste i en have, Hvoraf den ene skal føre et menneske rundt i trafik og supermarkeder et halvt døgn af gangen.
Så i forhold til standarden for min hest har jeg svært ved at se hvem det skulle være luksus for.
nov 2010
Følger: 53 Følgere: 49 Heste: 1 Emner: 11 Svar: 189
jul 2007
Følger: 10 Følgere: 9 Heste: 1 Emner: 28 Svar: 88
Hvad pokker stiller hun op hvis ponyen begynder at skide midt i supermarkedet????
"Bad pony - Bad pony - my litle pony - this aint no toilet!"
(slemme pony slemme pony - dette er ikke noget toilet)
sep 2007
Følger: 55 Følgere: 48 Heste: 1 Emner: 160 Svar: 816
mar 2009
Men i det her tilfælde syntes jeg bare at det virker som om at hesten prøver at blive gjordt til noget den ikke er (en hund/dukke/mode-tilbehør) med for lidt fokus på dens behov (fx. Fold og og en flok) Ud over det må det også være meget stressende for hesten fx at komme ind i et super marked eller en storby (ved godt at træning kan gøre den mere vandt til situationen, men det bliver den jo ikke meget mindre stressende af...) Håber du forstår hvor jeg vil hen
mar 2009
vil nu mene at hesten ville være en gladere hest på de fleste rideskoler. End den er i en storby med en "falsk" jobtittel som dækker over at ejeren prøver at gøre sig bemærket med en hest der "fungere" som en hund... Jeg tror at hvis den hest skulle vælge mellem en stor flok og fold eller en stue med en ejer som med stor sandsynlighed ikke betragter den som en hest og derfor nok heller ikke opfylder dens behov, så tror jeg da klart at den hest ville vælge rideskolen.
Og hvis din opfattelse af rideskoler er at hestene bare bliver pisket rundt. Så syntes jeg at du skal finde dem og melde den til politiet
mar 2009
aug 2007
Derudover vil jeg lige lægge vægt på, at, er man imod at tillægge sin hest unaturlige opgaver/situationer, så kan man umuligt holde ridehest. Man har self valget at lade sin lille guldklump inkarnere fold-bums, men efter omstændighederne, så er det jo også langt fra hestens natur.
Jeg kan godt se hvad i mener, 100 % , men syntes det bliver forenklet en lille smule. Trioen
mar 2009
aug 2007
Men ja, det kommer jo også alt sammen an på omstændighederne - en førehest med en dygtig træner, kærlig ejer, gode forhold, selvskab i forhold til andre heste osv har det højst sandsynligt skønt i forhold til en udkørt konkurrencehest som kun bliver set som en præmievindene genstand og ellers får lov at stå i boksen og glo. - eller omvendte forhold.
Kan ikke se noget galt i idéen , hvis noget er galt er det måden det udføres på - tænker jeg
mar 2009
aug 2007
mar 2009
sep 2007
Følger: 55 Følgere: 48 Heste: 1 Emner: 160 Svar: 816
Desuden kan du ikke vurdere ud fra det billede om hesten rent faktisk har det godt derhjemme. Du kender ikke historien bag, hvorfor dette menneske rent faktisk valgte en hest fremfor en førehund. Jeg kan af den grund heller ikke vurdere om hesten har det godt, men man kan heller ikke sige om den har det skidt.
Sære vaner
Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside