{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
575 visninger | Oprettet:

Sære vaner {{forumTopicSubject}}

Ja amerikanere har sgu til tider sære vaner!
Jeg faldt lige over den her artikel . Kan ikke finde ud af hvad jeg skal synes om det .
http://www.time.com/time/specials/packages/article/0,28804,2040596_2040605_2040622,00.html
Det er jo en hest, trods den er lille! Kan godt hælde til at det er forkert at bruge en hest på den måde, men på den anden side, hvad skal man bruge sådan en lille en til ?
ja jeg ved ikk, hvad synes i ?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Skifte toilet 1.200 kr.
  • Jord græs oprydning 2.500 kr.
  • skifte vandhane i bryggers 500 kr.
  • Sort and organize it equipment and cables 1.000 kr.
  • Udbedring af tilkalder stophane og montering af vaskemaskine 750 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Sære vaner
  • #1   27. dec 2011 Jeg synes at det lugter lidt af at man bare gerne vil være speciel, for iflg følgende link kræver de en del mere arbejde end hunde, og er ikke renlige...
    (link fjernet)

Hun er åbenbart hellere ikke helt blind (ellers ville det vel ikke kunne lade sig gøre med andet end en hund). Jeg undrer mig også lidt over hvad man skal med tøjler hvis det er hesten der skal føre an?

Men altså.. om hesten har det godt er svært at sige når man ikke har set hvordan det foregår i virkeligheden.

• #2   27. dec 2011 Jeg syntes det er fantastisk - kan absolut intet problem se i det (hvis det er en dygtig træner) Er helt sikker på at det er et luksus job i forhold til standarten for rideheste smiley

• #3   27. dec 2011 Jeg kan ikke helt lide det, syntes at man prøver at gøre hesten til noget den ikke "er"... Det er FOR unaturligt for hesten...

• #4   27. dec 2011 MOD

Det kommer jo så helt an på hvad du mener standarden for rideheste er. For nogle ja, helt klart, men for andre.. mjeeeh...

Min hest står på fold sammen med sin flok 24 timer i døgnet året rundt, afbrudt af 1-3 timers arbejde med mig 3-5 gange ugentligt. Som jeg ser det beskrevet i artiklen er de to små heste i en have, Hvoraf den ene skal føre et menneske rundt i trafik og supermarkeder et halvt døgn af gangen.

Så i forhold til standarden for min hest har jeg svært ved at se hvem det skulle være luksus for.

• #5   28. dec 2011 Så vidt jeg husker ses hunde som et urent dyr i islam, så det giver da klart nogen fordele der smiley

• #6   28. dec 2011 jeg har kun et spørgsmål til det der:
    Hvad pokker stiller hun op hvis ponyen begynder at skide midt i supermarkedet????
    "Bad pony - Bad pony - my litle pony - this aint no toilet!"
    (slemme pony slemme pony - dette er ikke noget toilet)

• #7   28. dec 2011 For, i forhold til at en del små ponyer bliver efterladt på en mark, hvor de får lov til at æde sig runde og derefter blive solgt som rideskolehest og pisket løs på. Så må det der være en super mulighed, hvis det er en god ejer, og en selvskabslysten hest smiley

• #8   28. dec 2011 Ja, den "normale omgang med hesten" er da selvfølgelig også unaturlig for den, men foregår da for det meste mere på hestens primisser og man prøver da at give hesten det tætteste på dens natur... Du ved at den bliver behandet som det den er : En hest, med andre behov end du menneske eller en hund.
    Men i det her tilfælde syntes jeg bare at det virker som om at hesten prøver at blive gjordt til noget den ikke er (en hund/dukke/mode-tilbehør) med for lidt fokus på dens behov (fx. Fold og og en flok) Ud over det må det også være meget stressende for hesten fx at komme ind i et super marked eller en storby (ved godt at træning kan gøre den mere vandt til situationen, men det bliver den jo ikke meget mindre stressende af...) Håber du forstår hvor jeg vil hen smiley Syntes bare at man skubber grænsen for hvad en hest skal opleve af unaturlige ting for meget... smiley

• #9   28. dec 2011 -malle-
    vil nu mene at hesten ville være en gladere hest på de fleste rideskoler. End den er i en storby med en "falsk" jobtittel som dækker over at ejeren prøver at gøre sig bemærket med en hest der "fungere" som en hund... Jeg tror at hvis den hest skulle vælge mellem en stor flok og fold eller en stue med en ejer som med stor sandsynlighed ikke betragter den som en hest og derfor nok heller ikke opfylder dens behov, så tror jeg da klart at den hest ville vælge rideskolen.

Og hvis din opfattelse af rideskoler er at hestene bare bliver pisket rundt. Så syntes jeg at du skal finde dem og melde den til politiet smiley

• #10   29. dec 2011 Tjo, tror egentligt at vi er enige smiley

• #11   30. dec 2011 ¤ Søster McFluff ¤ det lyder jo som om at din hest har det rigtig dejligt - og det er jo godt. Men din hest er desværre ikke standarten.

Derudover vil jeg lige lægge vægt på, at, er man imod at tillægge sin hest unaturlige opgaver/situationer, så kan man umuligt holde ridehest. Man har self valget at lade sin lille guldklump inkarnere fold-bums, men efter omstændighederne, så er det jo også langt fra hestens natur.

Jeg kan godt se hvad i mener, 100 % , men syntes det bliver forenklet en lille smule. Trioen smiley nævner noget omkring, "den normale omgang med hesten" - hvis det er ridning og alt det andet spøjse vi udsætter vores heste for - så er det da så uendeligt langt væk fra hestens natur som.. ja som overhovedet muligt (sådan som jeg ser det) smiley Det verdensbillede vi har skabt for hesten er jo, ja menneskeskabt - skabt af os - og vores forfædre. Det er en helt naturlig ting for os, men ikke for hesten. Altså er hverken for eller imod, har ikke sat mig nok ind i det, men vi har ofte et meget firkantet syn på vores heste, fordi sådan har det været i.. århundrede - håber i forstår. det er bare for at sætte det hele lidt i perspektiv.. Nyt er ikke nødvendigvis dårligt. hu hej that was a long one!! happy new year på vejen til alle smiley

• #12   30. dec 2011 Kan godt se hvad du mener, og det er jeg egentlig som sådan også enig i... Men jeg syntes stadig at når man begynder at slæbe hestene endnu længere ind i vores " kunstige verden" så tager man "et skridt" for meget smiley Håber at jeg får det forklaret godt nok smiley

• #13   30. dec 2011 Ja ja, kan helt sikkert forstå hvad du mener smiley
    Men ja, det kommer jo også alt sammen an på omstændighederne - en førehest med en dygtig træner, kærlig ejer, gode forhold, selvskab i forhold til andre heste osv har det højst sandsynligt skønt i forhold til en udkørt konkurrencehest som kun bliver set som en præmievindene genstand og ellers får lov at stå i boksen og glo. - eller omvendte forhold.

Kan ikke se noget galt i idéen , hvis noget er galt er det måden det udføres på - tænker jeg smiley

• #14   30. dec 2011 Det er jeg enig i. Men syntes bare ikke at det ligner at det er tilfældet i med den her hest. Og desuden vil det også kræve meget af ejeren, som jo egentlig anskaffer sig hesten som hjælp. Dermed ikke sagt at det ikke kan lade sig gøre, men at der nok er bedre alternativer smiley

• #15   30. dec 2011 hæhæ,, jo jeg tror vi er så enige som vi kan blive smiley

• #16   30. dec 2011 smiley

• #17   30. dec 2011 Trioen: Den rideskole jeg kender til, går hestene i 3 timer hver dag, med begynder ryttere der pisker løs på dem, fordi efterhånden er ved at være så slidte efter 15 år på rideskole at de simpelthen ikke kan mere. Jeg kan ikke melde dem, da de kræver at jeg tager en video af det som bevis, og så kan jeg blive fældet for det, af video uden tilladelse. smiley Den er lidt kringlet.

Desuden kan du ikke vurdere ud fra det billede om hesten rent faktisk har det godt derhjemme. Du kender ikke historien bag, hvorfor dette menneske rent faktisk valgte en hest fremfor en førehund. Jeg kan af den grund heller ikke vurdere om hesten har det godt, men man kan heller ikke sige om den har det skidt.

Kommentér på:
Sære vaner

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside

Annonce