{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.740 visninger | Oprettet:

Løber igennem hegnet :/ Hjælp {{forumTopicSubject}}

Hej

Fik lige en sms fra gårdejer i morges om at min 1 1/2 års hoppe var løbet igennem hegnet smiley

Hun var løbet igennem ved leddet, som består af to elastik-agtige hengstråde med ledhåndtag. (ikke de der spiral nogen)

Tror problemet er, at hun ikke har respekt for hegnet, for hun får ikke rigtig stød af det + at hun måske keder sig lidt fordi hun står sammen med to gamle hopper på 20 pg 22 år, som ikke gider lege.
- Det skal lige siges at der altid er hø eller frøgræs + vand inde på folden, så tror ikke det er derfor.

For noget tid siden gjorde hun noget ala det samme, da jeg havde hende løs på ridebanen. Der har de oss sådan et elestikled, som hun bare pressede på indtil den sprang. -nåde desværre ikke at få hende væk derfra inden smiley
Så nu har hun jo nok fundet ud af at hun bare kan gøre sådan.. suk

Har i nogen forslag til hvad jeg kan gøre?
Har engang hørt noget om at man kan sætte ståltråd på hestens grime, så de lettere får stød, men tror ikke det hjælper, når det er hendes bringe hun presser ind mod hegnet.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Løber igennem hegnet :/ Hjælp
  • #1   18. jan 2012 Ville alligevel sætte ståltråd i grimen på hende. Hun er nødt til, at lære, at få respekt for hegnet. Ellers må du holde hende og røre hende med elastikleddet på hendes bringe og lade hende få stød. Vi har også elastikled på vores folde. Og mange af hestene har været gået under det (selvom det nederste er ca 30 cm over jorden og det er unge heste på ca 140 cm). Det er som om de ved, at det giver sig... Jeg må også snart ty til denne metode...

  • #3   18. jan 2012 Okey, det må jeg prøve. For ja, hun bliver nødt til at få noget respekt for hegnet! Det kan jo blive ret farligt, at hun pludselig bare løber frit rundt :S

    Hvordan og hvor skal man så sætte det fast i grimen?


  • #4   18. jan 2012 Ja, der er strøm i hegnet, men tvivler på at det er særlig meget.
    Har nævnt det for gårdejer før, men der er ikke rigtig sket noget, men ka da håber der sker noget nu hvor han har set hende gå igennem det.

    god idé med gulerødderne, selvom det er lidt "ondt", men hellere det end at hun løber ud foran en bil en dag.


  • #5   18. jan 2012 Lav en teletopis antenne af stålhegn smiley


  • #6   18. jan 2012 Mellem ørerne... :o) Der kan de ikke selv tage det af.

  • #8   18. jan 2012 Hehe, hun kommer til at se sjov ud den "lille" baby smiley

  • #9   18. jan 2012 Okey, jeg må lige afprøve om hun overhovedet får stød af hegnet, hvis jeg presser det op af siden på hende.

    Så må jeg lige se om jeg selv tør at tage fat i det, hvis hun ikke gør, hehe


  • #10   18. jan 2012 Du kan sige til gårdejeren at han skal købe et fåre stødhegn,det kan nemmelig holde rådyr ude og hesterne inde og det slår BARE hårdt og jeg vil m.garantid sige at din hest løber aldrig ud mere.

  • #11   18. jan 2012 der hvor jeg havde hest for nogle år siden der tog man manden bare ledet og satte ind på mulen af dem der løb igennem og siden han gjorde det løb de ingen steder så måske det var en mulighed.. hvis de andre planer ikke virker som står her på siden..

  • #12   18. jan 2012 Okey.

    I dag havde gårdejer bundet to longetove over, da elastikledet jo var gået i stykker.
    Og det har hun ikke prøvet at gå igennem? smiley Men måske fordi det ikke gir sig.
    - så måske vil det virke med alm. strømsnor.

    Kom miniaturer = Muddi :
    Hvor kan man købe fårehegn henne? og hvad er det?


  • #14   18. jan 2012 Har gårdejer ikke en strømmåler???

  • #15   18. jan 2012 Jo det tror jeg, men det er lidt noget rod for tiden, da det egentlig plejede at være konen, som stod for hestene.
    Men de skal desværre skilles og hun flytter væk fra gården, så nu er det manden der står for det hele og han er ret ny i faget, samt han er ret stresset på grund af skilsmisse, og retsag om hvem der får børnene m.m.

    Så her på det sidste har det hele været lidt bøvlet derude smiley Håber snart det bliver bedre og at han gør noget ved hegnet, ellers bliver jeg nok nødt til at finde et andet sted til min hest.. Øv øv, er ellers glad for at være der, men det holder bare ikke i længden sådan som det er lige nu.


  • #16   18. jan 2012 Min Bailey går med antenne af ståltråd, og han render ikke igennem hegnet når han har den på.. Mon ikke din hyp kan lære at få respekt hvis hun står og spiser græs/hø/foder op af hegnet, og derved får et smæk når hegnet og antennen rører hinanden måske? smiley

  • #17   19. jan 2012 <b>Claire Isabelle B</b>

    Det fårehegn <b>Donna & Chirac< 3</b> mener er et fåre stødhegn.

    <b>Donna & Chirac</b>

    Kan købes v.alle foderstof forhandlere også land og fritid,men det kraftigste elefant stødhegn kan også bruges.


  • #19   19. jan 2012 Okey, det der fårehegn ser da oss kraftigt ud, det løber hun nok ikke igennem. Men ved ikke om jeg kan få gårdejer til at hegne hele folden om, de er sikkert både dyrt og tidkrævende, og har på fornemmelsen at han sys det der er der nu er fint nok, der skal bare gøres noget ved ledet.

    Claire Isabelle B:
    Det er da mærkeligt at de har lavet en lov om, at der max må vare 5 joule i et hestehegn?! For de snakker jo oss om at det er ejers ansvar, at dyrne er hegnet forsvarligt ind, så de fx ikke løber ud på en vej osv..

    Og tror da ikke der er nogen, som bare har skruet helt vikdt op for strømmen bare for at være onde ved hestene?! og hvis det er fordi forbipasserede kan få stød af hegnet, så må de da bare lade vær med at røre det..


  • #21   19. jan 2012 Ved jeg godt smiley
    Men undre mig bare over nogen af de regler der kommer for hestehold nogen gange..
    Men det kan vi vel ikke gøre noget ved, vi må bare indfinde oss med dem.


  • #22   19. jan 2012 Nogle der har et billede hvor en hest har sådan en antenne på?
    Mit føl har nemlig heller ikke ordentlig respekt for hegnet endnu..


  • #23   19. jan 2012 Her et link til M65 som vi bruger til vores heste :
    http://www.elvvs.dk/articlelist.2714


  • #24   19. jan 2012 Kom miniaturer = Muddi :

    Tror lige jeg viser/sender det link til gårdejer smiley
    Kan jo være den de har nu ikke virker så godt, siden hestene ikke får stød.

    I sommers var der nemlig oss en af de andre heste, som blev ved med at kravle under hegnet, for at komme ind på marken med nysået græs smiley
    - Så den fik jo ikke stød.


Kommentér på:
Løber igennem hegnet :/ Hjælp

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce