{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
933 visninger | Oprettet:

Ardenner - Brun, rød, palomino, men ikke buckskin? {{forumTopicSubject}}

Jeg sad lige og kiggede nogle af HGs Ardennere, og kom i tvivl med en, om den var brun eller buckskin.
Jeg gik så ind og søgte på google efter "Buckskin Ardennes Horse", men der kom ikke rigtig noget.
Så gik jeg ind og læste om racen på Wikipedia, og der står følgende:

<i>"Their coats may be bay, roan, chestnut, gray, or palomino. Bay and roan are the two most common colors. Black is very rare and is excluded from registration. White markings are small, usually restricted to a star or blaze."</i>

Så som jeg kan forstå, må hesten være brun, roan, rød, skimmel eller palomino...

Nu tænker jeg så bare - Palomino er en cremefarve, og kan en race give palomino, burde den jo også kunne give buckskin, cremello og perlino.

Jeg har sidenhen så søgt på "Palomino Ardennes Horse" og der kommer heller ingen, så mon det er flaxen chestnut/sorrel der er tale om?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Ardenner - Brun, rød, palomino, men ikke buckskin?
  • #1   31. mar 2012 Enten er der tale om chestnut med flaxen eller også har de bare taget de buckskins der er kommet som brun med lyse punkter. Har ikke fornemmelse af, at de er særlig meget inde i farvegenetik i den slags forbund. Hvorfor skulle de det? Det er jo fra gammel tid en arbejdsheste race, så farven har ikke betydet så meget. Desuden hvis de faktisk var palomino og man avlede dem, ville der jo indimellem dukke cremelloer op, og det gør der jo ikke. Så mit gæt er, at det er rød med flaxen de betegner som "palomino"...

Kommentér på:
Ardenner - Brun, rød, palomino, men ikke buckskin?

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce