{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
857 visninger | Oprettet:

Loppefrøskaller og kræsne heste - hmm?? {{forumTopicSubject}}

Hej alle.

Da mine heste under græstilvænningen går på min ridebane, har jeg været lidt bange for, at de skulle komme til at spise sand - og spise for meget sand. Derfor tænkte jeg, at svaret måtte være at købe loppefrøskaller - det blev 1.5 kg af sådan noget helt fint pulver. Da de har fået Mash en gang om ugen, blev vi enige om, at de bare skulle på forebyggelseskuren, hvor hesten skal have 50 g og ponyerne 25 g. Men så var det jo så jeg kom til at de skulle spise det - og nej tak du, var vist det klare svar smiley
Det jeg nu prøver, er at fugte foderet lidt, så det hænger fast på det, men de kan stadigvæk godt levne noget af det - desværre!

Så nu ville jeg høre hvad i gør? Vil helst ikke ud og købe mere ekstra halløj til dem, da det jo koster altsammen - så måske nogen ligger inde med et lille trick i ærmet? Ja, så er det i hvertfald meget kærkomment! smiley

Hilsen Stine med de kræsne heste smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Rengøring 750 kr.
  • Ophængning af 3 lamper 600 kr.
  • Rengøring 450 kr.
  • Elektriker 1.500 kr.
  • Fastgørelse håndvask m.v 2.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Loppefrøskaller og kræsne heste - hmm??
  • #1   11. maj 2012 Jeg har med andre fodertilskud som hesten lige skal vænne sig til haft god erfaring med vand i foderet.

Men det har du jo prøvet... så ville jeg måske prøve at ride gulerod i eller æble, eller prøve med æblejuice.

Ja det er besværligt, men det er forhåbentlig kun i en kort periode indtil hesten har vænnet sig til smag og konsistens, så jeg ville over en lille måned trappe det ned igen.

• #2   12. maj 2012 Min hest gjorde det samme, da jeg gav ham det smiley
    Jeg rev en gulerod sammen med det alm. foder og blandede det godt sammen, så kan de nemlig ikke undgå at spise dem smiley Ret besværligt, men efter noget tid stoppede jeg med at rive gulrødderne også spiste han ellers det hele smiley

• #3   13. maj 2012 Jeg har også tænkt på det med gulerod eller æble, men vidste ikke helt, om det ville være det samme som at der kom vand til - og hvis det er for meget, så bliver det jo blødt, hvilket det vist først skal blive nede i maven på dem?? smiley

• #4   13. maj 2012 Stine. det bliver jo "blødt" og klistret allerede i munden på hesten, når det blandes med spyt.

Men hvis du er i tvivl vil jeg anbefale dig at ringe til din dyrlæge i morgentiden, hvor man kan ringe og få et godt råd. Det er jo vigtigt at det virker. Eller måske høre ad på Brogårdens foderrådgivning. De har også dyrlæger ansat.

• #5   15. maj 2012 Ja, jeg har også tænkt på det med at de bliver klistret i munden på dem, og nogen mener at det er lige meget om der er tilsat vand inden, mens andre er meget obs på, at der ikke må komme vand til..

Men jeg har fået den store til at spise det nu - de små får bare ikke nok mad til at der er nok foder at hænge ved smiley

Kommentér på:
Loppefrøskaller og kræsne heste - hmm??

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside

Annonce