Loppefrøskaller og kræsne heste - hmm?? {{forumTopicSubject}}
Hej alle.
Da mine heste under græstilvænningen går på min ridebane, har jeg været lidt bange for, at de skulle komme til at spise sand - og spise for meget sand. Derfor tænkte jeg, at svaret måtte være at købe loppefrøskaller - det blev 1.5 kg af sådan noget helt fint pulver. Da de har fået Mash en gang om ugen, blev vi enige om, at de bare skulle på forebyggelseskuren, hvor hesten skal have 50 g og ponyerne 25 g. Men så var det jo så jeg kom til at de skulle spise det - og nej tak du, var vist det klare svar
Det jeg nu prøver, er at fugte foderet lidt, så det hænger fast på det, men de kan stadigvæk godt levne noget af det - desværre!
Så nu ville jeg høre hvad i gør? Vil helst ikke ud og købe mere ekstra halløj til dem, da det jo koster altsammen - så måske nogen ligger inde med et lille trick i ærmet? Ja, så er det i hvertfald meget kærkomment!
Hilsen Stine med de kræsne heste
maj 2007
Følger: 11 Følgere: 11 Heste: 3 Emner: 117 Svar: 1.386
Men det har du jo prøvet... så ville jeg måske prøve at ride gulerod i eller æble, eller prøve med æblejuice.
Ja det er besværligt, men det er forhåbentlig kun i en kort periode indtil hesten har vænnet sig til smag og konsistens, så jeg ville over en lille måned trappe det ned igen.
aug 2006
Følger: 157 Følgere: 154 Heste: 5 Emner: 24 Svar: 84
Jeg rev en gulerod sammen med det alm. foder og blandede det godt sammen, så kan de nemlig ikke undgå at spise dem
dec 2008
Følger: 38 Følgere: 36 Heste: 4 Emner: 27 Svar: 111
maj 2007
Følger: 11 Følgere: 11 Heste: 3 Emner: 117 Svar: 1.386
Men hvis du er i tvivl vil jeg anbefale dig at ringe til din dyrlæge i morgentiden, hvor man kan ringe og få et godt råd. Det er jo vigtigt at det virker. Eller måske høre ad på Brogårdens foderrådgivning. De har også dyrlæger ansat.
dec 2008
Følger: 38 Følgere: 36 Heste: 4 Emner: 27 Svar: 111
Men jeg har fået den store til at spise det nu - de små får bare ikke nok mad til at der er nok foder at hænge ved
Loppefrøskaller og kræsne heste - hmm??
Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside