Loppefrøskaller og kræsne heste - hmm?? {{forumTopicSubject}}
Hej alle.
Da mine heste under græstilvænningen går på min ridebane, har jeg været lidt bange for, at de skulle komme til at spise sand - og spise for meget sand. Derfor tænkte jeg, at svaret måtte være at købe loppefrøskaller - det blev 1.5 kg af sådan noget helt fint pulver. Da de har fået Mash en gang om ugen, blev vi enige om, at de bare skulle på forebyggelseskuren, hvor hesten skal have 50 g og ponyerne 25 g. Men så var det jo så jeg kom til at de skulle spise det - og nej tak du, var vist det klare svar
Det jeg nu prøver, er at fugte foderet lidt, så det hænger fast på det, men de kan stadigvæk godt levne noget af det - desværre!
Så nu ville jeg høre hvad i gør? Vil helst ikke ud og købe mere ekstra halløj til dem, da det jo koster altsammen - så måske nogen ligger inde med et lille trick i ærmet? Ja, så er det i hvertfald meget kærkomment!
Hilsen Stine med de kræsne heste
aug 2008
Følger: 11 Følgere: 18 Heste: 3 Emner: 128 Svar: 1.549
jan 2007
Følger: 68 Følgere: 61 Heste: 2 Emner: 450 Svar: 3.839
Min nægtede og spise sine, og gik fra sit foder i en uge, indtil jeg fandt ud af hvad der var galt.
Hans foder består af velduftende mineraler, lucerne, roepiller og æblecidereddike - og vi ved alle sammen godt hvordan cider lugter. Det burde kunne overdøve lugten af frøskallerne, men niks. Det duede ikke. Krikken nægtede pure at spise sin mad, men da jeg fjernede frøskallerne var der ingenting.
jan 2007
Følger: 68 Følgere: 61 Heste: 2 Emner: 450 Svar: 3.839
dec 2008
Følger: 38 Følgere: 36 Heste: 4 Emner: 27 Svar: 111
- og det er da upraktisk at de ikke bare spiser det
Loppefrøskaller og kræsne heste - hmm??