{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
544 visninger | Oprettet:

what to do ???? {{forumTopicSubject}}

Hej alle.

Jeg er den heldige ejer af en shetter vallak Max, som i år har problemer med forfangenhed.
Lige som jeg synes at alt er okay, og han kommer en time på græs, sker det igen. Han er svær at foder, og synes jeg gør alt det rigtige. Lige nu blir han fodret med Meta slim fra SS. Jeg håber på snart at se en forbedring. Han blir fodret efter alle de kloges henvisninger. smiley

Han har gået isoleret fra de andre siden påsken i, og det er hårdt at se på. Han mangler sin flok og ikke mindst græsset smiley
Jeg har haft en alternativ behandler til at "snakke" med ham, og han trives faktisk fint. Han ved godt jeg vil ham det bedste.
Han eneste ønske er en legekammerat/flok på hans egen str.
Mit dilemma er pladsen, tiden og ikke mindst pengene til en hest mere, da jeg i forvejen har 3 heste.
Men det er hans brændende ønske. Han er glad for at være hos mig, men hans ønske om en sin lille shetterflok var egentlig lige meget om det er hos mig eller et andet sted.
Puha, sys det var en hård besked, da jeg er så pisse glad for ham, og jeg kan ikke tilbyde ham den flok som han ønsker.
Jeg tænkte også straks at han naturligvis ikke skulle andre steder hen, da shetlænder heste tit er kastebolde og folk ikke regner dem for ret meget.

Denne sommer bliver lang for ham når han skal gå isoleret fra de to andre, og hvad så til næste år.
Jeg har været tudefærdig over situationen i dag, og har også tænkt på en aflivning. Men jeg føler overhovedet ikke han er klar til at kommer væk. Og min alternative behandler fik heller ikke indtryk af dette.
Muligheden for at sende ham et nyt sted hen, hvor han kan få sin shetterflok overvejer jeg også, men hvorhen?

Jeg er også blevet tilbudt at låne en shettervallak som han nye ven sommeren over. Men hvad så til vninter og året efter??

Hvad ville I gøre, og hvad tænker I om mit dilemma. Jeg har der så svært med det, og kan næsten græde mig i søvn når jeg tænker på Max og hans problemer.

Håber I kan hjælpe mig!!


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  what to do ????
  • #1   28. maj 2012 Hej Tina

    Puha, den er svær! Jeg kan godt forestille mig hvilket dilemma det er og hvor svært det må være at tage en beslutning, med usikkerheden om det nu er det rigtige at gøre.

    Man kan vel sige at som situationen er nu, så føler du ikke det fungerer (det er vel også derfor du laver dette indlæg tænker jeg), så der er nødt til at ske "noget andet". Jeg forstår det sådan, at købe en shetlænder ikke er løsningen, da plads/penge/tid ikke er der, og lån af en shetlænder måske vil fungere en tid, men som du selv skriver, hvad så til næste år.
    Så er der sidste mulighed: at han kommer et andet sted hen... Og der er der enormt mange usikkerheder, da man ikke altid kan vide hvordan der vil blive taget af ham et andet sted. Når det så er sagt, så er jeg sikker på at der også findes andre mennesker med samme kærlighed til heste og som ønsker det bedste for dem, problemet er nok bare at finde frem til dem smiley Hvis det var mig, ville jeg nok begynde at undersøge mulighederne, og finde ud af om der kunne være et sted, hvor han kunne være en del af en flok, og hvor forholdene er som du ønsker.

    Nu er jeg ikke helt inde i hvordan heste "tænker", og jeg tror ikke de tænker så meget over tingene, som vi mennesker, de er meget mere ligetil... Så jeg tror at hvad enten du vælger at gøre, så vælg noget du kan leve med selv, han skal nok "acceptere" dit valg, fordi han ved du vil ham det bedste smiley og hvis du finder ud af, at der ikke er nogen steder, som kan give ham det han har behov for, og det bedste alternativ derfor er at blive ved dig, så er det okay, jeg er ret sikker på at det ikke er slemt at være hest hos dig smiley

    Det blev lidt langt, og ved ikke om det er til megen hjælp... Håber i hvert fald at du finder en løsning, som kan fungere for både dig og Max.

    Kram Heidi


  • #2   28. maj 2012 Hej Tina,
    Jeg læste lige dit sørgelige indlæg. Jeg tænker på, om det ikke er mulighed for at flytte en af de andre heste over til ham, så de går to og to?
    Kan du evt. finde noget tørt og kedeligt hø fra sidste år med maks 6 % sukkerindhold - så er det måske en mulighed. Høet skal være helt tørt og i dit tilfælde nok i et slow feeder system smiley Hvad angår halm, så er det godt , at de har det til rådighed, men det må ikke erstatte høet. Halmen SKAL være vårbyghalm, gult, rent og helt tørt. Hvedehalm kan gå an.
    Jeg fodrer selv efter, at min hest har tendens til forfangenhed. Du kan evt. kigge min seneste annonce smiley En lækker græsmark er dit det værste du kan tilbyde en hest med disse tendenser.
    Den hest som du evt. kan flytte over til ham på jordfold, vil så skulle have et større tilskud af evt. greengolden lucerne. Men det vigtigste er stråfoderadgang konstant - også til den lille mand! smiley
    Hvis det går galt, vil vi evt. kunne tage ham ud til os, MEN vi har ikke nogen kammerat til ham på hans størrelse smiley


  • #3   28. maj 2012 UPS! du har tre heste i alt? Hmm, tjah, så skulle du næste overveje at slå hele marken og give dem tørt stråfoder smiley

  • #4   28. maj 2012 Han blir fodret efter alle kunstens regler mht forfangenhed. Tørt hø i slowfeeder, vitaminer fra SS, og det græs han får er ikke fra krudtet græs mark. Kommer ind mellem mine grantræer, hvor han er skal søge efter græs. Den mark han kom fra er min vinterfold, som er nærmest er jordfold, og alligevel blir han småforfanget.

Kommentér på:
what to do ????

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce