{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.174 visninger | Oprettet:

frieser/dressur {{forumTopicSubject}}

jeg har lige fået redet min dejlige vallak til, målet med ham er dressur. dog har jeg fra flere sider hørt at friesere ikke kan begå sig i dressurstævner pga deres høje holdning i halsen og derfor vil den automatisk miste point, nu er jeg rimelig ny frieser ejer, har kun haft min i 5 mdr, så jeg håber på at i vil svare på om det er rigtigt?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  frieser/dressur
  • #1   7. aug 2012 det har jeg ikke oplevet med min frieser basse, men har selvfølgelig heller ikke startet de store stævner på ham...

    min datter har vundet 1 pl. på ham i dressur hvor klasserne lc, lb og la var slået sammen (klubmester) og der red hun jo mod voksne ryttere da hun kommer på hest...

    ellers er der specielle frieser stævner


  • #2   7. aug 2012 Fra (efterhånden) langt de fleste dressurdommere kommer der kun positive meldinger, hvis bare du sørger for at ride din hest rigtigt (hvilket jo er gældende for alle racer).
    Så klø bare på.. :o)


  • #3   7. aug 2012 Fuldstændig enig med Sorte Perler! Har selv kun startet små stævner på min, men har fået mange gode kommentarer fra dommerne. Så hvis man rider dem rigtigt (og ikke som en del show ryttere desværre gør), så kan Frieseren sagtens begå sig til stævner.

  • #4   7. aug 2012 tak for svarende. nu varer det jo et godt stykke tid inden han er gammel nok til at komme til stævner, men det er jo rart at høre om det kan lade sig gøre.
    igen synd at nogle har de fordomme, for dem er det jo kun dv der dur.
    man jeg skulle mene at frieseren har en flot holdning hvis man bærer den frem istedet for at hænge på tøjlen


  • #5   7. aug 2012 lige præcis, det er den flotteste hest der er... og man kan alt med en frieser..
    min har været på Jagt, til ringridning (skal igen på fredag) springstævne(sidst LD, fejlfri), sprunget enkelt spring på 130 cm, løsspring på 135, dressur stævne starter pt LB med min datter på 15 år, ja min kunne som også gå handicaphest, da han er den mest rolige hest der findes, min niece på 7 år kan selv skridte rundt på ham.. ja jeg har kun positivt at sige om frieser....

    du kan se lidt billeder af ham på min profil, der er også video hvor han springer 135 i løsspring smiley


  • #6   7. aug 2012 Hey...
    Min baby skal også bruges til dressur smiley
    Har set en del frieser på stævnepladserne, desværre kun en hver gang... for de har altid taget en rosette med hjem smiley
    Jeg oplever at flere og flere snakker positiv om racen, men der er også nogen som stadig siger at "det er jo en køre hest"....
    Men jeg blev rigtig glad da jeg sidste år læste om friserhingsten Thijs S, den blev kvalificeret til mellemrunden i DRF dressurchampionat for 5'års heste med 8,06 point (han var også med året før hvor han fik 7,68 point)...
    Så kom du bare igang, jeg er sikker på at der er mange som vil misunde dig for din frieser basse smiley


  • #7   7. aug 2012 Et af stævnerne jeg har været til med min fik jeg at vide, at det da var en kørehest og folk kunne ikke forstå man stillede op på "sådan en". Men de måtte bide det i sig, da jeg fik en første plads og en jeg kender, som også startede på Frieser fik også en førsteplads! Sååå... der var nogen der fik en lang næse smiley

  • #8   7. aug 2012 Hi hi... så kan de lære det smiley

  • #9   7. aug 2012 ja det har da været træls for dem at indse de alligevel ikke var så fantastisk kloge:)
    selvom min kun er 1 år og 3 mdr er han blød som smør og går selv flot til bidet så jeg krydser fingre. uanset hvad vil han jo altid have førstepladsen i mit hjerte:)


  • #11   8. aug 2012 Jeg er så en af dem, der mener, at frieseren ikke er en dressurhest.

    Jeg går ind for - og bruger meget af min tid på studier - at dressur skal rides fra bagparten, og at hesten skal bygges med muskler helt fra bunden.

    Det har pt. taget 3 år (med 15 måneders skadepause) at få min frieser til at bære sig nogenlunde rigtigt (det tager ½-1 år for f.eks. en DV'er) og der er lang vej endnu.


  • #12   8. aug 2012 det tager nok lidt længere tid med friseren... da jeg købte min var han skæv i hele højre side pga forkert tilridning så det har taget ca 2 år for at få ham til at gå godt,med div kiropraktor osv,, nu er han som en drøm (som regel)

Kommentér på:
frieser/dressur

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce