{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Frieser kun dressur??
  • #1   14. sep 2013 Den er ikke bygget til spring så det vel ret forståligt..

  • #3   14. sep 2013
    Som alle andre heste kan de godt springe, det er bare forskelligt hvor elegant de kommer over og hvor god teknikken er.

    Clydesdale og Shire heste kan også springe - nogle heste bedre end andre.


  • #4   14. sep 2013 det er de færrste friesere der springer særlig godt, de er jo ret tunge i det, også den sporty type..
    så hvis du vil springe, synes jeg da du skal satse på en anden race..


  • #5   14. sep 2013 Jeg har bare altid den modsatte mening, Welsh cob er også en tung race..

    Hvis man ligger tid og krafter i kan man gøre hvilken som helst hest til en springer??


  • #6   14. sep 2013 Tror måske det er fordi at frieseren ikke er så holdbar? Jeg ved ikke så meget om den race, samt hvor stabil deres kropbygning er, men man kunne mistænke at de(med de tynde stænger de avler på dem nu til dags..) ikke har ben der er holdbare nok til at kunne klare springning på højt plan. Derudover rider folk vel også bare dressur på friesere, men ellers er jeg totalt på bar bund xD!

  • #7   14. sep 2013 welsh cob er ingen tung race så det noget pjat

    den kan slet ikke sammenlines med frieseren..


  • #8   14. sep 2013 Frieseren er heller ikke bygget til dressur. smiley

    Frieseren er bygget til kørsel.

    Synes det er de færreste friesere, der ser tilpasse og rigtige ud under rytter, men sådan er vi jo så forskellige. smiley


  • #9   14. sep 2013 Og jah alle heste kan springe men der er jo ret mange begrænsninger også om hesten har tænding til og ville springe..

    hvis jeg havde en frieser ville jeg heller ikke låne den ud til spring.. af dreng grund at de ikke er bygget til det.. Altså det fint nok og springe for hyggen skyld men ligefrem udelåne/sælge som springer ville være ret underligt for det jo ikke det hesten er til eller bygget til..


  • #10   14. sep 2013 Jh en friesere er helt klart en kørehest men nogen af de nyere er nu også fine dressur heste.. Det ingen dv men det jo heller ikke pointen i det

  • #11   14. sep 2013
    Ikke nødvendigvis. Nogle heste springer bedre end andre, med en bedre teknik. Ligesom nogle heste, især de tungere kan have en tendens til at være ret ligeglade med bommene og ikke så energiske på springbanen.

    At springe på en frieser som afveksling og deltage i lidt stævner kan man som med alle andre racer, men den er ikke lige en man skal købe som decideret springhest.


  • AMT
    AMT Tilmeldt:
    maj 2007

    Følgere: 42 Emner: 131 Svar: 8.714
    #12   14. sep 2013 Frieseren er ikke bygget til springning smiley og ofte er det heller ikke særlig kønt når de først begynder at springe..

    Men hvis du så gerne vil springe, hvorfor så ikke finde en springhest?

    Hvis det er fordi du gerne vil ligge noget arbejde i den, så en rå springhest?


  • #13   14. sep 2013 Jeg holder ved med jeg vil have en frieser!!! Det kan godt være i siger den ikke er bygget til, men den er jo heller ikke bygget til Dressur!

    Det ikke sådan jeg vil være den nye tina lund på Frieser.. Jeg vil ride jagt med hensigt til Hubertus jagten,og spring op til 1 m på bane.. Jeg rider ogås dressur..

    Så slap lige af med den ikke kan springe!!! Har set flere Frieser ride Millitary i høje klasser og jagt..


  • #14   14. sep 2013 Om en frieser ser godt ud under rytter eller ej synes jeg kommer meget an på, hvordan den rides - og hvordan man kigger på den...

    En frieser der bliver redet som man ville ride en DV fx, nej... Det er skisme ikke særligt kønt. Og hvis man regner med, når man kigger, at de 2 billeder skulle være nogenlunde ens, kan jeg godt se, hvorfor man ikke synes det er kønt...

    Rides den derimod som den skal, synes jeg en frieser i dressur kan være super elegant! - Også de gamle tunge.


  • #15   14. sep 2013 Mia og Vivalde...
    Bliv ved med at lede.. jeg har nu redet military/jagt i snart.... 4 år og har en kammerat der har en frieser, og den springer med i jagterne, så de kan sagtens.
    De er ikke lige så elegante som de lette racer, men de kan sagtens, der er bare ikke mange der anser det som en ting frieser skal! smiley Og det kan være den ikke kommer højt, men de kan godt springe smiley


  • #16   14. sep 2013 Heidi 1000 tak for støtten!!! smiley

    Det har altid været en drøm at få en Frieser fordi der er så få der tror på dem!!!:D

    Jeg er super glad for du støtter op omkring mit mål. smiley


  • #17   14. sep 2013 Jamen selvfølgleig kan du ride jagt og en meters penge klasser..

    det jo ikke det folk siger.. De forsklare dig HVORFOR andre ikke vil låne deres heste ud til dette..
    hvis du vil ride og springe friesere så køb dig en det nok den bedste løsning


  • #18   14. sep 2013 Det kan sku sagtens lade sig gøre, du skal bare lede længe efter dem! Pøj pøj med det! smiley

  • #19   14. sep 2013 TS - Folk fortæller dig jo bare hvorfor det er svært at finde nogen der vil låne en Frieser ud som springhest? Det var jo for pokker det du spurgte om, man kan ikke blive sur fordi man ikke får de svar man ønsker..

  • #20   14. sep 2013 Jeg bliver ikke sur over jeres svar!! smiley Synes bare ikke det er den nemme løsning der altid er rigtige..

    Såsom at give op, finde en anden hest osv...


  • #21   14. sep 2013 Frieserens ben er ikke bygget til at springe og kan simpelthen ikke holde til det;-)

  • #22   14. sep 2013 Min tunge Shire på 1022 kg. springer rimeligt højt, vi gør det dog ikke ret tit, da det er en alt for stor belastning, for led osv. når han lander med den megen vægt.
    En friser er selvfølgelig ikke helt så stor, men jeg ville nok være noget betænksom ved at udsætte en Friser for en masse spring, tror der er for stor risiko for at belaste den forkert smiley


Kommentér på:
Frieser kun dressur??

Annonce