{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
913 visninger | Oprettet:

Frieser og dressur {{forumTopicSubject}}

Hej

Jeg har et spørgsmål til jer der både køre og rider på jeres frieser. Jeg er ud og ride en nogle gange om ugen, vi er begyndt at finde kemien på den ene volte, dog stadigvæk hvor han skyder hans skylder nogle gange. Dog har jeg rigtig svært ved den anden volte hvor han er ret slem til at gå i mod mit ben.

Så Jeg ville høre hvad i havde af gode råd til at få det bedre? ??


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Frieser og dressur
  • #1   26. jul 2020 Jeg ville få hjælp af en underviser smiley

    Også ville jeg se om det ikke var muligt at ride noget mere, en gang i ugen er svær at få noget kontinuerligt ud af, hvor hest og rytter rykker sig. Så en underviser en gang om ugen/hver 14s dag, også se om det er muligt at ride 3 dage i ugen feks. Så tror jeg der uden tvivl vil ske noget i ridningen og få skuldrene ind på plads smiley


  • #2   27. jul 2020 Jeg ville få hjælp af en dygtig underviser smiley En frieser er svær dressurmæssigt, synes jeg, så jeg ville slet ikke selv rode mig ud i at uddanne sådan en smiley Absolut ikke alene smiley

    Det er desværre svært at hjælpe dig ud fra en kort beskrivelse, så hiv fat i en god underviser - de penge er givet godt ud smiley


  • #3   27. jul 2020 Justadreamer: hvorfor tror du, at trådstarter kun rider én gang ugentligt? Hun skriver da "nogle gange om ugen" smiley

    Til trådstarter: Nu tolker jeg bare, men dit oplæg får mig til at tænke, at det nok drejer sig om en kørehest, som du rider for en anden - er det korrekt?
    Det kunne jo være fristende at anbefale dig en god fysioterapeut til hesten, som kan tjekke om der er nogle skævheder i kroppen (Lena Kissow kan varmt anbefales i Sønderjylland), men hvis det ikke er din egen hest, så er det måske ikke en mulighed - og så må du forsøge at træne dig ud af det, hvis du kan.

    Bliver den brugt som enspænder eller i tospand? Hvis en hest går i tospand, og altid går til samme side, så kan den meget let blive lidt "uens" i kroppen, medmindre kusken er hamrende dygtig til at kompensere. Måske er det dét, du nu slås med? En løsning kunne være at bytte hestene jævnligt, så den kommer til at gå på den anden side af stangen.

    Hvis jeg har ret i min formodning, så ville jeg nok i en periode forsøge at lægge min ridestil lidt hen i retning af kuskens hjælpere. Det kan man sagtens smiley
    Langt hen ad vejen er det et spørgsmål om at ændre lidt på tøjlehjælpen og bruge stemmen lidt mere og benene lidt mindre, så signalerne minder mere om hinanden. Over tid kan du så tilnærme dine hjælpere lidt mere over mod den "almindelige" ridestil, i et tempo så hesten kan følge med i hovedet.
    Og så handler det helt basalt om at få strakt den korte side af hesten, så den bliver i stand til at runde sig om dit ben, uden at det "hiver" i musklerne på ydersiden.

    Hvis jeg har misfortolket dit indlæg, så kan du bare se bort fra det, og stoppe læsningen efter min anbefaling af en fysioterapeut - eller måske en massør smiley


  • #4   27. jul 2020 Det er ikke min og jeg rider ham en 2 til 3 gange om ugen så vidt det er muligt.

    Han bliver brugt til 1-spand og 2-spand.


  • #5   28. jul 2020 Hvis han også bliver kørt som enspænder, så kan kusken jo få ligeså godt "fat" i begge sider på hesten, som du kan som rytter - har du snakket med kusken om dit problem?
    Hvis det er hesten som er "skæv"/problematisk på den ene volte, så må kusken også kunne mærke det - og kan han/hun ikke det, så er det måske dig der ikke indvirker ens på begge volter? Blot en tanke smiley


Kommentér på:
Frieser og dressur

Annonce