{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.903 visninger | Oprettet:

Skimmelsvamp {{forumTopicSubject}}

Hej,

Jeg fandt forleden ud af, at der er skimmelsvamp i den skald hvor min hest står i. - I boksen overfor. Der sidder det på en bjælke i loftet. Jeg bryder mig ikke om at gå på loftet, så jeg ved ikke om der er noget deroppe, og evt hvor meget. Men har fået min far til at gå derop og kigge en dag hn er med.

Det er en gammel stald, og med relativt små bokse og lavt til loftet - så den bliver også ulovlig om nogle år.

Men hvor farligt er det?

Og hvad gør man ved det? Umiddelbart som jeg har forstået det på min veninde, som har talt med gårdejeren (og som lejer den pågældende boks), er gårdejer ligeglad, og virker ikke til at ville gøre noget.

Jeg er super glad for at stå der ellers, og vil helst ikke flytte ham igen, da han har flyttet en del af forskellige årsager. Men omvendt vil jeg jo heller ikke blive stående for enhver pris.

Har en veninde, som har bokse ledige, som jeg kunne komme hen til. Så flytning vil ikke blive et problem, andet end min dårlige samvittighed - som vil blive endnu dårligere, hvis han bliver syg pga skimmelsvampen jo.

Så ja. Ved ikke hvad jeg søger svar på - men hvad ville I gøre?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af TV fra vægophæng 650 kr.
  • Opsætning af dampspærre 800 kr.
  • Solid dæk sæt på 400 kr.
  • Rengøring 500 kr.
  • Installation af loftslampe 645 kr.
  • Slibning af egetræs trappe 4.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Skimmelsvamp
  • #1   26. aug 2012 Hvis ejeren er ligeglad ville jeg flytte:-)

• #2   26. aug 2012 Alså, hvis ikke du bryder dig om det, og ejer er ligeglad, ville jeg flytte. du siger selv det bliver ulovligt om nogle år, så før eller siden skal du jo flytte, så hvorfor ikke bare få det overstået. Bare sørg for det sted du flytter til, er lovligt, så du ikke skal flytte igen igen, du siger jo selv du har flyttet meget, og derfor helst ikke vil flytte igen.

• #3   26. aug 2012 Belinda: Han kommer til at flytte derfra inden stalden bliver ulovlig alligevel. Da jeg indenfor 2 år ca, flytter til Sjælland og der skal han med.

Men jeg ved bare ikke om jeg har det godt med at han står med noget, som er sundhedsskadeligt.. Han kan jo evt få astma eller andre luftvejeproblemer, så vidt jeg har forstået.. :S

• #4   26. aug 2012 Okay, ja det var jo ikke til at vide.

Jeg ville nok flytte under alle omstændigheder, netop pga. de helbredsmæssige årsager

• #5   26. aug 2012 Nej det er jo det. Synes ikke at jeg vil give ham unødige problemer :S
    Og nej det var ikke til at vide, men sådan er det smiley Heldigvis er han ikke mærket af at komme nye steder hen, og han kender i forvejen den ene hest ud af de to min veninde har, da han har stået med den før...

• #7   26. aug 2012 Skimmelsvamp er noget virkelig skidt, som både du og din hest kan blive virkelig syg af. Rigtig sundhedsskadeligt. Hvis din far finder mere skimmel på loftet, så ville kun være en rigtig god grund for at komme væk nu. For jeres begges skyld.

Det findes desværre i alt for mange stalde grundet dårlig udluftning især om vinteren. Så ikke noget med dårlig samvitighed over at flytte. Det er som sagt for både din og hestens skyld.

• #8   26. aug 2012 Bine: Tak for svar.. Egentlig synes jeg udluftningen er fin. Her om sommeren er stalddøren altid åben, og om vinteren er der åbent hele dagen, samt et vindue om natten, da det ikke kan lukkes. Og synes faktisk heller ikke at der er fugtigt i luften. Men eftersom skimmelsvampen kan ses på bjælken er der jo altså et eller andet galt...

• #9   26. aug 2012 Jeg ville flytte hesten når nu du har et sted at flytte den hen. Skimmelsvamp er lige så usund for heste som det er for mennesker

• #10   26. aug 2012 Prøv at google om skimmelsvamp. Det er rigtig slemt. Og er det kommet, hjælper ikke engang udluftning. Så er det for sent.

• #11   28. aug 2012 Jeg er helt enige med de andre jeg synes også du skal flytte et andet sted hen for dig og din hest skyld det er sunhedsskadeligt smiley

Kommentér på:
Skimmelsvamp

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside

Annonce