23. jan 2007 Følger: 68 Følgere: 61 Heste: 2 Emner: 450 Svar: 3.839
Skimmelsvamp {{forumTopicSubject}}
Hej,
Jeg fandt forleden ud af, at der er skimmelsvamp i den skald hvor min hest står i. - I boksen overfor. Der sidder det på en bjælke i loftet. Jeg bryder mig ikke om at gå på loftet, så jeg ved ikke om der er noget deroppe, og evt hvor meget. Men har fået min far til at gå derop og kigge en dag hn er med.
Det er en gammel stald, og med relativt små bokse og lavt til loftet - så den bliver også ulovlig om nogle år.
Men hvor farligt er det?
Og hvad gør man ved det? Umiddelbart som jeg har forstået det på min veninde, som har talt med gårdejeren (og som lejer den pågældende boks), er gårdejer ligeglad, og virker ikke til at ville gøre noget.
Jeg er super glad for at stå der ellers, og vil helst ikke flytte ham igen, da han har flyttet en del af forskellige årsager. Men omvendt vil jeg jo heller ikke blive stående for enhver pris.
Har en veninde, som har bokse ledige, som jeg kunne komme hen til. Så flytning vil ikke blive et problem, andet end min dårlige samvittighed - som vil blive endnu dårligere, hvis han bliver syg pga skimmelsvampen jo.
Så ja. Ved ikke hvad jeg søger svar på - men hvad ville I gøre?
okt 2009
Følger: 71 Følgere: 53 Heste: 7 Emner: 197 Svar: 2.404
Jeg har selv boet i et hus med skimmelsvamp, og man kan blive utrolig syg af det lort!!
Ved selvfølgelig ikke hvordan hete reagere på det, men jeg havde valgt at flytte hesten.
Specielt når ejer af gården virker sådan lidt ligeglad....
nov 2009
Følger: 95 Følgere: 88 Heste: 3 Emner: 16 Svar: 97
sep 2007
Følger: 69 Følgere: 270 Heste: 3 Emner: 1.740 Svar: 36.948
Vi har haft skimmelsvamp i vores lejlighed bag sofaen - det er fjernet med rodalon over flere gange, men sidder der stadig, det har nærmest farvet tapetet.
Men vi er altså ikke blevet syge af det :o).
Men her var heller ikke meget af det og over hele huset. Kun bag sofaen.
Ved ikke om det er det samme som for heste. Her kom det af fugt og manglende udluftning og har ikke skadet noget imens det har været her.
Men det er nok noget andet når det sidder på træ eftersom det ikke liiiige kan fjernes.
dec 2005
Følger: 51 Følgere: 48 Heste: 7 Emner: 45 Svar: 509
Du skal ikke tage chancen for at han bliver syg. Og du ville have det rigtig dårligt, hvis han blev syg af noget du kendte til, bare fordi du ikke syntes han skulle flyttes mere.
Jeg havde tænkt på hans helbred
Så FLYT HAM NU. !!!!
Skimmelsvamp