{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.136 visninger | Oprettet:

i træning, sælge, beholde eller udlån? {{forumTopicSubject}}

Jeg står i et stort dilemma og ved faktisk efterhånden ikke hvad jeg skal stille op. Jeg har haft min hoppe på 4 år siden hun var føl og hun er min prinsesse, hun er bare samtidig en varm og følsom hoppe. Jeg ryttervænnede hende sidste år med min part, dette gik super godt og det kørte bare, efter fik hun fri vinteren over og skulle startes op igen når hun blev 4 år. Jeg startede langsomt op i sommers lidt on an off dog uden at komme op ( jeg er ikke en god nok rytter) men ville klargøre hende så når hub skulle i tilridning blev det så nemt som muligt.

Jeg sendte hende afsted i juni måned og pt er der ikke sket noget - hun vil ingenting med rytter på og de starter forfra hele tiden. Jeg har derfor haft hende i røntgen og fået kiropraktor ude - intet at komme efter, dyrlægen sagde dog vi skulle starte med som en skadet hest i det almindelige 6 ugers program. Han startede på hende igen tirsdag og skrev til ham idag om hvordan det har gået - fik svaret det gik ok, hub var ikke helt tilfreds men nu ville de trave på hende imorgen og få hende fremad så hun forstår hun ikke har ondt??? Jeg skriver tilbage at han skal tage den med ro og ikke tage flere skridt frem ind hun er psykisk med på. Og ifølge 6 ugers programmet ikke må trave før om 3 uger?? Jeg har intet hørt siden og han tager ikke telefonen - som er meget normalt når jeg beder ham om hvordan træning forgår/hvad jeg ønsker.

Nu er sagen bare den - her sidder jeg med uro i sjælen da jeg faktisk efterhånden er meget sikker på hun ikke har ondt med bliver presset for meget - eller evt den anden vej ikke bliver trænet? Jeg kan som sådan godt tage hende hjem - men hvad så? Pt er jeg sygemeldt gravid i 5 måned og skal bestemt ikke have hest/ride. Før sent næste sommer og kommer jeg overhovedet op på en varm hoppe som har haft en dårlig tilridning? Jeg kunne også låne hende til erfaren rytter - jeg må bare ikke bruge særlig mange penge om måneden for manden pga andre prioriteter pt. Hun kunne jo også sælges? Men hvad så? Får hun godt og jeg vil jo helst beholde hende.

Ville ønske jeg barw kunne sætte hestene på pause et år eller to - men det er jo ikke ligetil.


Kommentarer på:  i træning, sælge, beholde eller udlån?
Kommentér på:
i træning, sælge, beholde eller udlån?

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce