{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
985 visninger | Oprettet:

Mystisk 2 årig - aktivering? {{forumTopicSubject}}

Jeg har simpelthen den sødeste lille 2-års ponyvallak.
Meningen er, at når han bliver gammel nok skal min søster ride på ham. Hun er 7 år og let af bygning. Hun har dog været meget utryk ved ham og derfor har vi "trænet" med at strigle, for hun stod helst en meter fra ham og strakte sig for at strigle ham. hun ville heller ikke gå med ham eller noget. men hun står nu helt op ad ham og strigler, samt går med ham til og fra engen.

Han er en speciel type hest, synes jeg. Jeg kan ikke rigtig finde ud af hvad han gerne vil. Nogle heste kan jo godt li at træne, men jeg tror ikke, han er sådan. Derfor ville jeg gerne lave nogle passende øvelser til en hest som ikke i forvejen er ret aktiv. gerne noget min søster kan være med til. Longering er udelukket, da han bare stiller sig op og er "stædig". ¨skal vi bar egå en masse tur frem og til bage på markvejen til og fra engen (250 meter, hver vej)?

Vil bare rigtig gerne finde noget, som han kan li at lave.. Uden nogen former for tvang, det kan han nemlig overhovedet ikke klare... Han er 2 år, og min søster og jeg er hans 4-5 ejer. Vi sælge ham ikke, om han så bare skal gå som hyggehest efterfølgende, men han skal ikke blive en kastebold..

Håber I kan hjælpe med nogle sjove øvelser til min søster og jeg smiley
btw. hesten er små 110 cm høj smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Mystisk 2 årig - aktivering?
  • #2   6. nov 2012 Jeg ville alligevel lære ham at longere, stille og roligt. En halv volte i skridt ad gangen.

    Held og lykke med ham :0)


  • #3   9. nov 2012 Klikkertræning er sjovt for både mennesker og heste/ponyer, og det stimulere dem til at bruge knolden en gang imellem smiley Hestefodbolde eller anden aktivitet som bolde han kan kaste med eller sådan noget er både sjovt og giver motion - det gav vi min pony, så den kunne tabe sig lidt mens den gik på fold og generelt få noget stimulering, motion og leg. Har han en legekammerat på folden? Ved godt du skriver, at han er stædig i longe, men det var min ponz også og det er bedst at lære dem det, når de er små, og bare gå roligt frem - en hest/pony der kan alle gangarter kun som kommandoer man siger (verbale - tror jeg nok smiley ) kan være nemmere at have med at gøre når den skal tilrides. Agility kan jeg også anbefale. Min pony elsker det, og jeg syntes det er herligt smiley Held og lykke med ham - jeg håber du kan bruge noget af det smiley

Kommentér på:
Mystisk 2 årig - aktivering?

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce