{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.310 visninger | Oprettet:

tilskud til føl som er snottet {{forumTopicSubject}}

hej alle jer med føl og plager du ville jeg lige høre jer om der nogle her inde som kender noget ekstre man kan give et føl som er lid snottet skal lige siges det er han første vinter han går ind til nu og ville helst ungå at give ham dækken på men håber at høtr fra jer alle sammen smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  tilskud til føl som er snottet
  • #1   20. nov 2012 Hvidløg er også et super godt naturligt tilskud

  • #2   20. nov 2012 jeg ville nok også give hvidløg smiley
    har faktisk lidt overvejet at købe noget til mine, de er ikke snottede eller noget, men alligevel, hvidløg har vist aldrig skadet nogle smiley


  • #3   20. nov 2012 hvidløg er utrolig sundt for hesten hele året rundt og styrker deres immunforsvar.
    - men hvis den allerede er snottet er det en god ide med "rødsolhat" også (:

    men hvis den får meget slim i næseborne så få din dyrlæge til at se det så den ikke får bihulebetendelse det havde min følle og det var en frygtlig uge til han var over det smiley


  • #4   20. nov 2012 du skal passe på med blue hors Ventilator min har fået en allergisk reaktion efter at have fået det i længere tid.
    ellers et godt produkt men vær obs til de unge.
    min får i steden ekstra hvidløg samt soyaskra der lige giver ham det sidste.


  • #5   20. nov 2012 Mine heste får altid hvidløg... Det er rigtig godt mod immunforsvaret som de andre skriver også giver det hestenes blod en lidt træls lugt, altså for ifluer, mýg osv. så det hjælper os på insekt bid om sommeren smiley

  • #6   20. nov 2012 Prøv evt. med MicroVital

  • #7   20. nov 2012 Hvidløg. Min 1-åes får hvidløg, da han var begyndt, at hoste lidt. (og lidt snot). Han hverken hoster eller snotter nu.

  • #8   20. nov 2012 Ville aldrig bruge hvidløg, det har ingen dokumenteret effekt på heste....

    Et føl har kun godt af at blive snottet som lille, det husker immunforsvaret til senere og kan bedre bekæmpe det.. Hvis føllet ellers er glad og frisk, spiser og drikker som det skal, skal du ikke gå ind og gøre noget.. Det er først hvis den bliver decideret syg...


  • #9   20. nov 2012 Jeanette H: Hvidløg skader ikke og det har hjulpet på min plag. Det er godt for immunforsvaret, ligesom hyben er. Kender også andre det har hjulpet på.

  • #10   20. nov 2012 Det er stadig ikke dokumenteret at have en effekt på heste.. Mennesker jo, men ikke heste... Og for megen hvidløg kan give anæmi.. Så nej tak, så heller hyben, bukkehornsfrø, rød solhat eller lign....Jeg gav hvidløg for mange år siden, det hjalp ikke en dyt, hverken på immunforsvaret eller insekter...

  • #11   20. nov 2012 Enig på det med insekter. Der har jeg heller ikke oplevet effekt. Men vil ikke tale imod de andre ting. Har selv brugt hyben. Jeg er generelt glad for naturprodukter/urter.

  • #12   20. nov 2012 Jeg har givet hvidløg i de 12 år jeg har haft hest, og alt med en positiv effekt!! Selv min dyrlæge anbefaler at man giver hvidløg, når hesten er snottet smiley

  • #13   20. nov 2012 Grønmosegaard: Det er jeg nemlig også selv, er ret alternativ, men hvidløg, nej tak, har aldrig oplevet det have en effekt og med risikoen for anæmi, ser jeg ingen grund til at bruge penge på det "pjat", så hellere noget der virker og ikke har de bivirkninger smiley

    Lea: Spøjst, ingen af de dyrlæger jeg har brugt de sidste 25 år, har anbefalet hvidløg.. Ever smiley


  • #14   21. nov 2012 Jeanette: ja der kan man bare se hvor forskellige dyrlæger er smiley

    Så, ja jeg bruger hvidløg, og har som sagt virket på alle mine smiley


  • #15   21. nov 2012 Mon ikke der kun er risiko for anæmi, hvis man giver dem for meget? Min plag får et mål (og det er et ret lille et), men det er åbenbart nok til, at det har haft effekt på hans hoste/snot.

  • #16   21. nov 2012 jamen hvad hjælper hyben på ?? hvis jeg må høre fra jer der ved noget om det

  • #17   21. nov 2012 er sikker på at alle andre naturprodukter lige som hvidløg har en bivirkning,
    også hyben smiley
    det kan da godt være at hvidløg KAN give anæmi, men altså heste er store dyr, hvis de får 1-2 mål/små skeer, ja så tror jeg altså ikke at man gør stor skade, der skal nok mere til.
    men tror at hvidløg er mindst lige så "skadeligt" som bla. hyben smiley

    misforstå mig nu ikke, mener ikke noget negativt om hverken hvidløg eller hyben smiley


  • #18   21. nov 2012 Maja, om Hyben:

    Hyben til heste
    Immunforsvaret, infektioner, fordøjelse
    Hyben hører til de sundeste og mest vitaminrige frugter, vi har i Danmark - en håndfuld hyben om dagen styrke immunforsvar, påvirker led og mavetarm systemet gunstigt.
    Indhold: 3 kg

    Solanum Hyben er et tilskudsfoder til heste, består af granuleret hyben med kerner, med stort indhold af antioxydanter og C-vitamin.
    I stedet for den friske frugt derfor: Hyben hører til de sundeste og mest vitaminrige frugter, vi har i Danmark - en håndfuld hyben om dagen styrke immunforsvar, påvirker led og mavetarm systemet gunstigt.

    Hyben generelt:
    - styrker immunforsvaret
    - forebygger åreforkalkning og blodpropper
    - fremme fordøjelse og lindrer hård mave
    - mindsker led og gigtsmerter

    Hybenfrugten menes at kunne styrke immunforsvaret og være med til at beskytte mod forkølelse, infektioner og til en vis grad hæmme kræftcellers vækst. Med et indehold af store mængder C-vitamin der er kendt for at styrke immunforsvaret, samt mikroskopiske stoffer, der giver hyben sin kraftige og karakteristiske farve,
    disse har en evne til at forstærke C-vitaminets effekt.
    Et højt indhold af fibre og frugtsyre fremmer fordøjelsen. Frugten indeholder desuden masser af beta-caroten diverse B-vitaminer og mineraler som bl.a. kalium og fosfor.

    Nanna: ALT kan give bivirkninger i de rette mængder... Men hyben har som udgangspunkt ingen farlige bivirkninger, hvorimod man er i tvivl om hvor meget/lidt hvidløg der skal til før det kan give anæmi, så hvorfor tage chancen, når det alligevel ikke har en dokumenteret effekt på heste?


  • #19   21. nov 2012 Jeanette: Har du nogensinde hørt om heste, der har fået anæmi af hvidløg?

  • #20   21. nov 2012 Grønmosegaard: Jep, men rent tilfældigt opdaget at hesten havde anæmi og dyrlægen gav hvidløg skylden, ejer gav dog også ret meget, men alene af den grund og at det aldrig har haft en positiv effekt på mine heste og ej heller har en dokumenteret effekt på heste, så gider jeg ikke spilde mine penge på det og heller ikke tage chancen med anæmi... Såre simpelt.. Ligesom jeg heller ikke tager chancen og fodrer mine heste med korn....

  • #21   21. nov 2012 jeanette H: hvad skulle der ske ved at hesten får korn? smiley

    hvidløg har heller ingen dokumenteret effekt på mennesker, hyben har heller ingen dokumenteret effekt smiley


  • #22   21. nov 2012 Nanna: Behøver jeg virkelig forklare hvilke ulemper korn kan have i en hest?

    Hvidløg har dokumenteret effekt på mennesker?


  • #23   22. nov 2012 Kan se at rød solhat ikke er nævnt det virkede på min pegasus og jeg bruger det også til mig selv. Det til mig selv er flydende men fandt et sted på nettet hvor man kunne få det i pilleform til hest. Det er ikke noget man skal give fast men give det som en slags kur hvis der er optræk til noget. ??

  • #24   22. nov 2012 okay smiley
    Jeanette H
    mange tak for svaret


  • #25   22. nov 2012 Sheila: Jeg havde nu nævnt rød solhat smiley

    Maja: Velbekomme smiley


  • #26   22. nov 2012 smiley

  • #27   22. nov 2012 Jeanette H: Hov den har jeg lige overset så.. smiley

Kommentér på:
tilskud til føl som er snottet

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce