{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
534 visninger | Oprettet:

Føl - Problemer med kodeled? {{forumTopicSubject}}

Min hoppe har døjet med sine kodeled fra hun blev født, men problemet er, jeg ved ikke hvad det hedder. Det var en osteopat der fortalte mig om det, men problemet er, at hun kunne kun forklare mig det på et lettere gebrokkent engelsk.

Det skulle være meget almindeligt blandt føl, og det kan nemt rettes med beskæring.

Jeg ville ind at læse om det, i tilfælde af at det føl vi venter nu skulle gå hen og få det, men det er ikke nemt uden et navn på skavanken.

Er der nogen der har et bud?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Rengøring 750 kr.
  • Ophængning af 3 lamper 600 kr.
  • Rengøring 450 kr.
  • Elektriker 1.500 kr.
  • Fastgørelse håndvask m.v 2.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Føl - Problemer med kodeled?
  • #1   21. nov 2012 bukkehov? bløde koder?

• #2   21. nov 2012 bukkehov kan rettes ved smed ved jeg.

• #4   21. nov 2012 Altså hvordan udarter det sig? Mange føl har jo bløde koder, men det retter sig for det meste af sig selv de første leveuger.
    Bukkehov kan i milde tilfælde klares med beskræring og evt. beslag, men kan også ende med at være operationskrævende.

Og ja hvad siger din dyrlæge?

• #5   25. nov 2012 Min smed forklarede mig at det faktisk er vigtigt at føllet får smed første gang inden den er 3 måneder, da knoglen i koden derefter groer sammen. det gør at hvis føllet står en lille smule skævt vokser benet skævt sammen, og når de næste knogler så vokser sammen prøver de at rette op og gør at hele benet bliver skævt. Det er sjældent at føl på 3 måneder har stået skævt, men det er rart at få tjekket da det jo vil have noget at sige resten af dens liv smiley

jeg ved ikke om det er noget i den stil? smiley

Kommentér på:
Føl - Problemer med kodeled?

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside

Annonce