{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
407 visninger | Oprettet:

Føl problemer :i {{forumTopicSubject}}

Hej, jeg har et føl fra Maj 2008. Har haft hende siden december men har simplethen ikke kunne komme til at strigle hende på ben og under maven, og aner ikke hvordan jeg skal vende hende til det ? Så snart man røre hende der fjerne hun sig, og ved bagbenene sparker kun. Første gang fløj striglen 5 meter, andne gang fløj striglen igen og hun ramte mig. Min far foreslår at man løfter et af hende ben fra jorden så hun ikke kan sparke, men synes bare det er en meget grov måde.
Jeg har prøvet med torvet slaske det rundt om benene på hende, og det siger hun ikke noget til. Har overvejet om hun er kilden.

Men vil gerne have råd til hvad jeg kan gøre for at hun vender sig til berøring på ben og under maven?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Rengøring 750 kr.
  • Ophængning af 3 lamper 600 kr.
  • Rengøring 450 kr.
  • Elektriker 1.500 kr.
  • Fastgørelse håndvask m.v 2.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Føl problemer :i
  • #1   22. jan 2009 hvis du gnuber hende rigtig godt de steder hun godt kan lide at blive gnubet, kan du måske prøve at udvide området til nogle af de steder du ikke kan komme til over en periode, men giver
    Smoothie kongens bedste undersot Lulolise ret mange føl er rigtig kilne og det går over(;

• #2   22. jan 2009 det er en rigtig god ide at bruge et træktov til at løfte benene med, bare se om du ligeså stille kan få tovet rundt om benet og lad det falde ned under koden og løft stille og roligt og ros hende rigtig meget...

• #3   22. jan 2009 lad vær med at strile og brug hånden i starten

• #4   22. jan 2009 Gradvis tilvænning :-).. Rør hende der hvor hun acceptere det, og se om du lige så stille kan nærme dig de mere følsomme områder.. Når du får lov til det, føre du dine hænder tilbage, i første omgang kun lidt af af gangen på de følsomme steder. Går hun, må du prøve at følge hende, indtil hun står stille og derefter fjerne dine hænder.

Når du rører hesten og den flytter sig, lærer den nemlig at den slipper din berøring, hvis den flytter sig.. Men det er vigtigt at du starter langsomt ud, så du udsætter hesten for et voldsomt pres..

Ellers så bare rolige og blide hænder, så tror jeg nok det skal komme smiley

• #5   22. jan 2009 ja der er faktisk mange der er kilden.. men du kan jo prøve lidt med hvor den står og du klammer den inden under maven først lidt og mere for hver dag det hjælper nogen gange ellers er det fordi at den ikke har respekt og ikke vil lade dig komme tæt på kønsdelene..?
    der skal du bare øve horsemanship selv om den er lidt lille kan du øve små tingene:)

• #6   22. jan 2009 ja mener lidt det samme som zandra gå videre for hverdag og arbejd dig frem ad:)

• #7   22. jan 2009 der hvor jeg skrev klammer den mente jeg klapper den:)

• #8   22. jan 2009 vil prøve det i har skrevet ;D Så må jeg jo håbe på fremskridt ;D

• #9   22. jan 2009 hvis hun er kilden, så tryk lidt hårdere, så det ikke kilder...

Kommentér på:
Føl problemer :i

Annonce