{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.068 visninger | Oprettet:

Hvilken hund? {{forumTopicSubject}}

Hej folkens
nu kommer der lige et spørgsmål til alle jer hundemennesker herinde.
vores hund er ved at være gammel, 9 år til februar. Hun er en blanding af Schæfer, Labrador og Dobermann, hun er meget aktiv, vil gerne lege, gå spor, bahagesyg og pligtopfyldende, var super nem at opdrage og er stadig god til at lære nye ting. vi har en søn på 17 mdr. han er meget aktiv og vil rigtig gerne dyrerne. Vi har 4 katte som det er et must hunden kan enes med og ikke æder. vi er udemennesker, men også mennesker med fuldtidsarbejde hvilket betyder at hunden skal kunne forliges med at være alene hjemme flere timer dagligt.
jeg ved godt hende vi har er en ener, men hun holder jo ikke evigt og vi skal have en anden på et tidspunkt, men hvilken???
ifølge Pedigrees "hvilken hund passer til dig test" er det dansk/svensk gårdhund vi vil bare gerne have en stor hund smiley og igen men hvilken???
giv jeres bud, meget gerne blandinger også

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nyt amatur 900 kr.
  • Hjælp til opsætning af en svævehylde og 3 små svævehylder, samt et klapbord i køkken 1.250 kr.
  • Reparation ag opvaskemaskine 1.500 kr.
  • Ophæng af køkkenskab fra Ikea, spejl og håndtag til skuffer 1.500 kr.
  • Opsætning af 3 lamper + rep. af tændknap på lampe 900 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hvilken hund?
  • #1   23. nov 2012 Ej, hvorfor ikke en DSG :)? De er altså SUPER ;D Kan godt se, at du skriver I vil have en stor hund - troede selv jeg ALDRIG ville have en DSG, og at jeg da skulle have en labrador, en golden eller en samojede, men fik en DSG, og skal aldrig have andet ;D

Superlet at træne, klog ud over det sædvanlige smiley
    Dejlig putte/familiehund
    Er interesseret i alt, og vil gerne ting hvor den skal bruge snuden (altså spor f.eks. ;))
    Vil være RIGTIG god hund til en aktiv familie.

Jeg kunne blive ved smiley Er super glad for min Cody, og som skrevet - skal ALDRIG have anden race end DSG smiley

• #2   23. nov 2012 ha ha jeg kan godt se du er stor fortaler for DSG men men men, nej vi har slet ikke lyst til sådan en hund, det skal være en stor hund, den skal være vagtsom og territoriel og kunne skræmme folk væk fra vores hus når vi ikke er hjemme, samtidig skal den være let at træne, glad, legesyg, god til børn og katte og være i stand til at slappe af når vi er hjemme og ikke pile rundt og pive.

• #3   23. nov 2012 Nu er det ikke alle DSG der gøer som gale, og piver konstant - det er et dårligt ry de har fået smiley Og du kan sagtens lærer den at være vagthund, og en DSG kan jo være ligeså "skræmmende" som en Rottweiler f.eks. smiley Har mødt små hunde der var mere skræmmende end selv de største hunde smiley

Men DSG opfylder som skrevet alle jeres krav (i hvert fald efter min erfaring), undtagen det med størrelsen smiley Men held og lykke med at finde en hund I finder passende smiley

• #4   23. nov 2012 Vi har 2 dalmatinere. Dejlig hund! Aktiv, lydig (sådan da), vores er glade for både børn, katte og heste smiley men en aktiv hund.

• #5   23. nov 2012 som sagt er det jo også netop DSG der kommer frem, når man søger på pedigree, kun med det minus den er for lille, alle andre hunde der også kommer frem kun med et minus i forhold til kravene er der minus på børnenes alder smiley det kan vi jo ikke lave om på og derfor håber vi hende vi har bliver mindst 85 år så behøver vi ikke bekymre os om at få ny hund smiley

kan Dalmatinere godt lade være at være frække? jeg kender kun ulydige Dalmatinere nemlig

• #6   23. nov 2012 Det er jo meget en smags sag smiley

Vi har for godt 8 mdr. siden anskaffet os en blanding af cavalier king charles spaniel og toy pudel. Her kunne i blot blande med f.eks. en mellem pudel som mor og en cavalier som far, for at få mere størrelse på. Vores lille hvalpepige er super dejlig, spræng fyldt med energi, dejlig pels(fælder IKKE), meget nysgerrig, lærernem og en rigtig sød familie hund. Vi klipper hende selv, og det er cirka hver 3. mdr. Hun kan sagtens være alene hjemme, men det er self. ikke sjovt for en hvalp smiley Derfor får den lige lidt ekstra gas, når vi er hjemme igen smiley Hun kan uden problemer gå 1-2 timer hverdag, mental træning(eks. tricks) er dog en anden sag, der bliver den lille pige hurtigere træt smiley
    Her er et billede, hvis du kan se det via linket smiley

http://www.facebook.com/#!/photo.php?fbid=4125449424892&set=pb.1543085247.-2207520000.1353698255&type=3&theater

• #7   23. nov 2012 Jeg synes man skal droppe alt om hundens ydre og fokusere på om hunden temperament og behov matcher det man ønsker.
    De fleste køber hund efter det de synes er "flot", men hundens behov passer måske slet ikke til det man kan tilbyde eller selv ønsker hunden skal opfylde...

DSG er jo en ret aktiv hund som er lidt sin egen...hvad jeg har oplevet. smiley

• #8   23. nov 2012 Tick Tack: Hvad mener du med sin egen :)?

• #9   23. nov 2012 Jeg mener det er en hund som tit er ret selvstændig og ikke altid er helt nemt at opdrage. smiley
    Som jeg har oplevet racen. smiley

• #10   23. nov 2012 Okay smiley Må sige, at jeg har oplevet det helt modsatte - supernem at træne, meget klog, skal udfordres for ikke at kede sig, og eeeeeeelsker at være sammen med os, og ser da helst, at vi er sammen med ham, da han bare elsker opmærksomhed ;D

• #11   23. nov 2012 Uha, selvstændige hunde er som regel meget kloge hunde ! smiley
    Og med selvstændig mener jeg ikke de ikke vil være sammen med deres menneske, men en meget selv tænkende hund.
    Kan kun sige hvordan jeg har oplevet dem, men undtagelser findes der jo altid. smiley

• #12   23. nov 2012 Nej nej, ved godt hvad du mener, men som f.eks. en border collie, der efter min erfaring er meget selvstændig, er en DSG virkeligt ikke selvstændig smiley Vil da også være trist af have en hund der overhovedet ikke er selvstændig, efter min mening smiley

Men ja, undtagelser findes smiley Og gudskelov for det ;D For nogle mener jo, at f.eks. en rottweiler er meget aggressiv, og nogle er jo, men det er jo i bund og grund noget med opdragelse og miljø smiley Ligesom det er med alle andre racer smiley

• #13   23. nov 2012 Det er korrekt.

Kender flere som har Rottweiler, og de kræver jo en helt anden opdragelse og meget mere konsekvens end nogen andre racer...ellers kan det hurtigt blive en farligt hund. Efter min mening ikke egnet til alle...for mig ville det fx ikke være den rette race.
    Selv elsker jeg Dobermann, men den passer bare ikke ind i mit liv for tiden, og ikke sikker den nogenside kommer til det. ^_^
    Så jeg har en Whippet, som bare passer <b>perfekt</b> ind i mit liv. smiley

• #14   23. nov 2012 Nej, en Rottweiler passer ikke til mig heller smiley Ej en Dobermann, selvom jeg nu er ret vild med dem ;D

Næææh du - jeg holder mig til min bette skødehunds agtige DSG Cody ;D

• #15   23. nov 2012 Ja, en Dobermann er en fantastisk men også krævende hund, derfor holder jeg mig også til min "sofa-hund" Whippet Yessi. XD

• #16   23. nov 2012 Jeg har ejet flere forskellige racer -Dalmatiner, Dobermann, spaniels...
    Og har en del forstand på hunde, træning mv.

MIN holdning er:

"En hund er, nøjagtig som man opdrager den til at være!"

Man kan "ødelægge" enhver race, om det er en schæfer, pitbull eller gravhund.

Dog spiller arvelige gener naturligvis også ind!!

Vores dalmatinere er utrolig lydige -specielt den ældste, da jeg nok må være ærlig og sige at det er min egen skyld den yngste nok er lidt mere "umulig" smiley
    Den ældste dalmatiner startede med at være alene, derfor fik den jo rigtig meget kærlighed, motion, aktivering -og var "midtpunkt".
    Da nr. 2 så ankom, blev det pludselig svært f.eks at have dem med i byen, gå tur i snor osv. da de var 2. Derfor er det KLART min egen skyld at nr. 2 ikke er nær så lydig som nr. 1 smiley

• #17   23. nov 2012 hvad med en sankt bernhard jeg har altid haft den race og jeg elsker dem og de dækker alle dine behov som du skriver og nej den savler altså ikke meget jeg har en der er temlig langsnuede og han savler aldrig, men der er også dem som er meget kompakte i hovedet og de kan godt have en tendens til at savle.. god familie hund utrolig lærenem den fatter det ved at gøre det en gang, passer meget på sin famile, lettere doven (kan være alene hjemme i MANGE timer, for den sover bare) kræver ikke mange gåturer, elsker børn og elsker at nusse:-) ja alt i alt en kanon dejlig hund bedste ven for livet:-)

profilbillede
  • #18   23. nov 2012 hvorfor Skal det være en race hund ?

hvad med en dejlig blanding lige som i har nu ?

i kan altid kigge ind på de nær læggende intanater smiley

• #19   23. nov 2012 Hun skriver altså at det meget gerne må være en blandings hund. smiley

• #20   24. nov 2012 Staffordshire Bull terrier, en hund der er noget hund i - ELSKER mennesker, børn, alt og alle der bare vil snakke eller lege med dem! Det er en meget tålmodig og super familie hund, og ikke mindst en super smuk hund smiley men for guds skyld køb dem med tavle!
    Eller en Landeeser dejlig stor hund med et hjerte af guld!

Har selv en af hver og de er de bedste hunde man kan få smiley

• #21   24. nov 2012 Staffordshire bull terrier er på Justitsministeriets observationsliste og det bliver i 2013 afgjort om den kommer på "forbudt" listen (Amerikansk staffordshire terrier er allerede forbudt)....så nok ikke en hund jeg ville anskaffe mig inden det er afgjort. smiley

• #22   24. nov 2012 Har en labrador på fire hun er super rar og børnevenlig og nem at opdrage! smiley

• #23   24. nov 2012 Hvis jeg var dig ville.jeg, udfra dit behov for en vagt og.familiehund, anskaffe en hund af hyrdetype, eller en stående jagthund om.det så.er en schæfer, Collie, labrador, nova scotia duck tolling retriever, eller dobermann, eller en blanding, så har de alle det til fælles at de har et rimeligt aktivitetsniveau, men også med den rette træning kan have det fint medat passe på huset, lege med børn og generelt være ens bedste.ven. jeg har selv en corgi, som.er den perfekte hund for mig, men Han er ikke så.stor i højden at Han kan skræmme andet end katte smiley

• #24   24. nov 2012 En dobbermann er en meget lærenem hund. I amerika bruges de som bla. service hunde for rullestolbrugere. Og eftersom den skal være hjemme alene føler den at den er på arbejde da den jo også instinktivt er en vagthund. Når I så kommer hjem får den så den mosjon og udeliv den også har brug for. Så jeg ville anbefale en dobbermann til Jer.

• #25   24. nov 2012 DGS og dalmatiner passer slet ikke til at være selv hjemme mange timer. Jeg har en Golden Retriever som er alene mindst 5 timer hver dag, og udover den er utrolig smuk og lydig er det altså også bare FAMILIEHUNDEN. smiley

• #26   24. nov 2012 Så længe der er tavle på så kan de da gøre hvad de vil med den lov ? smiley

• #27   24. nov 2012 Jeg vil foreslå en labrador smiley

• #28   24. nov 2012 Jeg ville også have en stor hund (med massere af pels) da jeg skulle have hund i sommers. Jeg havde i 13 år en labrador/schæfer blanding, super hund, og vi fik i familien efterfølgende en dansk/svensk gårdmandshundblanding.

Jeg endte med en Cocker Spaniel. Super flot, aktiv og klog hund, en super fin størrelse og har bestemt ikke fortrudt.

Så umiddelbart vil jeg foreslå en cocker spaniel :o)

• #29   24. nov 2012 Find evt en hund der er blandet af nogle af de racer i er vilde med smiley

Jeg har selv en Rottweiler hvalp, hun er simpelthen noget af det nemmeste !
    Selvfølgelig skal de opdrages bestemt, men er en kanon ven og en god vagthund :)!

• #30   24. nov 2012 Måske Labrador? smiley Ellers ville jeg kigge på et internat og se om der var en hund jeg kunne lide! smiley

• #31   24. nov 2012 Dobermann, bullterrier, rottweiler og collie bliver det ihvertfald ikke, alle af forskellige grunde. de to primære er at vi har små børn nu hvor en ny skal opdrages, hvilket i min verden udelukker 3 af dem og meget pelspleje ville ikke fungere i vores hverdag.
    nej det ender nok med en labrador/schæfer blanding hvis vi kan finde en god korthåret tæve med det rette temp.
    havde vi ikke små børn ville en dobermann helt klart være en mulighed, men vi har ikke tiden til at træne sådan en type hund denne gang.
    en internathund tør vi ikke med små børn.
    det er forøvrigt hunden på mit profilbillede der er ved at være en ældre dame (den med de store stritører)

• #32   25. nov 2012 var lige ind på roskilde's hunde internat for bare at kigge på hvad der var og de har faktisk en labrador/schæfer blanding som lyder ret god smiley ved selvfægelig ikke lige om det er noget for jer men kig fordi deres hjemmesidde det skader jo ikke at kigge smiley

ved godt du har skrevet at i ikke tør med en fra internat , men så vidt jeg husker var det ikke fordi den havde haft prblemer eller noget , men bare fordi dens ejer ikke kunne have den mere og heller ikke kunne komme af med dem , så hun så jeg nødvændig til at falevere den .....

• #33   27. nov 2012 Labrador, Schæfer, Golden retriver, Flat Coated Reriever, berner sennen eller ja blanding af nogle af disse racer...
    Kender en som har en Grosser Schweizer sennen hund som også ser ud til at være rigtig dejlig (minder nok lidt om berner sennen bare uden den lange pels)

Kommentér på:
Hvilken hund?

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside

Annonce