{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
842 visninger | Oprettet:

Hvilken hund? ;) {{forumTopicSubject}}

Okay, nu sidder vi og overvejer lidt hvilken slags hund vi skal have til foråret.

Vi bor i et lille hus (100m2+)
vi er pt. 4 mennesker (den ene flytter nok snart hjemmefra)
vi har have
vi har kat+kanin+små børn
den skal kunne klare at komme med i stalden uden at pive
den skal være forholdsvis lille uden at være en chihauhau

Har i nogle ideer? smiley
vi kører pt. i raven terrier.. Jeg vil gerne have en jack russell men min mor mener der er for meget jagtinstinkt i dem, så nu kigger vi på noget border..
Men har i nogle ideer? smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nyt amatur 900 kr.
  • Hjælp til opsætning af en svævehylde og 3 små svævehylder, samt et klapbord i køkken 1.250 kr.
  • Reparation ag opvaskemaskine 1.500 kr.
  • Ophæng af køkkenskab fra Ikea, spejl og håndtag til skuffer 1.500 kr.
  • Opsætning af 3 lamper + rep. af tændknap på lampe 900 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hvilken hund? ;)
  • #2   1. dec 2011 Veg: Lidt af en blanding smiley
    Der skal være lidt energi i den, men samtidigt med skal den også kunne holde sig i ro smiley

• #3   1. dec 2011 En Shetland Sheepdog. Den (s)kønneste hund i verden. Ikke for stor, ikke for lille, altid glad, gør alt og følger sin ejer igennem alt, masser af energi uden at have damp.
    Fantastisk hund. Skal helt sikkert have en (igen) så snart jeg flytter i hus, med egen have.

• #4   1. dec 2011 Terrier er nu ikke en race men derimod en type;o)

De er ret selvstændige og ikke så nemme at træne (dermed ikke sagt at de ikke kan lære noget). De fleste terrier-typer (det gælder osse border) har ret stort jagtinstinkt, så man skal passe lidt på med terrier sammen med kaniner, marsvin o.l. (men hunden kan jo sagtens lukkes væk mens man har smådyrene ude).
    -det gælder self ved alle hunde, at de ikke skal være alene med smådyr, men nogen racer vil have større tendens til at jage dem end andre.

umiddelbart tænker jeg at i måske skulle kigge på f.eks. dansk/svensk gårdhund. Det er udseendesmæssigt lidt samme type, og ca samme størrelse, men de er mere trænbare og knapt så selvstændige. Jeg tænker at det måske vil gøre det nemmere at have hunden med i stalden (uden at den nødvendigvis skal være i snor hele tiden).

Men vær opmærksom på at mange der sælger DSG'er, i virkeligheden sælger et ukendt blandings-"produkt", ofte med terrier i. Og så er man jo lige vidt:o)

• #6   1. dec 2011 Veg -den var nu til TS, som skrev de kiggede på racen terrier;o)

Ja, en papillon synes jeg osse ville være et udemærket bud. Tænkte dog at den måske var lige til den lille side, når der ikke ønskes HELT små som f.eks. chihuahua.

En mulighed var osse at kigge på www.canis-minor.dk -allesammen selskabsracer, men der er bestemt osse mere aktive selskabshunde imellem. Fælles for dem er at de ikke er super selvstændige, så de skulle være til at træne og håndtere, osse for en familie med børn, hest osv.

• #7   1. dec 2011 en border er ikke en ret god ide, den kræver enormt meget motion, og udfordring til sin hjerne. godt nok er den ikke en jagt hund men en hyrde hund.

jeg tror jeg ville vælge noget ala dansk/svensk gård hund, eller foxterrier

min næste køter skal være en puddel, whippet eller kinesisk hårløs

• #8   1. dec 2011 Rikke -den nævnes sammen med terrier, så går da udfra det er en border terrier der menes;o)

• #9   1. dec 2011 sorry my mistake.... men border terrie er en jagt hund

• #10   2. dec 2011 En cocker spaniel :OD
    Jeg har jordens sjoveste og kærligste cocker, og ingen tendenser til jagt andet end at rende med mine sutsko.
    En gårdhund er nem, trives fint med andre dyr og kan jage mus/rotter også en super familiehund .
    mvh merete

• #11   2. dec 2011 Jeg har en cavalier king charles spaniel. Gennemsnitligt vejer de 8 kg. Den er super nem - vil helst være ved sin ejer, kan lide udfordringer, men kræver ikke, at man motioner den mere end man selv synes, man har lyst til. Den har et utrolig blidt temperament.

• #12   2. dec 2011 har 2 cairn. som bare er de dejligste smiley og de er super nemme at have med ude ved tati smiley

• #14   2. dec 2011 Jeg vil helt klart anbefale Cavalier king Charles spaniel. nemmere hund findes ikke. Det eneste jeg ser som mulig problem er pelsen, de har faner på ben og lang pels på ørene. CKCS er utrolig hengiven og følger trofast sit menneske. hos os er de med i stalden, og ligger ved vores fødder når vi er inde. Skriv endelig hvis du vil vide mere om denne fantastiske hunderace.
    Vil du se mine hunde så kig ind her www.123hjemmeside.dk/bondegaarden1

• #15   2. dec 2011 Altså vi har en dværgpinscher blanding, og han har både energi nok til og komme med i stalden uden at pive, eller kede sig. Han elsker det! Men han kan også være en værre putte trold =)

Vi har efterfølgende fået kat, og den har han intet sagt til, de er nu de bedste venner =)
    Så er han også god til børn og det hele.

• #16   2. dec 2011 Karina C: Helt enig - det ER en fantastisk familie-hund :o)
    Mht. de lange lange hår på ørerne, så klipper jeg vores,
    og det giver den et utrolig kært (og hvalpet) udseende :o)

• #17   2. dec 2011 Border vil ikke være en god idé, da det er en hyrdehund. Hvis kaninerne er i løbegården, vil den konstant hyrde dem og derved vil kaninerne blive stresset smiley

En Labrador er en rigtig lækker hund - dog skal den sættes i respekt for sit menneske. smiley

• #18   2. dec 2011 Når jeg skriver Border mener jeg Border Collie smiley

• #19   2. dec 2011 Du skal have en fransk bulldog Else!

• #20   2. dec 2011 Du skal da helt klart have en west highland white terrier... Jeg har selv 3 stk.
    Det er en super lille hund som elsker at være sammen med sit menneske både ude og inde. Nem at opdrage, nem at have med, en meget social hund, som altid er klar uden at være overgearet. Elsker sofahygge lige så meget som frisk luft.
    Og ja, det er i bund og grund også en jagthund, men den har på ingen måde tendens til at jagte alt hvad den ser, som fx. jack russel.
    Man skal dog være instillet på lidt pelspleje og frisør besøg ca. 4 gange om året.

Malene

• #21   2. dec 2011 Jeg stemmer også for den franske bulldog . Det er en meget nem hund . De kan dog være nogle stædige bæster, men hvis man er god til opdragelsen kommer der ikke de store udfordringer . De har mod på livet og mine har ihvertfald aldrig været dovne .

Min hanhund er den rareste i hele verden, og han tilpasser sig efter hvorvidt man er inaktiv eller aktiv . Han lærte at halse på 10min og derefter tog det ham yderligere 2min at lære det på tegnesprog . smiley Efter min erfaring er det en utrolig intelligent hund, som også kan lide at please sin ejer, men som også har sine særheder . En rigtig gavtyv .

• #24   2. dec 2011 Vælger man racer som cavalier og fransk bulldog, skal man dog være MEGET opmærksom på sundheden. Det er racer der døjer med en hel del arvelige skavanker, så køb for Guds skyld fra en ORDENTLIG opdrætter -ikke hvalpefabrik, ikke importhunde fra østeuropa o.l.
    -og KUN fra opdrættere der tester deres hunde for alle de relevante arvelige lidelser.

• #26   5. dec 2011 Papillon.
    har selv en og hun elsker at komme i stalden hun hilser med glæde på alle hypperne

• #27   4. apr 2013 islandsk fårehund!

Kommentér på:
Hvilken hund? ;)

Annonce