{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.699 visninger | Oprettet:

Min hest vil ikke. {{forumTopicSubject}}

ja jeg har haft en hestevisker ind over min hest og whiskey siger følgene:

Hvornår mener han vi skal i gang med tilridning.</b>

han siger: Helst ikke så meget ”jordarbejde”. Der er så meget fokus på horsmanship, men jeg føler det er dominerende og jeg har lært det. Der hvor du skal lægge din energi, er at lukke af for andre, det de siger og så bare starte mig lidt af gangen. Vi er allerede i gang og jeg vil gerne longeres i dobbeltlonge, det støtter godt, enkeltlonge, jeg har lidt svært ved balancen, det er som om min skulder ikke kommer på plads og jeg har svært ved at galopere ordentligt ud og jeg føler mig trukket skæv, så derfor stiver jeg op. Jeg runder mig ikke og får ikke ”skulderen på plads”. og så vil jeg først rigtig rides når jeg er 3 år og 2 måneder.

ja så har i nogle øvelser jeg kan lave med ham som han bliver tilfreds med.:D som ikke er noget han forbinder med jordarbejdning.

(til jer der ikke tror på det så jaja.:D jeg gør for det ikke kun det eneste spørgsmål)


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Min hest vil ikke.
  • #1   16. feb 2013 Jeg vil ikke sige jeg IKKE tror på det ... Meeeeeeen...

    At hesten lige frem har tids fornemmelse for hvor gammel den er og kender udtryk som "dobbel longe" er måske liiidt for kringlet til at jeg selv ville tro det :o)


  • #2   16. feb 2013 han er før blevet longeret sådan. det bare ikke altid jeg gider til det.:)
    men som sagt er der meget andet der er rigtig. og ja det lyder måske lidt skørt, men det ikke mit spørgsmål.:) mangler noget at lave med ham som han vil forbinde med tilridning.


  • #3   16. feb 2013 er du ikke selv bare lidt skeptisk omkring det der?? smiley

  • #4   16. feb 2013 overhovedet ikke efter det hun sagde ellers.:) hun sagde mange ting jeg slet ikke har nævnt noget om.
    men altså vil i hjælpe mig eller ikke.:)
    og vi har lavet meget jord lige nu. bakken og stoppen og stå stille og grund ting. ting en hest i den alder nu skal kunne.:)


  • katrine
    katrine Tilmeldt:
    maj 2012

    Følger: 36 Følgere: 14 Svar: 228
    #5   16. feb 2013 Camilla stormont: Hesten behøver ikke kende ordet, men har den prøvet det, kan den sende et billede af hændelsen til hestehviskeren, som så sætter ord på.

    Hvis hesten har tingene på plads, og du stadig kører rundt i dem, kan den sagtens kede sig, og trænge til noget mere udfordrene smiley


  • #6   16. feb 2013 Katrine: jeg har selv haft en telepatør ude så jeg er ikke helt "ikke-troende"... Men helt ærligt, en hest der siger: "Jeg vil tilrides når jeg er 3 år og 2mdr"...

    Er PÆNT sikker på at heste ikke "gerne vil tilrides" og da slet ikke indenfor en tidszone. Tror gerne de vil gå på en mark med deres venner også blive nusset og striglet...


  • #7   16. feb 2013 hvad med desideret øvelser som man også kan lave fra ryg smiley ?
    Sådan noget som at lære ham schenkelvigninger eller versader eller sådan noget smiley bare for at lave noget der ikke er horsemanship? smiley


  • #8   17. feb 2013 jeg er også rimeligt imponeret over han ved helt præcist hvornår han er klar, det der ikke mange der er fremsynet til. er det ham der er født den 28/08/09, så er han da 3 år og 2 mdr. hvis ikke . Jeg ville lægge saddel på ham, gå nogle lange ture, bruge dobbeltlongen til versader, og andre øvelser, alt efter alder kunne han sikert sagtens klare nogle hygge rideture i skoven med anden rolig hest. hvad er det der har overbevist dig om, at hun har ret i det hun siger. Jeg har aldrig hørt en så detaljeret plan fra en hest, bruger selv hestehviskere, så er ikke skeptis fordi jeg er ikke troende. Men hvorfor fik du hende ud fra starten

  • #9   17. feb 2013 Nogle hesteviskere er faktisk ret gode, en af mine veninder havde en ude fordi hendes føl gjorde ting som han ikke skulle, hun fik hende ud hun sagde der var galt min veninde løste det og der har aldrig været et problem med dét siden smiley

  • #10   17. feb 2013 Skulder på plads.

    Klart har en ikke-tilredet hest ikke skulderen på plads. Hvis du vil have den til det, så longer med www.arr.de - det hjælper sygt meget. smiley


  • #11   17. feb 2013 Camilla: Den med dobbeltlongen kan jo sagtens være? Altså, tror nok heller ikke at hesten decideret tænker "dobbeltlonge", men hesten kan tænker noget i retning af det, og så siger telepatøren det videre til ejeren, i den form som vi forstår: dobbeltlonge.
    Den kan have prøvet noget der minder. Fx. At den er blevet longeret i én longe, og på en volte er kommet ud langs barrieren, og har fundet ud af at den støtter godt. Så vil den anden longe jo støtte på udvendige side af halsen, og dermed hjælpe hesten med balancen og støtten.
    Altså, det er det jeg tænker smiley

    Til TS: Gå en tur med hesten, leg med den (uden udstyr og bare løb rundt med glæde og fjol), løsspring den, træn i dobbeltlonge (evt. et andet sted end hvor i plejer. Måske på en mark - hvis dette er muligt), bare strigl eller nus på folden/boksen smiley
    Må jeg spørge hvem du har brugt til din hest?


  • #12   17. feb 2013 jeg har brugt britt menne.
    Menne.dk super dejlig og rolig person. og giver sig god tid.:)

    han giver mig lov at ride nu altså bare sidde på+ ham. men han vil først rigtig igang med tilridning der.:) og det skal han have lov til. smiley





  • #13   17. feb 2013 Nu kan jeg se at du har købt hesten for ikke så lang tid siden, og forrige ejer også har longeret den.
    Det kan være at de har prøvet at dobbeltlongere ham? smiley


  • #14   19. feb 2013 Sikke en mennesklig hest du har (-; den må have en veludviklet frontal hjerne klap (-;

    Det bedste du kan gøre er at se på din hestd adfærd når du byder den noget nyt. Have fokus på det læringsteoretiske. Så skal det nok gå.
    Lær at læse din hest og blive god til at gennemskue dens adfærd når den ikke forstår dine signaler. Så du kan lære af den (-;

    Det syntes jeg ikke kun er en af de største, sværeste og mest krævende måder at træne på, men også den eneste rigtige (-;


  • #15   19. feb 2013 Undskylder ironien (-;

Kommentér på:
Min hest vil ikke.

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce