{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
652 visninger | Oprettet:

jer med løbsheste {{forumTopicSubject}}

Hej.
Håber at i vil svare på mine spørgsmål. smiley
1 Hvor mange gange om ugen træner i jeres traver?
2 Hvor mange gange om ugen giver i den hård træning?
3 Hvis i ikke træner på en travbane, hvor gør i det så?
4 Rider i på jeres travere, eller kører i ?
5 Bruger i en pulsmåler for at sikre at konditionen er i top?
6 Rider i i montesadel eller en almindelig sadel?
7 hvis nogen af jer galoptræner i sand, hvor mange gange om ugen gør i det så?
8 hvor mange fri dage får jeres hest efter den har startet?
På forhånd tak. smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  jer med løbsheste
  • #1   18. feb 2013 Altså jeg arbejder hos Bo Westergaard, så jeg kan svare på en del af det, men nogle af dem er jeg lidt usikre på..


    1 Hvor mange gange om ugen træner i jeres traver? Mener de bliver trænet 2 gange om ugen når de er 4 år og opefter. 2 årige bliver trænet 3-4 gange om ugen. Og 3 årige er jeg lidt usikre på hvor meget de træner, men jeg tror det er 2-3 gange om ugen.
    2 Hvor mange gange om ugen giver i den hård træning? Det ved jeg ikke helt, men jeg tror at 4 år og opefter træner okay hårdt de to gange om ugen. 3 årige træner knap så hårdt, men de hår stadig puls. 2 årige træner ikke så hårdt endnu, men træner så noget mere. Dette er sådan jeg mener det er, men jeg er ikke 100% sikker...
    3 Hvis i ikke træner på en travbane, hvor gør i det så? Vi har selv en fin bane, som vi kører hestene på, nogle bliver galloptrænet(De ældre heste). Vi rider også dressur på nogle af dem, for at smidiggøre dem. Og nogle skridter vi bare ture på, for at lave noget andet med dem.
    4 Rider i på jeres travere, eller kører i ? Det er forskelligt fra hest til hest.
    5 Bruger i en pulsmåler for at sikre at konditionen er i top? Somme tider, men ikke ved hver hest hver gang.
    6 Rider i i montesadel eller en almindelig sadel? Vi rider i gallop/monte sadel.
    7 hvis nogen af jer galoptræner i sand, hvor mange gange om ugen gør i det så? Jeg mener at det er 2-3 gange om ugen.
    8 hvor mange fri dage får jeres hest efter den har startet? Pas. Det ved jeg intet om.


    Jeg mener det er sådan det foregår lige p.t., men Bo finder nogle gange nye måder at træne på..


  • #2   18. feb 2013 Mange tak for svar smiley

  • #3   18. feb 2013 Nu vil jeg også forsøge at kaste mig ud i svarene, men de er måske lidt flyvske, da vi ikke rigtigt har et træningsprogram, som vi så bare køre igennem, men det er jo forskelligt fra hest til hest.
    1.
    Det afhænger af om de bliver startet i løb og hvilken type træning de får og hvordan deres "motor" er.
    Det er klart at en gammel hest ikke skal have lie så meget som en ung.
    Er det konditionstræning så får de vel cirka 40-45 min hver anden dag
    Er det intervaltræing er det cirka 30-40 min 2 gange om ugen.
    Og er det i en periode, hvor de starter løb jamen så bliver de bare holdt igang en gang eller to mellem løbene alt efter hvor tæt løbene er på hinanden - som min far siger, man kan ikke forbedre en hest når den starter løb, forbedringen skal ske i løbspauserne.
    En ældre gest med "motoren" i top holdes også blot igang, men bliver i slutningen af træningen sat godt på bidet, så den kommer ind med psykisk overskud (og selvfølgelig også fysisk, da den jo ikke skal trænes helt i bund), selvtillid og godt humør.
    Men igen, det er jo lige det med at mærke fra hest til hest hvad den har brug for og hvor meget den har brug for!

    2
    Hård træning synes jeg sjældent vi giver dem, men som vi sige så får de en god tir en gang om ugen cirka, men det afhænger igen af om de starter.
    Det er klart nok at opmod den første start efter en løbspause, får de lige lidt hårdere arbejder end ellers, dog ikke så meget at man træner humøret af dem.

    3
    Det er faktisk meget sjældent at vi er på travbanen at træne dem, vi træner dem stortset kun hjemme hos os selv hvor vi har en træningsbane.

    4
    Vores bliver både ridetrænet og trænet for vogn

    5
    Vi gjorde det på et tidspunkt, men nu ser vi bare på hvor hurtigt de puster af og mærker efter tilpasse de er.

    6
    Derhjemme rider jeg som regelt i min dressursadel, men skal de have intervaller tager jeg montesadlen.
    Ude på banen rider jeg altid i montesadel

    7
    Mener det var en gang om ugen for de ældre dengang vi gjorde det.
    I dag galoptræner vi stadig nogle af dem, men ikke i dybt sand. Og det er vel cirka 2 gange om ugen maks 3 gange alt efter tempo og længde.
    Pt har vi dog ikke nogle heste vi udelukkende træner på denne måde, så kan ikke huske helt præcist hvor meget og hvor mange gange, men det er jo igen det med at mærke hesten og derefter tilrettelægge hvad netop denne hest har brug for.

    8
    Det afhænger af om de har starter tæt på hinanden. Nogle gange starter de jo med 7 dages mellemrum og så får de som regelt en lille let tur en af dagene i mellem starterne.

    Håber nogle af svarene kan bruges selvom de nok er lidt flyvske.
    - Rikke


  • #4   18. feb 2013 Tak for de fine svar smiley

  • #5   19. feb 2013 Forsøger også at svare, skønt jeg ikke længere træner løbsheste smiley Rider dog stadig min skønne traver men kun på hygge plan og har startet nogle distancer efterfølgende smiley både 25 og 45 km.

    1 Hvor mange gange om ugen træner i jeres traver?
    6 dage om ugen

    2 Hvor mange gange om ugen giver i den hård træning?
    1 gang om ugen hvor den er på banen med vogn og hvor kusken som køre løb med hesten får lov at se hvor hesten ligger (en fordel så han i løb hvor meget han kan presse den) og en dag med galop intervaller i sand smiley Dagen efter det tager vi let arbejde som feks en lang skovtur som sagtens kan tage alt fra 1 til 2 timer smiley

    3 Hvis i ikke træner på en travbane, hvor gør i det så?
    Altså jeg brugte meget at ride i skoven på lange ture og i et skiftende terræn og derved få en god grund kondi smiley

    4 Rider i på jeres travere, eller kører i ?
    Begge dele smiley

    5 Bruger i en pulsmåler for at sikre at konditionen er i top?
    Ja den skal jo helst falde efter hårdt job ellers kan det være et tegn på infektion, feks forkølelse smiley og så er der jo ingen grund til at starte hvis hesten ikke er på toppen smiley

    6 Rider i i montesadel eller en almindelig sadel?
    Letvægt kombi sadle (maxam)

    7 hvis nogen af jer galoptræner i sand, hvor mange gange om ugen gør i det så?
    1 til 2 gange det kommer an på om hun er på banen og gå stærkt smiley

    8 hvor mange fri dage får jeres hest efter den har startet?
    Aldrig fri dagen efter smiley der plejer de at blive skridtet en tur i en time, feks i skoven og derefter få de fri smiley


  • #7   19. feb 2013 Min traver har jeg stående hos travtræner Nicolaj Andersen, men træner hende selv og hjælper med de andre.

    1 Hvor mange gange om ugen træner i jeres traver?
    Hver anden dag jogger hun 10-15 km.

    2 Hvor mange gange om ugen giver i den hård træning?
    Det er meget med forskel. Men omkring 2 gange om ugen, nogle gange 3. Men på når går det går hun så ikke jog hver anden dag.

    3 Hvis i ikke træner på en travbane, hvor gør i det så?
    Hos travtræneren. Og så er hun engang imellem på Skovbo og gå et hurtigt arbejde.

    4 Rider i på jeres travere, eller kører i ?
    Jeg kører kun min egen da hun først er blevet 3 i år. Men rider engang imellem nogen af trænerens.

    5 Bruger i en pulsmåler for at sikre at konditionen er i top?
    Måler puls efter intervaltræning og hurgtigarbejde.

    6 Rider i i montesadel eller en almindelig sadel?
    Rider i montesadel.

    7 hvis nogen af jer galoptræner i sand, hvor mange gange om ugen gør i det så?
    Når de er i topform sandtrænes de 3-4 gange om ugen.

    8 hvor mange fri dage får jeres hest efter den har startet?
    Mener det er 3-4 dages pause, men er ikke sikker, kommer meget an på hvor tæt starterne ligger på hinanden..


  • #8   21. feb 2013 Tak for alle jeres fine svar smiley

Kommentér på:
jer med løbsheste

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce