{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.119 visninger | Oprettet:

Tilskud/biotin til hove {{forumTopicSubject}}

Hej

Min hest har desværre ømme hove/såler smiley

Derfor tænkte jeg, at det måske var en god idé, hvis hun fremover får noget tilskud i sit foder, som ka gøre hendes hove stærkere med tiden.

Ved godt det ikke hjælper på de ømme hove nu og her, men hun har jo åbenbart lidt sarte hove, så jeg vil gerne have de bliver lidt stærkere i fremtiden, hvis det er muligt.

Kender i nogle gode tilskud til hove??


Kommentarer på:  Tilskud/biotin til hove
  • #2   27. feb 2013 ellers St. Hippolyt biotin.
    Min låne heste wilox har været igennem et forløb på 5 måneder da han var så uheldig at blive beskåret forkert startede med Ungulat og opretholder han hove med biotin nu.

    læs mere på deres hjemmeside eller spørg der hvor køber foder smiley


  • #3   27. feb 2013 Går den med sko? I så fald kan man afhjælpe det rigtig meget med stødabsorberende såler. Det går to af vores med og det virker fantastisk. Den ene kan på ingen måde gå uden!

    Udover det så findes der et hav af biotin tilskud...
    Jg bruger selv Eggersmann Biotin Plus, men der er også Hoofmaker, Hoofpak, ølgær, Equsana Biotin og mange flere. Næsten alle foder/pleje firmaer har lavet et tilskud...


  • #5   27. feb 2013 HoofPak fra www.horselab.dk

  • #7   27. feb 2013 solanum biotin. er det bedste og stærkest. der 12000 enheder i, i nød feks bh hvor der kun er 1600 i

  • #8   27. feb 2013 Tager forbi mit foderlager i morgen og finder ud af hvilken slags biotin de forhandler smiley

    Nej, hun har ikke sko på, men overvejer lidt om det bliver nødvendigt, nu hvor hun er så øm.
    Hun begyndte at halte, så havde dyrlæge ude, som ikke kunne finde noget i hverken ben eller hove. Ugen efter havde jeg så smeden ude, som heller ikke kunne finde noget i hoven udover at han siger hun er ømsålet. Hun var heller ikke vild med at få beskåret hove på sine forben, selvom det ikke var meget der skulle af/rettes. Vi snakkede om at det ku hjælpe med sko, men var enige om, at vi vil give det en chance uden, nu hvor hun kun er 2-3 år og ikke bliver redet på endnu.

    Men som sagt, ka det være det alligevel ender med sko. For hun har efterhånden været halt i over en måned nu, og sys ikke det er blvet bedre slevom jorden ikke er helt så hård mere.


  • #9   27. feb 2013 Du bør give hende boots på, ikke sko... Det er meget dumt at give sko på før de som minimum er 5, hvis de absolut skal have sko på smiley

  • #10   27. feb 2013 Læs mere på www.hovfokus.dk

  • #11   27. feb 2013 Men skal boots ikke tages af og på hele tiden?
    Ved nemlig ikke om det kan lade sig gøre der hvor hun står opstaldet nu, for det er ikke mig selv som lukker ud og ind.

    For hun har vel ikke godt af, at gå rundt med dem hele tiden.


  • #12   28. feb 2013 Du kan faktisk få nogen som hun kan gå med 24/7 efter en kort tilvænningsperiode, og når hun så har vokset lidt hov, kan man nøjes med at give dem på inden fold og af når hun er kommet ind.... Skriv til Søren fra HovFokus, han vil helt sikkert kunne rådgive dig korrekt med hvilke boots osv smiley

  • #13   28. feb 2013 Okey, tak smiley Prøver lige at skrive til ham.

  • #14   28. feb 2013 God ide, det er jo gratis og han er SUPER kompetent, lad os endelig få en opdatering om et stykke tid i denne tråd, med hvordan det går hende smiley

  • #15   28. feb 2013 @ Donna..... Vil som Jeanette klart anbefale HoofPak.

    Lad nu være med bare at tage det, som de har på hylden der hvor du normalt handler pga bekvemmelighed. Der er lysår til forskel på biotin produkter og biotin er kun én af mange ingredienser i et godt Hov-tilskudsprodukt.


  • #16   28. feb 2013 Øv, det så jeg lidt for sent smiley Har købt biotin fra salvana til hende i dag.. Det var det som de anbefalede hos min foderforhandler. Og begyndte at give hende det her til aften, så kan ikke bytte den nu.

    Skriver selvfølgelig en opdatering på hvordan det går med hende smiley


  • #17   1. mar 2013 Ungulat fra hippolyt virker bare så meget bedre en biotin. Min har fået en kur og fået så pæne hove af det...

  • #18   1. mar 2013 Min smed sagde at ølgær faktisk var bedre end Biotin og meget billigere....

  • #19   1. mar 2013 Vildt hvis ølgær er bedre.. Det har jeg ikke hørt om før. Men ka da prøve at spørge min smed.

  • #20   1. mar 2013 Ja gør det og giv endelig besked på hvad din smed siger:-) Har aldrig selv afprøvet det da min hest har sunde stærke hove som beskæres kun 3-4 gange årlig. Men han kom i snak med de der ejer stalden jeg stod opstaldet i tidligere da deres heste har dårlige hove og han sagde til de at det var ligeså godt som biotin og prisen var jo under det dobbelte...Har dog ikke snakket med de siden jeg flyttet og aner ikke om de gjorde noget for at forbedre hestens hove om om det virket...

  • #21   5. mar 2013 Hej smiley

    Lige en lille opdatering på hvordan det går med hende:

    Hun er begyndt at halte mindre efter jorden er blivet blød/mudret, men stadig ikke rengående Men det er bare endnu et tegn på, at haltheden stammer fra hendes ømme hove/såler.
    Hun får forsko på i dag, da det ikke vil være muligt at give hende boots af og på hver gang hun skal ud og ind, fordi det ikke er mig selv som lukker ind eller ud hver dag (vi har en staldvagt pr uge). Så selvom jeg til at starte med ville have undgået sko, så bliver det denne løsning.
    Desuden regner jeg med hun skal kåres til sommer, og der kan hun jo ikke have boots på.

    Jeg kan desværre ikke selv være der mens smeden er der, da jeg lige er blever opereret i min livmoder i dag smiley Så har fået en af de andre til at stå med hende. Er spændt på at høre hvordan det gik, og efterfølgende se om det hjælper.

    Hun får desuden snart massage smiley Har været så heldig at lave en aftale med en af de andre opstaldere om, at hun får 3 gange massage i nærmeste framtid, så hun ka få løsnet op i hendes muskler, som sikkert er blevet ømme efter hun har haltet så længe.


  • #22   5. mar 2013 Ts - Jeg havde besøg af min smed i går og han sagde at ølgær var bedre end biotin.....jeg skulle bare have det bekreftet igen for at være sikker på at det var rigtig. Og ifølge ham er det:-)

  • #23   5. mar 2013 Ølgær er ikke bedre end biotin men kan i milde tilfælde erstatte biotin produkter fordi ølgær indeholder det meste af B-vitamin paletten (herunder Biotin som er et B-vitamin). Ølgær har dog en langt lavere koncentration af Biotin ligesom koncentrationen af aminosyrer heller ikke er stor.

Kommentér på:
Tilskud/biotin til hove

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce