{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
762 visninger | Oprettet:

Skifte foder "for sjov"? {{forumTopicSubject}}

Jeg har virkelig længe haft den måske lidt mærkelig ide, at skifte foder til min hest, bare for at skifte.

Han fungere rigtig godt på den blanding han køre på nu, og har kørt stabilt på det længe

Pt får han

Morgen
- 200g valset byg
- 150g Equsana lucerne gold

Aften
- 200g valset byg
- 500g fiberpiller
- 150g Equsana lucerne gold
- Salvana mineral brix


Han har brug for fedende og proteinholdig foder.
Det er ikke som sådan et problem, at jeg skal køber foder i 2-3 forskellige butikker, men er ved at være lidt træt af det, fordi de ligger SÅ langt fra hinanden, og jeg skal låne bil hver gang.

De produkter jeg ellers har overvejet er:

- Hippolyt Naturmüsli (har brugt det på tidligere ponyer, og været oven ud glad for det)

- Muhldorfer, evt http://muhldorfer.dk/produkter/muhldorfer/specs/6-korn-plus.pdf

Samt andre produkter, men de her falder mig ind først.

Men hvad synes i om at skrifte, "bare for at skrifte"?
Jeg kan jo ikke vide, om noget af det andet er endnu bedre til ham, bare fordi han fungere godt på det han får nu.

Og hvor lang tid skal jeg forvente at fodre med et produkt, for at prøve det af og "teste" virkning - en måned eller måske to (her snakker vi ikke supplerende)?
Og hvor mange forskellige produkter kan man tillade sig at skifte imellem efter hinanden? Når jeg skriver "tillade", mener jeg, at hesten selvfølgelig har bedst af at få et fast foder, så om man kan tillade sig at afprøve to fodertyper efter hinanden, eller op til fem fx?

Hvad er jeres mening? smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Skifte foder "for sjov"?
  • #1   9. jul 2013 Jeg synes sagtens du kan prøve at skifte, bare du husker at gøre det gradvis, hvor du blander det nye og gamle foder. Jeg kan godt forstå du synes det er irriterende at skulle køre flere steder hen, for at købe det, og hvis han fungerer dårligere på det nye foder kan du jo altid skifte tilbage til det gamle.


  • #2   9. jul 2013 Camilla: Mange tak smiley
    Jo, jeg skal nok skifte gradvis.

    Hvilket produkt vil du anbefale?


  • #3   9. jul 2013 Syntes os du kan skifte, jeg skiftede selv over til hippolyt naturmusli, for 4 måneder siden, hvilket jeg har været godt tilfreds med. Jeg skiftede os uden grund, syntes at jeg efter at have brugt det samme foder i 3 år, ville prøve noget nyt.

    God fornøjelse med det.


  • #4   9. jul 2013 Pia: Mange tak smiley
    Dejligt at det ikke kun er mig der har det sådan.


  • #5   10. jul 2013 Min køre pt også foder fra hippolyt. Rigtig godt foder!

    Morgen og aften:
    300g - naturmüsli (hippolyt)
    (link fjernet)
    500g - rip on (tror jeg det hedder) koster 315kr
    1 håndfuld - lucerne (hippolyt)
    http://shop.hippolyt.dk/shop/lucerne-mix-218p.html
    hvidløg og hovvitaminer smiley

    Om vinteren køre jeg på speedi beet som også virker RIGTIG godt på min hest!
    HAn taber sig utroligt hurtigt og bliver for tynd..
    Det foder (mængden) jeg køre nu er efter foderkonsulents erfaringer smiley
    Få evt. sådan en ud til din hest ...



  • #7   14. jul 2013 Ville aldrig skifte for at skifte eller for sjov. Heste har sarte maver er vanedyr, og et sart Tarm system. Er det noget ged som i dit tilfælde ville jeg nok undersøge om der ikke er rigtig mange ens ting i et af produkterne og så langsomt skifte over. Du har jo en grund til at skifte.
    Så syntes ikke du skal have det dårligt med at skifte over. Men ja vær godt OB's på afføring og mave når du skifter og gør det over 14 dages tid. De fleste heste bruger jo hvad de får, vigtigste er de dækket ind og ikke får for meget mineral og vitamin. Da kroppen så skal skille sig af med det igen smiley held og lykke med det nye foder. Hvilket der passer bedst til dit behov ved jeg ikke,


  • #8   15. jul 2013 Hyldepigen: Okay, mange tak smiley
    Hvad for en konsulent har du haft ude?
    Jeg vil lige kigge på det der speedi beet.

    Sabrina: Det lyder godt, jeg vil kigge på Krfft Sport også så smiley

    Tina: Mange tak! smiley Jeg skal nok huske det!


Kommentér på:
Skifte foder "for sjov"?

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce