{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.522 visninger | Oprettet:

Føl/plag foder {{forumTopicSubject}}

Hej med jer,

Jeg står og overvejer at beholde mit hoppe føl fra i år, hun vil blive en eminent ridehest og jeg kommer ikke langt nok med min nuværende ridehest..

Normalt SVÆRGER jeg til st Hippolyt, og det bliver hun også fodret med nu. Men i følge dem skal de have det de første 2 leve år. Pt spiser hun 2 sække på en mdr dvs knapt 600kr om mdr for kryppe foder alene! Og hu skal jo op og have mere end hun får nu jo ældre hun bliver.

Så tænke hvad bruger i andre til jeres føl og plage?
Hun vil få ad libitum Wrap i vinter halv året.

Venligst Rose


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Føl/plag foder
  • #1   6. sep 2013 Hej jeg kigger lige med her, da jeg også plejer at bruge hippolyt men overvejer at skifte til andet... og ikke rigtig ved hvad...

    Btw... virkelig flot føl!! smiley


  • #2   6. sep 2013 Jeg fodrer med Suregrow fra Brogaarden, men ved ikke, hvor det ligger ift. pris smiley

  • #3   6. sep 2013 Mine andre får også st Hippolyt, men de der fohlengold er sku ret dyr hvis vi skal bruge den 2 år :-0
    Tak, er også ret stolt af hende smiley Ren Hannoveraner Dancier/Rotspo
    - Espri/Aga Khan..


  • #4   6. sep 2013 Jeg bruger horse balance fra Equsana og har få lavet en foderplan hos land og fritid som var meget søde at tale med smiley skal sige at jeg har anvendt dette produkt i mange år med et godt resultat dog sammen med lidt havre og lucerne + melasse , uha uha jeg er ikke stivelse forskrækket !

  • #5   6. sep 2013 Jeg har os brugt Balance fra Equsana. havre og 10 kg wrap til min plag de sidste 2 år.(Er heller ikke stivelses forskrækket) Han har været super flot på det, og er kun skiftet til Pavo, pga. han skulle have noget foder med mere protein i følge hans blodprøver og samtale med dyrlægen.

  • #6   7. sep 2013 jeg bruger pavo grow. Mine er en 1 års plag på forventet stg 137 cm får 1500 gr daglig samt wrap ad libitum. Jeg bruger det på alle mine ungheste og de er rigtig glad for det.

  • #7   10. sep 2013 Jahrling pellets fra eggermann, 1 kg om dagen er nok til et føl med en udvokset vægt på 500 kg fra den er 4-6 måneder indtil den fylder 3 år.

    Jeg syntes godt nok at den får meget fohlengold i forhold til fodrings anvisningen. Men har du snakket, med en af konsulenterne fra st.hippolyt, for tror du gir for meget.


  • #8   10. sep 2013 Hun får 1 kg om dagen, det er endda hvis vi regner med hun slutter på 500kg som nok er mere realistisk end 600kg de skal jo have 200g pr 100kg udvokset hest smiley
    Det giver knapt 2 sække om mdr, så hun får hvad hun skal have, og ja har snakket med dem. Faktisk så sent som her til morgen..


  • #9   10. sep 2013 Okay, det lyder godt. smiley

  • #10   2. okt 2013 Jeg følger blot med... For står netop nu i nøjagtig samme situation smiley

    1: Har føl fra i år - hingste føl Valliang R, som skal blive min allround ridehest smiley
    2: Normalt SVÆRGER jeg til st Hippolyt - Har brugt Pavo, til mine andre som jeg
    også har haft fra føl (Devino og Akia) og ku være mit alternativ smiley
    3: De få ad libitum Wrap i vinter halv året

    Jeg kan bare ikke lige bestemme mig om det skal være det ene mærke ell andet smiley


  • #11   2. okt 2013 Jeg syntes pavo er for dyrt i forhold til mængden de skal have..
    Har snakket med Hippolyt og de har givet mig en foderplan hvor jeg kan supplere med natur musli og lucerne (alpin lucerne), i mål så hun ikke får formerer sulfat osv i gennem hendes foder.
    Ringede blot til dem og sagde jeg syntes det var liiiddt dyrt at fodre kun med fohlengold og hun var enig og regnede så længe på hvad vi kunne finde på som alternativ, så fodringen stadig var lige så optimal som med 100% fohlengold smiley


  • #12   2. okt 2013 Stald Rosen
    Jah det læste jeg god på deres hj side, meen natur müsli var det ikke først fra deres 12leve mdr?

    http://hippolyt.dk/DK/Aktuelt.aspx?accb0da0bb1511df851a0800200c9a67=1&newsId=340

    Nå men hvordan må du så fodre nu? smiley


  • #13   2. okt 2013 Jo det er det normalt når det er som eneste foder. Men de skal jo have en del ekstra når de er små. Men snakkede med Christina deres konsulent her fra Sjælland.
    Fodre pt med ren fohlengold til hun er minimum 6-7 mdr..
    Kan ikke huske foderplanene 100% da jeg lige pt planlægger barnedåb, så er alle andre papir lagt langt væk smiley


Kommentér på:
Føl/plag foder

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce