{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.440 visninger | Oprettet:

Foder til koldblods føl/plag {{forumTopicSubject}}

Hej HG. smiley

Jeg har købt en lækker Irish Cob som bliver 9 måneder her til Januar hvor jeg får ham hjem.
Jeg skal have ham med på min uddannelse hvor der foder inkluderet i opstaldning, men hvis det er foder som ikke kan dække hans behov ifht hans alder, skal jeg jo selvfølgelig fodre med noget andet, så han er dækket ind og vokser som han skal!

Det er min første hest, og ærligt, så ved jeg meget lidt om fodring af føl og plage, så nogle råd ville være rart! smiley

Hvad kan I anbefale jeg fodre min 9 måneders Irish Cob med? Jeg ser helst så lidt stivelse som muligt i foderet og jeg er stor fan af urter og naturlige vitaminer. smiley

Og hvem skal jeg kontakte for at få hjælp til at ligge en foderplan, da jeg heller aldrig har gjort det før..?

Mvh Emma


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Foder til koldblods føl/plag
  • #1   1. dec 2016 Her er nogle gode valgmuligheder, så kan du Google og læse mere om de smiley
    Horselux Grow.
    Equsana Balance
    Suregrow fra Dodson & Horell (Brogaarden)

    De to øverste er billigt foder med meget lidt stivelse og sukker som er rigtig godt.
    Suregrow er et rigtig godt foder, dog højere på sukker og stivelse. Men har rigtig god erfaring med det. Et dyrere foder.

    Mvh TT


  • #3   1. dec 2016 Jeg starter altid mine føl op på Start Up (følfoder fra Equsana) og skifter derefter over til Balance fra Equsana når de bliver 1 år (ca. som det nu lige passer med det indkøbte foder).

    Bliver den 1 år til jan eller er den ældre?

    Jeg ville have i mente at den ikke skal have alt for mange foderskift, så jeg kunne godt finde på at starte den op på Balance.


  • #4   1. dec 2016 1000 tak for jeres anbefalinger smiley

    Lene H: Han bliver 9 måneder til Januar, så jeg ved ikke om hvad ville være bedst at skifte ham over på?


  • #5   1. dec 2016 Jeg har en 2års irish cob hoppe. Pt vokser hun en del, hun har taget mindst 5 cm siden jeg købte hende i maj smiley

    Hun får 3*dagligt
    - 200g Health fiber fra Equsana (fiberpiller)
    - Equsana iceland vit (indeholder bl.a. Ekstra svovl der er godt til heste med meget pels)
    - En håndfuld Alfa omega lucerne
    - En stor håndfuld gulerødder
    - pt får hun også loppefrøskaller, da hun stikker næsen i ALT, og derfor indimellem får lidt skidt med ind smiley
    Og så selvfølgelig alt det wrap hun kan spise

    Du skal også være obs på proteinindholdet i foderet, da irish cobber kan udvikle mug ved for store mængder protein smiley

    Held og lykke med din nye hest, det er en fantastisk race! smiley


  • #6   1. dec 2016 Nanna: Tror du at sådan en foderplan ville kunne holde stik med en på 9 måneder? Aner jo ikke rigtig hvordan jeg skal gøre, da jeg bare har redet/passet nogle heste som jo allerede havde en foderplan, hvor der bare stod på hvad jeg skulle gøre. Ærligt aner jeg ikke hvor mange vitaminer og mineraler en hest skal have...? Mht proteioner skal han vel også have lidt at vokse på? smiley
    1000 tak, og ja det er en helt fantastisk race! Din ser også vildt lækker ud smiley


Kommentér på:
Foder til koldblods føl/plag

Annonce