{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
4.880 visninger | Oprettet:

jeg vil have en slange:-) {{forumTopicSubject}}

Hej HG:-)

ja, jeg vil gerne have en slange. Bare for at have et dyr som så mange andre ikke har:-P selfølgelig er heste det bedste<3 men jeg har brug for jeres hjælp til hvad for en slange? Helst gerne en lille en, som ikke bliver så stor og som vil være en god "starts" slange:-)

Læg gerne et billede op af en du har i tankerne smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af gardiner 500 kr.
  • Connect washing machine and dryer to circuit 550 kr.
  • Installering af tørretumbler med lidt for kort ledning 500 kr.
  • Lukket for vand og fjernelse af radiatorer 2.000 kr.
  • Vaskemaskine pumper ikke vand ud 1.350 kr.
  • Samle 2 gaderobeskab. 2 dørs. 700 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  jeg vil have en slange:-)
  • #1   11. nov 2013 Kornsno er nemme til at starte med samt de ikke bliver al for store smiley

• #2   11. nov 2013 Okay, er de lette at finde, altså hos en dyre handler:-)

• #4   11. nov 2013 Husk at undersøg en masse om dyret inden du anskaffer dig et smiley
    Og pas på det ikke bare er nu du vil det, husk at sådan et dyr lever længe og kræver særlige forhold. Og det er ikke bare et dyr man tager ud at snakke med, det er mest et se dyr smiley

• #5   11. nov 2013 Ja vil lige undersøge det lidt mere;-) og jeg føler at jeg vil:-D men så er det lige min mor..
    Men hvor meget pasning er der i slanger?

• #6   11. nov 2013 Kender evt du kan skrive til han er god til det med slanger smiley

https://www.facebook.com/thomas.hansen.5473?fref=ts

han ved hvad han snakker om omkring slanger så du ikke får den forkerte viden smiley

• #7   11. nov 2013 Deres terrarie skal rengøres ofte, de skal have enten levende mus/rotter eller døde.
    Så skal du sørge for varmelampe, god stor terrarie og sørger for at de har det godt smiley

• #8   11. nov 2013 Som andre har skrevet, så husk at sæt dig godt ind i den art du vælger og husk også på at slanger ikke er kæledyr smiley

Diverse snoge er ganske fine som begynder dyr, de fleste har et medgørligt temperament, men vær obs på terrariet, for de er de fødte udbryderkonger smiley

• #9   11. nov 2013 Hvor køber man døde mus/rotter?
    Og hvor meget koster en slange ca?

• #10   11. nov 2013 Nogle dyrehandlere har dem på frost..

Det kommer meget an på hvilken slange du skal have..

• #11   11. nov 2013 og vis en dag man simpelhen ikke vil mere ( som er forhåbenligt om mange år) så kan man vel godt sælge en "brugt" slange:-) ikke også?

• #14   11. nov 2013 Farven har også noget at sige mht. prisen.

• #15   11. nov 2013 Ja jeg tror bare at jeg vælger det som folket siger vil være godt;-) men jeg tror der skal lidt tænkning igennem først:-) men det er vel altid godt at vide hvad man skal gøre:-)

• #16   11. nov 2013 Nogen slanger vil ikke have deres mad dødt de vil have det levende som du også skal sætte dig meget ind i da du så skal hen og have levende mus/rotter i bur så du skal ikke være sart ved at røre dem!

udover det hvis du vil have dem døde så skal de ligges i en fryser så det skal du også finde til det.. Samt deres terrie det skal have et bestemt mål.. nogen af dem skal have varmelampe/plade som du også skal have og andre skal have vand til at bade i..

Vil råde dig til at skaffe en skægagame det er et begynder dyr .. Just sayin' smiley

• #17   11. nov 2013 BTW: Hoppedullen.. Nogen kornsno's slanger de spiser rotter du kan få dem i forskellige størrelser når du bestiller dem..

• #19   11. nov 2013 Denne her er en Albino kongesnog den spiser forst fozzyer (musseunger 10-14 dage tror jeg) jeg giver 45kr for 5 stk, den får en om ugen.

profilbillede
  • #20   11. nov 2013 Nu er slanger ikke svære at holde, hvis man bare gider sætte sig ordenligt ind i hvilket dyr man har.

Skægagamer skal man da også sætte sig ind i at holde ordenligt, det er ikke bare at kyle dem ind i et terrarie og bum færdig..

• #21   11. nov 2013 et billede mere

profilbillede
  • #22   11. nov 2013 Melanie.. En skægagame er det man kalder et begynder dyr til at lærer om tingene da de er nemmere at holde end slanger

• #23   11. nov 2013 Lampropeltis cambelli apricot er til dato den fedeste slange jeg har haft med at gøre. Den er rimelig i størrelsen, generelt ok temperament som de andre mælkesnoge, forholdsvis nemme at fodre, rimelig hårdfør og med den flotteste farve.

• #24   11. nov 2013 Jeg vil på det kraftigste fraråde dig at købe en slange.

Skal du endelig have en vil jeg også sige kornsnog, men du skal have et halvvoksent dyr. Som er ovre sine babynykker. De fleste kornsnoge er nemme at få til at æde dødt foder, men køb aldrig din slange i en dyrehandel. Køb ved en privat, gerne en opdrætter. Husk at en slange IKKE skal tages ud, og kæles med.

Kornsnoge kan både holdes i boks, og i terrarie. Bundlaget skiftes når det er beskidt, og det bedste og nemmeste bundlag er aviser. Slangen skal have 1-2 skjul, og varme under det ene i form af en varmemåtte. Terrariet skal helst være så langt at slangen stække ordenligt ud i det, gerne med et par grene. Selvom kornsnoge ikke er klatrene som sådan, så skal de have noget der kan hjælpe dem når de skifter ham.

• #25   11. nov 2013 den der albino kongesno! Hvor meget har du givet for den?
    Nej jeg havde ikke tænkt mig at jeg bare skulle bytte den i et terrarie;-)
    Jeg har haft hamster og fisk ( ved godt at det ikke lige er det samme) men der skal også pasning til;-) og det har jeg været god til:-D

• #26   11. nov 2013 natascha: hvorfor er det dumt at få en slange?

• #27   11. nov 2013 Jeg har selv haft både skægagamer og slanger smiley

Synes nu ikke de gjorde mig mere erfaren til at holde en slange, da det jo er to vidt forskellige dyr med vidt forskellige behov.

Kan ikke se problemet i at kaste sig ud i at holde slanger med det samme, så længe man har sat sig grundigt ind i pasningen af dem.

Hvis man er til aktive dyr, så er skægagamen et oplagt valg.

• #28   11. nov 2013 hvor meget vil sådan en kornsno koste?:D

• #29   11. nov 2013 Inden du bekymrer dig for meget om pris TS, så læs om slangen og allier dig evt. med en erfaren slangeholder, som kan vejlede dig.

Få grundigt styr på pasningen af slangen inden alt det andet smiley

• #30   11. nov 2013 Jeg har slanger, og avler på dem. Så hvis du vil vide om pasning af dette dyr, så kontakt mig på SMS 51922535.
    Har også en kongepython til salg, kommer fra Næstved.
    Men vil i den grad gerne vejlede dig, da krybdyr kræver særlige forhold og de er IKKE kæledyr. De kan gøres håndvandte, men man kan aldrig sige at en slange er tam, for det bliver de aldrig. smiley

• #31   11. nov 2013 mie H: jeg skriver lige til dig:D

• #32   11. nov 2013 Der er jeg glad for at du gør. Så skal jeg nok fortælle dig om dyrene og hvad de kræver, og så er du mere end velkommen til at stille alle de spørgsmål du evt har smiley

• #33   11. nov 2013 Fordi man aldrig skal få en slange, eller et andet dyr. Bare for at have noget ingen andre har, man skal brænde for det. Og hold dig fra kongepython, det er IKKE en god begynderslange.

• #34   12. nov 2013 Konge Python er en rigtig fin begynder slange jo. Der findes bare nogle få som har noget mere personlighed.
    Jeg har lige pt 37 slanger i samarbejde med min bror som der avles på, vi har både kongepythons, tæppepythons, trynesnoge, liasis python og amethyster. Og jeg vil til hver en tid anbefale kongepythons til begyndere smiley

• #35   12. nov 2013 Jeg vil så erklære mig uenig. Kongen er dum, for den går i sultestrejke for et godt ord, den tåler ikke ret meget håntering (det gør ingen slanger) men denne gør i særdeleshed ikke. Den egner sig bedst til bokshold, så du ser den ikke. Har du den i et terrarie, ser du den nærmest aldrig, fordi den ligger i sit skjul.

Nu er jeg ikke amatør på området, har selv haft flere arter. Og har selv avlet kongeboa. Jeg har aldrig været tilhænger af at man råder førstegangskøbere til at købe en konge, for den egner sig som sagt ikke til begyndere.

• #36   12. nov 2013 Jeg vil til hver en tid anbefale kongeboaen (KB) som begynder, fremfor konge pytonen (KP).

Som nybegynder vil man gerne håndtere sin slange, og det er en KPs stress niveau slet ikke til. KBen derimod har et lavere stress niveau, er mere nysgerrige og kan derfor bedre tage det. Dermed ikke sagt at man skal håndtere hver dag, time op og time ned.

Derudover er der fodringen. En KP har tendens til sultestrejke i vinterhalvåret, og det er ikke altid lige nemt at håndtere for en newbie. En KB derimod, agerer gerne skraldespand, og er ofte meget nemme at fodre på.

Har selv haft 9 KBer i alt (har kun en nu), og af de 6 af dem der ikke har været redningsforsøg, er der kun én der har været en smule svær at fodre på som lille. Hun kom dog hurtigt efter det.

Der er så én downside ved KBen - Med mindre du køber dem rene, kan du ikke være sikker på hvor store de bliver. De kan variere mellem 1,5-3,5 meter. Hovedsageligt holder bastarderne (blanding af KB underarter) sig mellem 2-2,5 m, men det er også stort hvis man ikke har voldsomt megen plads til et stort terrarie.
    De tager dog år om at vokse sig store, alt efter hvor megen man fodre på dem, men man skal gøre sig klart fra start, at det kan blive en forholdsvis stor slange.

Det gode er så, at de har et fantastisk temperament. De har ikke humørsvingninger, som fx tigerpytonen kan have tendens til, og de nemme at have med at gøre. Vores KB som kun bliver håndteret meget sjældent, er rolige at tage ud, og sørger man for at de har balance, er der ingen stressen.

Snoge er også en mulighed, men stikker de først af, er de næsten umulige at finde. Særligt hvis de er unger.
    Men uanset er det vigtigt at holde dem forsvarligt lukket inde - Altså skal man have lås til terrariet. Man kan købe dem, og lave dem selv.

• #37   12. nov 2013 Du er velkommen til at skrive til mig, vedrørende pleje. Min kæreste og jeg har en kongesnog. Så jeg vil gerne hjælpe.
    Men få den nu kun, hvis du ønsker det. Den kræver særlig forhold, men skal vide hvordan man fodre, hvor meget, hvad temperatur den skal have. Sørg for at holde den jævnligt, ellers kan de altså godt blive noget aggressive smiley

• #38   12. nov 2013 Tiger Python er ulovlig i Danmark, så der er ikke rigtig grund til at nævne dem og deres størrelse og temperament.

Jeg har ikke selv holdt boa'er overhoved, men de boa'er jeg har mødt er ekstremt hidsige. Den eneste slange der nogensinde har bidt mig, var en regnbueboa. Og kongeboa har jeg også kun nødt som værende sur, udover det bliver den ret stor, og det ville jeg aldrig anbefale en nybegynder.

Mine kongepythons har aldrig haft været i spisestop (har 11 stk), men ALLE slanger er i risiko for spisestop over vinteren, da det er parringstid fra naturens side. Slanger kan selv regne ud hvornår det er tid, også selvom man hverken ændre på lys eller temperatur, de ved selv hvornår det er smiley

Men jeg ville personligt ikke anbefale en stor slange til nybegynder da det kan være en ret stor mundfuld.
    Snoge er nogle slanke og hurtige slanger, det er langt fra alle nybegyndere der kan lide dette. Derfor anbefaler jeg personligt kongepython, da de er lidt dovne, får lidt størrelse men uden at de bliver for store. smiley

• #39   12. nov 2013 Udover det, har jeg tilbudt Esther at komme hjem til mig og møde dyrene og høre mere om dem, sammen med hendes mor. Samt kan de få lov at se fodring både med dødt og levende.
    Også så hun kan tænke over, om det egentlig er noget for hende smiley

• #40   12. nov 2013 Vil godt lige indskyde noget med Tigerpythonen. Nu har jeg selv haft en stor han, og han var nu vildt rar. Så jeg kan ikke genkende det med deres temperement smiley

Hmm kongeboaen ville jeg mene var bedre til en nybegynder, end kongepythonen er. Jeg har som sagt selv holdt dem, og avlet dem. Det er i bund, og grund en rar slange. Hvis man kan sige det. Men ja de kan være hidsige, og så er det ikke sjovt når 2 meter muskel bliver gal.

Jeg har altid holdt slanger på den måde de skal holdes på, uden unødig håndtering, rette miljø og foder. Så mine kongeboaer var ikke for børn, de var "vilde" og kunne ikke ret godt håndteres. Jow havde du det rette tag kunne de, men ellers ikke. Og som sagt er 2 meter muskel med sin egen mening, ikke nem at styre smiley

Men kongeboaen er så taknemmelig, den kan holde til at du laver nybegynder-fejl. Den overlever det, og stresser ikke. Det gør konepythonen til gengæld, den klare ikke så godt de nybegynder-fejl, der sikkert vil komme. Derfor mener jeg at boaen er bedre, end pythonen smiley

• #41   12. nov 2013 Jeg vil heller ikke anbefale KP'en som førstegangsdyr, pga. Førnævnte stressniveau og sultestrejke. Min gamle hun blev aldrig rigtig håndteret, for hun kunne ikke klare det, så det var i yderste og absolutte nødstilfælde at jeg havde hende i hænderne.

Der er andre slanger der er lidt "sjovere" som førstegangsdyr end KP'en. Jeg så kun min når der var mad i luften eller hun skulle have en tår vand..

• #42   12. nov 2013 Mie H
    Jeg har holdt slanger i 9 år. smiley
    Jeg nævnte den blot som eksempel på en slange med temperaments svingninger.

Jeg har haft én kongeboa der var hidsig, og han var en unge. Han blev hurtigt god. Jeg er aldrig blevet bidt af en kongeboa grundet aggressioner - Kun stress og foderhug (alle gange min fejl).

Stress niveauet hos en kongepyton høj - Det er et faktum. Dermed ikke sagt, at det ikke kan fungere som begynderslanger. Jeg vil bare ikke anbefale dem ud fra andres erfaringer. Newbies har desværre tendens til at fejltolke slangens kropssprog, og ser bl.a. dens ball-position som i den hygger/putter, hvilket jo bestemt ikke er tilfældet.

Jeg startede ud med en kongeboa, og hun nåede først sin fulde længde på 2 meter som 6 årig. Hun målte 1 meter som 1 års. De vokser ikke voldsomt hurtigt, hvis man undlader at overfodre dem, og dermed er det ikke en større håndfuld end en kongepyton.
    Og af de 7 forskellige arter jeg har haft, er kongeboaen uden tvivl den nemmeste.

Men sætter man sig ordentlig ind i den slange man ønsker, så kan man begynde med de fleste. Man skal bare være forberedt på at nogle kan have iltert temperament, nogle kan være svære at fodre, nogle kan være sky og nogle kan være formidable udbryderkonger. Alt ligger til den enkelte arts natur, og så er der altid enkelte der stikker ud fra flokken.

• #43   12. nov 2013 Lykke Team - jeg vil i bund og grund give dig ret. Jeg undrede mig blot over før at i næsten alle var enige om, at KP ikke var til begynder.
    Mine kp'er bliver taget ud i ny og næ, mine venner og veninder får lov at holde dem osv, og der har aldrig været problemer med det. De spiser hver gang og er yderst rolige smiley
    Mine kp unger til gengæld, er meget sarte. De bliver bange, hugger osv, men det er klart når det er unger. smiley

Jeg har selv kun med pythoner at gøre + trynesnoge. Så jeg vil ikke gøre mig klog på arterne, jeg kan kun sige at boa bliver stor, og det kan være meget for en begynder. Ligeledes med snoge, det er mindre, men meget slanke slanger som også har lidt fart på, dette kan også være lidt meget for nybegynder.

Men vil sige at af hvad jeg ved, vil jeg anbefale disse tre (hvis vi tager 1 snog, 1 Python og 1 boa):
    Kornsnog - lille, slank og hurtig, men begynder venlig.
    Kongepython - ikke så lang, men får noget tykkelse. Doven og stikker ikke af.
    Kongeboa - stor, får tykkelse. Umiddelbart ok, men skal ikke tages ud.

Så det kommer i bund og grund meget an på hvad personen ønsker. Et lille aktivt dyr - en mellem slange som er doven - eller en stor aktiv slange.
    Alle kan være lige gode, men min personlige erfaring siger at Kp har virket bedst for mig og min bror. Vores kammerat startede med kornsnog og var yderst glad for dette.
    Så det kommer an på personen, på hvor meget plads man har og hvad man kan magte smiley

• #44   12. nov 2013 Mie H
    Hvorfor kan en kongeboa ikke tages ud? Jeg har håndteret alle mine uden problemer, og ingen af dem er/har været aggressive, udover den ene unge, der var 2 uger gammel. Det er helt almindeligt med nye unger. De er små og skal forsvare sig.

Her er mine to første - 5 mdr. gamle:
    https://www.facebook.com/photo.php?fbid=35772433821&set=a.35769178821.45835.580043821&type=3&theater
    Får man dem fra små, når man at få års erfaring, før de bliver så store at det kræver denne erfaring at håndtere dem.

Og her er et album, hvor mine kongeboaer på flere af billederne bliver håndteret (enkeltvis og på samme tid):
    https://www.facebook.com/lykke.twh/media_set?set=a.35769178821.45835.580043821&type=3
    - Og de hverken stressede eller huggede. Ganske rolige, nysgerrige og medgørlige smiley

• #45   12. nov 2013 Skrev hvad min personlige erfaring siger, og hvad en anden længere oppe også gav udtryk for. Samtlige kb'er jeg har mødt, har været yderst aggressive.
    Skal ikke sige at alle er sådan, det kan være jeg har været uheldig, som sagt holder jeg ikke selv boa. Men det er hvad jeg har oplevet, deraf min personlige anbefaling ud fra min erfaring smiley

• #46   12. nov 2013 Okay, det er så i orden. Synes dog det er synd de får et ry for værende aggressive, da det bestemt ikke er det generelle tilfælde. Men igen, så har jeg aldrig holdt kongepyton og snakker også kun udfra hvad jeg har hørt fra andre, så hvis jeg kan, kan du self. også. smiley

• #47   12. nov 2013 Det er jo det.
    Jeg anbefaler kongepythoner, da jeg har ufattelig god erfaring med dem, ligeså vel som du har med kongeboa.
    Jeg kan på ingen måde genkende det folk skriver med spisestop osv, ligeledes kan du ikke helt genkende min oplevelse af temperament.

Så det er meget forskelligt hvad vi alle har erfaret.
    Men vil tro vi muligvis kan blive enige om at man skal vælge ud fra hvilken størrelse man ønsker, og at man skal vælge en voksen slange, som er over disse baby-problemer smiley vælger man en voksen kan man også aflæse temperament og man kan se om den er for lille/stor til hvad man ønsker smiley

• #48   13. nov 2013 Nu har jeg så holdt både kongeboa, og kongepython. Og skulle det være en af dem, skulle det være boaen.

• #49   13. nov 2013 Jeg har aldrig haft boa, men jeg ved hvor store de bliver, og det er langt fra alle begyndere der synes det er fedt. smiley

• #50   13. nov 2013 Hvad med en mælkesno? sådan en kunne jeg godt selv tænke mig de er flotte, ikke for store og jeg kender nogle som har et par stykker og de virker til at være nemme at have med at gøre smiley

profilbillede
  • #51   13. nov 2013 De skulle også være gode i temperament af hvad jeg har hørt (har ikke selv haft dyret, så vil ikke udtale mig mere) men snoge er slanke og aktive dyr, hvilket er udemærket hvis den blot er i sit terrarie, men en ting man skal huske hvis man tager den ud. smiley
    Men har hørt positivt om kornsnog og mælkesnog smiley

Kommentér på:
jeg vil have en slange:-)

Annonce