{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
684 visninger | Oprettet:

Hvad kan man gøre? {{forumTopicSubject}}

Lige for tiden er min part begyndt at gå meget langsomt.

Hun er en lidt doven hest, men med lidt kamp let at vinde over. Men nu for tiden er hun helt vildt doven.

Tror ikke hun har ondt i hverken maven eller ryggen. Da hun er glad og tilfreds i boks, fold og under ridningen.

Og der er ingen tegn når jeg sidder op eller lægger gjord på? Tror bare hun er meget doven. Men kan man endelig gøre noget?? smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvad kan man gøre?
  • #1   12. nov 2013 Når jeg lægger saddel på mente jeg smiley

  • #3   12. nov 2013 Har du overvejet vitaminmangel?

    Hvad får den af foder?

    Få en fagkyndig til at tjekke ryg og ben for der kan godt være noget


  • #4   12. nov 2013 Nu er det ikke ligefem en solstråle historie jeg kommer med nu, men sådan startede min for 2 mdr. siden med at være lidt sløv, han er i fredags blev aflivet grundet leversvigt.
    Men det er jo ikke en normal lidelse, for den hvad den skal have af vitaminer? smiley


  • #5   12. nov 2013 Den får korn og hø hver dag? smiley

  • Silje Hagen
    Silje Hagen Tilmeldt:
    okt 2013

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 79
    #6   12. nov 2013 Det kan sagtens være at den keder sig. Prøv at variere træningen lidt mere, måske hjælper det smiley

  • #7   12. nov 2013
    HVAD får hesten og spise - mærke og antal gram?
    Hvor meget går hesten på fold?
    Hvor mange kg hø får den?

    Det er ret vigtigt :o)

    Hvornår præcis er den doven? Hvad er det den gør, hvad syntes du skal være anderledes? Hvor meget tur rider du? Hvad laver du med den?


  • #8   12. nov 2013 hvor meget hø for den? og hvad korn og får den kun korn, får så kunne det være den skulle have noget ekstra tilskud, ikke noget jeg har forstand på, så det er ikke noget jeg vil kaste mig ud i smiley

  • #9   12. nov 2013 Korn og hø er sjældent nok til at dække vitamin mineral behovet, så overvej at give et tilskud af dette, fx regulator complete, racing minerals, salvamin grøn, golden minerals eller lign

    Derefter ville jeg overveje at tjekke sadel, ryg og ben + undervisning. Det er sjældent at heste "ikke vil". Det er ofte en grund. Smerte fra sadel/ryg/ben kan naturligvis gøre hesten mindre fremadgående.
    Fokus på undervisning tænker jeg, hvis du ikke er 120% korrekt i din timing. Min hoppe bliver utrolig "sløv", hvis jeg ikke timer mig indenfor et split sekund, det er som om hun slet ikke gider, når jeg ikke "kan snakke ordentligt" smiley


  • #10   12. nov 2013 Krikken: Der står hø baller på folden.
    Hun for en øse korn tror jeg ellers trekvart øse.
    Den går på fold fra 10:00 til 17:00 ca. smiley

    Den gider bare ikke gallopere og er meget sløv i traven. smiley Rider tur mest muligt altså i skoven. smiley Springer 1 gang om måneden, dressur, ellers lidt hygge ridning eller skovture smiley


  • #11   12. nov 2013 Hun har lige akkurat fået ny saddel. smiley Mener også hun for hvad hedder det der krydderi man kan blande med kornet?? smiley

  • #12   12. nov 2013 Krydderi? smiley Mener du hvidløg?

    Hvad har han at tygge i i boksen, når han ikke er på fold? - og hvor meget får han?


  • #13   12. nov 2013 Nej spidskommen tror jeg ej jeg ved det ikke.
    Den har både vandtrug og så krubbebider den så også. Og en vitaminsten. smiley


  • #14   12. nov 2013 får den hø i boksen, den står jo inde i rigtig mange timer, så det er vigtigt at den har noget at tygge i, specielt også for mavesårs skyld smiley

  • #15   12. nov 2013 Ja den får hø om morgen måske om aften ved ikke. smiley

  • #16   12. nov 2013 Spidskommen? Det har jeg aldrig hørt om at give hesten.. Jeg kender til kanel, cayennepeber, hvidløg, hyben og diverse andre ting, men har aldrig hørt om spidskommen, ved du hvad det skulle hjælpe med? smiley

    Og hvor hentyder du vandtruget til? At tygge i? For hun skal helst have masser af hø, hvis hun krybbebider. Krybbebideri tyder på stress, mangel på beskæftigelse og lign, så hvis hun ikke kan komme på mere fold med vennerne, så vil hun sikkert sætte pris på masser af hø.

    Vitaminsten er ikke nok, hesten kommer stadig i mangel på diverse mineraler (som faktisk ofte er vigtigere end vitaminerne smiley )


  • #17   12. nov 2013 jeg vil da håbe den for hø om aften, men mon ikke, hvis ikke, er det i hvert fald helt galt da! smiley
    Når nu det er din part, har du så haft fat i ejer omkring dette? smiley


  • #18   12. nov 2013 Hvilke slags korn? Havre? Byg? Hvede?
    Du må sige hvad den får, hvor mange gram, hvor tit osv


  • #19   12. nov 2013
    ... Det er meget relevant og vide hvor meget hø hesten får i boksen samt hvilken slags korn den får og hvor mange gram.

    Samt om den får nogen former for vitaminer.


  • #20   12. nov 2013 Vil mene at der skal ses på dens foderplan, korn er sjældent godt for hestemavser :)!
    Men prøv med B-vitamin, oftest bliver hesten sløve i efterårs/vinterperioden fordi de skal bruge så meget energi på at holde pels, og b-vitaminen kan give en hånd der. Min pony skruer også ned for energien om efteråret, efter en 3-4 dages B-vitamin kur er han oppe på dupperne igen, og kan faktisk næsten blive utålelig med al den energi xD


  • #21   12. nov 2013 Jeg giver da kun min hest et kilo foder om dagen, halv om morgenen, halv kilo igen om aftenen, samt noget slik sten ( de der vitamin sliksten med lakridssmag ) Og Wrap hø til både mark, og om aftenen i et net.

    - Og i foder, kan man få noget hvor der er alt slags vitamin i. Der står fra start til slut vitaminer i alfabetisk rækkefølge på min fodersæk :-). Mine har det fint, bortset så fra min hest har astma, så hun er ikke så utroligt glad for støv fra halmen :-I


  • #22   13. nov 2013 Jeg synes godt at man kunne skrive til TS på en pænere måde end der bliver gjort.. Det er hendes part, hun ved jo nødvendigvis ikke hvad hesten får at spise, hvornår og hvad. Det har jeg i hvert fald aldrig vist omkring nogen af mine parter!

    Til TS:
    Sjovt, min har lige fået en masse energi jeg aldrig før har set hende have. Og hun er altså ikke klippet smiley
    - Men jeg har også lige ændret ridestil og fået ordnet hendes tænder - regner med at hun nyder at lave noget nu, i stedet for at det er en kamp hver gang.

    Hvis det fortsætter så vil jeg foreslå dig at kontakte ejeren og fortælle problemet, hun burde kunne gøre et eller andet ved det :).


  • #23   13. nov 2013 Hun er jo krybbebidder måske fordi hun også er halvrideskoke hest?
    Hun for hø både morgen og aften? Men jeg ved ikke præcis hvor meget men vil mene det er nok. Da den oprindelige ejer. Plejer at have styr på fodringen.

    Spidskommen... Ej måske er det hvidløg smiley


Kommentér på:
Hvad kan man gøre?

Annonce