{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Må man ride?
  • #1   18. nov 2013 Du kan godt, men jeg ville ikke gøre det. Kald mig pyldret, men ville nok se at få smeden ud i en fart i stedet for før jeg sætter mig op igen.

    Hesten fordeler trykker forkert når den pludselig er en centimeter kortere på den ene hov, så derfor ville jeg lade være.


  • #2   18. nov 2013 Okay: tak for svar så hygger jeg bare med hende idag smiley og rider den anden smiley

    Ja det ved jeg, men ved ikke så meget om det. har aldrig haft en hest med sko på før. det var ikke min beslutning at hun skulle have dem på...


  • #3   18. nov 2013 Ja, det må man godt, men jeg ville ikke gøre det da trykket bliver fordelt forkert, så heller køb nogen boots og så putte dem på din hest smiley

  • #4   18. nov 2013 Vil sige du godt kan skridte den lidt, men få for gudsskyld smed ud hurtigt.

  • #5   18. nov 2013 Du kan godt, ja, men det er ikke noget man skal gøre.. smiley

  • #6   18. nov 2013 Hvis du rider lidt, så ride på banen hvor underlaget er blødt smiley Mine har heldigvis aldrig smidt en sko smiley

  • #7   18. nov 2013 Jeg tog engang en stille tur i skoven hvor den blev helt slidt ned og øm, hvor jeg ikke kunne ride i 2 uger pga. hun blev halt - så jeg ville ikke gøre det.!;D


  • #8   18. nov 2013 Du kan godt, og hvis der er blød bund og du ikke springer voldsomt på den eller rider den i flere timer, så kan du godt ride lidt. men du skal ikke gøre det på hård bund. smiley

  • #9   18. nov 2013 Min veninde brugte sådan en boot eller hvad de hedder da hendes tabte smiley

  • #10   23. nov 2013 Jeg fik engang afvide hesten kunne blive stokhalt af det og alverdens ting smiley Ved ikke om det var overdrivelse men det var nok til at jeg ikke turde at tage min venindes hest ud af boksen selvom hun sagde jeg gerne måtte smiley

  • #11   23. nov 2013 Jeg red min part her til aften med en tabt forsko - inde i ridehuset selvfølgelig.

    Jeg gjorde det efter opfordring fra ejer og staldleder, der begge sagde at det ville der ikke ske noget ved. Jeg kunne intet mærke hverken før, under, eller efter ridning.

    Smeden kommer dog ud til ham med det samme naturligvis, men han var i hvert fald ikke mærket af at jeg tog en tur på ham i ridehuset her til aften, og vi red både skridt, trav og galop.

    Hvis det var min egen hest havde jeg måske også været for pylret, med regnede med at ejeren af min part selv ved hvad hendes hest kan tåle, så stolede på hendes vurdering, og det gik som sagt helt uden problemer.


  • #12   23. nov 2013 Prøv du at træn med kun en sko på. Den ene cm gør altså meget mht. belastning, jeg ville aldrig sætte mig på en hest der mangler en sko, ej heller jordtræne den.

  • #13   23. nov 2013 JustADreamer, hvis du ikke ville jordtræne den, ville du så heller ikke lukke den ud på fold med kun en sko på?

  • #14   23. nov 2013 Tasha

    Der er forskel på fold og jordtræning.
    På folden bestemmer hesten mere eller mindre selv gangart og tempo - det gør den ikke ved jordtræning. Så jo, naturligvis skal hesten på fold.


  • #15   23. nov 2013 Men den skal går og bevæger sig stadigvæk, med en cm mindre på den ene fod. Så på den måde kan jeg ikke se en forskel.
    Jeg forstår godt forskellen når der er rytter på, fordi der er vægt på, men forstår ikke forskellen på jordtræning og fold. Medmindre man pisker hesten af sted til jordtræning og ikke tager hensyn, så kan jeg ikke se problemet.

    Man kan jo se på hesten om den har et problem med det, og så må man stoppe.

    Jeg satte mig da også op på min part med en forventning om at stoppe hvis jeg kunne mærke at han ikke var rentgående, men det var han 100%. Det er jo ikke fordi det er noget man skal gøre hver dag, selvfølgeligt er det ikke det, men når de en sjællendt gang imellem taber en sko og man lige skal vente en dag på at smeden kommer, og allerede er kørt ud til hesten.. Ja, så kan jeg ikke se problemet i at ride den, og slet ikke i at træne den lidt fra jorden.


  • #16   24. nov 2013 Det ka man godt.
    Jeg selv vil ik gøre det, men med en tabt bagsko, vil jeg gøre det - på blød bund.


Kommentér på:
Må man ride?

Annonce