{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
481 visninger | Oprettet:

Tørv? strøese? :) {{forumTopicSubject}}

Hejsa. smiley
Jeg undersøger ligt pt. om det er billigere for mig at flytte opstaldning sted, hvor jeg selv skal sørge for alt. smiley
Har tidligere stået på træpiller med min gamle pony og det var en succes, nu har jeg så hørt rigtigt meget om tørv. smiley Så ville høre om der er nogle af jer, der har erfaringer med det? smiley
Og så hvor tit skal der skiftes bund? Fordi med min gamle pony, skiftede vi bunden en gang, da der var gået et halvt år. smiley

Har også kigget rundt på nettet, og har set at man kan købe en palle med 15 sække hvor der er 40 kg ca, i hver sæk - til 1360 kr. Nogle der ved hvor hurtigt man bruger sådan en palle? smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Tørv? strøese? :)
  • #1   19. nov 2013 Har stået et sted hvor der var en bund af tørv, og så var der hamp ovenpå, og det var VILDT så let det var at muge i! Der kom en ny pose ind hver tredje uge, hvor der blev fjernet klatter hver dag smiley
    - der blev hele boksen tømt en gang hvert år smiley


  • #2   19. nov 2013 1 gang træpiller altid træpiller. jeg har prøvet ALT og jeg holder mig klart til træpiller som jeg bløder op til smuld:D synes ikke tørv suger så godt.

  • #3   19. nov 2013 Altså jeg har også stået på tørv (har også prøvet med hamp ovenpå, hvilket jeg ikke var så glad for), men tørv var en positiv oplevelse. Syntes det sugede rigtig fint, og min hest er rigtig gris. Selvom farven gør, at klatterne er lidt svære at se, så var det ganske nemt at muge i smiley Så vidt jeg husker, så plejede min pony at få en en sæk om ugen, gerne fordelt over to gange. En hest skal nok have lidt mere vil jeg tro smiley

    Tror vi tømte boksen helt 2 gange om året, men husker muligvis forkert smiley


  • #4   19. nov 2013 Jeg er enig med Susie, men kommer meget an på, hvor renlig din hest er. Min gamle hest kunne stå på det hele, da han var rimelig renlig, og så længe de er det, er tørv lige så let som træpiller eller spåner. Min nye hest træder desværre alt rundt, og det er umuligt i tørv, fordi det ikke suger lige så godt, så jeg har måtte købe træpiller ind selv og blande op med, da han simpelthen ikke kan stå på tørv alene, der var stort set ingen bund tilbage, fordi så meget skulle sorteres ud hver dag.

    Nu prøver jeg med træpiller, og hvis det ikke virker går jeg over på spåner smiley dyrere løsning, men alt for at min hest kan stå ordentligt smiley


  • #5   19. nov 2013 hej
    giver susie ret har en oldenborg der sviner så man tror det løgn og efter jeg gik til træpiller spec til heste strøelse er det bare super og aldrig vådt det suger meget bedre end spåner når den sviner sådan


  • #6   19. nov 2013 Vi har begge vores stående på tørv.
    Den ene er et virkelig et svin. Den anden skider det samme sted altid.
    Begge bokse er helt tørre altid. Der bliver fjernet klatter en gang Dgl. og så kommer der en trillebør nyt tørv ind 1 gang om ugen.
    Der bliver tømt helt ud en gang om året. Vi står på rideskole, og sådan er det ved alle hestene.


  • #7   19. nov 2013 Jeg ved ikke om han er renlig, da han pt står i løsdrift. smiley
    Så det må komme an på prøve. smiley


  • #8   19. nov 2013 tørv er rigtigt godt til nogen heste og ikke så godt til andre.
    Der er også store forskel på tørv, det er bedre end andet.
    Hvis man synes at tørv bliver for mørkt så brug tørv-mix i stedet for.


  • #10   19. nov 2013 Hoppedullen - Synes bare at træpiller er meget dyre end tørv.. smiley Og så mener jeg at jeg hørte i går, at der vist begynder at komme afgifter på træpiller, så de bliver endnu dyre...

  • #11   19. nov 2013 jeg bruger tørv til begge mine drenge og er super glad for det, nemt at holde og det lugter ikk som de andre bokse i stalden som bruger træpiller, brugte 5 baller tørv til opstart og de får ca. ½ balle tørv hver uge -1½ uge og fjerner kun klatter og blir det for vådt et sted så tar jeg lidt af det, min den ene tisser kun et sted
    startede med at bruge det for 2 år siden og har ikk fjernet hele bunden endnu, har taget lidt af det meget våde, da de kom på døgnfold
    Det kommer an på om din hest står på døgn om sommeren, hvor meget du vil komme til at bruge, jeg bruger ca. 1½ palle til 2 heste på en vinter fra ca. 1 november til 15 maj


  • #12   19. nov 2013 Bruger så selvfølgelig ikk 5 baller til opstart i år, når bunden har ligget hele sommeren, tror jeg smed 1½ balle ind i hver boks

  • #14   19. nov 2013 Jeg tror at jeg skal prøve tørv, hvis jeg flytter opstaldnings sted.
    Hoppedullen - det var jeg slet ikke klar over, at det kun steg hvis det er dem til brændsel smiley


  • #15   19. nov 2013 Der kommer IKKE afgift på træpiller eller andet brændsel. De har ikke kunne få flere tal til at indføre det smiley

  • #16   19. nov 2013 hej
    det er rigtig som hoppedullen siger hvis du kan dokumentere træ piller er til strøelse er der ikke afgift jeg har fået en palle der står direkte til strøelse


Kommentér på:
Tørv? strøese? :)

Annonce