{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
942 visninger | Oprettet:

hvor meget skal man finde sig i - barriererytter. {{forumTopicSubject}}

ååh ja, min gamle part blev aflivet for næsten en måned siden, jeg havde haft ham som min egen i de 2½ år jeg havde redet ham, jeg var ualmindeligt glad for at ride ham, samt var jeg også glad for at være på stedet, da ejeren er rigtig sød. Jeg har lavet en aftale med ejeren af stedet om, at jeg forsat må komme og bruge ridebanen/huset på min nye/gamle part. På stedet er der så én opstalder, hun ved mange ting og hun syntes gerne hun skal fortælle mig alt hvad hun ved, på trods af jeg ofte slet ikke har bedt om hendes hjælp. Ejeren sagde til mig for lang tid siden, at jeg bare skulle ignorere det og at hun havde bedt opstalderen om, at lade mig værre i fred, med det har opstalderen vidst glem igen. Oftest får jeg bemærkninger når ejeren ikke er tilstede. det kan være alt lige fra hvad jeg burde gøre i min ridning til om jeg skal give den gulerødder eller ej, nærmest. Jeg er så begyndt at ride min gamle part igen efter den anden blev aflivet, den har ikke været redet jævnt i de 3 år jeg ikke har redet den, men har være lidt ude af og til. Den har jeg så redet i 3 uger nu og jeg gallopere (dette emne omhandler ikke om hvor vidt jeg skal gallopere eller ej) igår da jeg var nede på banen kommer hun så hen til mig:
'jeg var lige ved at sende et link til dig i går'
'når hvad da?'
'et genoptræningsprogram, den hest bør slet ikke gallopere endnu, faktisk skal den kun skridte nu.'
'når ´, men ejeren siger det er fint.' sagde jeg så bare. Og det siger ejeren altså. Ud over det går den i løsdrift, går altså ude 23 timer i døgnet, samt den ikke har været skadet eller noget.
Men jeg har det sådan lidt, at en ting var at hun altid skulle blande sig i den gamle hest jeg red på, den kendte hun og hun kendte ejeren. Den her hest har hun intet med, at gøre og ved såmænd ikke engang hvad ejeren hedder, og så gør det mig faktisk en anelse irriteret, at hun atter en gang skal blande sig. Hun rider ikke selv, på trods af at hun har en hest, jeg er nu nok overbevist om at hun er bange for den, men hendes påstand er at hun ikke vil ride den, da den jo er skør. Men det er jo også altid nemmere at værre barriererytter.

Men hvad syntes i jeg skal gøre? skal jeg bare lade som ingenting, som jeg nu har gjort i 2 år, eller skal jeg forsøge mig med at lukke munden på hende en gang for alle? dette har jeg ikke gjort, da jeg føler jeg bliver ubehøvlet, hvilket jeg ikke er interesseret i at være, men måske det er det der skal til?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Rengøring 750 kr.
  • Ophængning af 3 lamper 600 kr.
  • Rengøring 450 kr.
  • Elektriker 1.500 kr.
  • Fastgørelse håndvask m.v 2.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  hvor meget skal man finde sig i - barriererytter.
  • #3   4. dec 2013 Sådan mennesker findes der desværre alle steder - jeg kender det alt for godt.

• #4   4. dec 2013 Jeg ville også svare hende igen én gang for alle. Det er da ret irriterende, at hun bliver ved, selvom ejer har snakket med hende. Det er fint at få råd, men ikke hvis hun går og spiller bedrevidende på en hest, hun ikke engang kender. Jeg er sådan én der ville elske at sige "nu når du har så travlt med at give mig råd til, hvordan jeg rider min hest, hvorfor sætter du dig så ikke op på din egen og viser mig, hvordan det skal gøres??"

• #6   4. dec 2013 pip, jeg syntes bare det er lidt ubehøvlet at give igen på den måde?

CoDok, altså nu er vi kun 3 i stalden, ejeren, opstalderen og mig, nu er de jo sådan set kun 2 da jeg ikke har hest der nede mere, så kommer jo kun for at hilse på, lukke ind eller hvis jeg skal bruge banen.
    Jeg snakkede med ejeren af min nye/gamle part i går, og hun sagde også at jeg bare skulle lukke ørene for det og forsætte som jeg gør.

• #7   4. dec 2013 Jeg ville nok have ignoreret i noget tid, men kender også mig selv godt nok til, at irritationen ville æde mig op levende indefra.

Så jeg ville nok på nuværende tidspunkt give igen. Som Pip skriver, så er det barnligt, men jeg havde godt nok været ligeglad på nuværende tidspunkt. Jeg bliver helt irritabel af, at læse dit indlæg. Haha.

Jeg havde også spurgt ind til hendes egen. Sagt at der jo altid er en årsag til problemerne. osv.

• #8   4. dec 2013 Fünke, jeg har tænkt det, men syntes også det er stengt at sige sådan til hende, når hun er bange for at ride sin hest?

hestepigen, ja jeg skulle nok også mene, at den klare sig fint, og død er den altså endnu ikke smiley

• #9   4. dec 2013 Det er ubehøvlet, men det hun gør er også ubehøvlet, og jeg tror helt ærligt ikke, at hun bare sådan holder op igen.

• #11   4. dec 2013 Pernille, ja nu har jeg ignorreret hende i 2 år, og det kunne jeg håndterre når det var en hest hun kendte og sådan. men den her som hun kun har set få gange før og som hun slet ikke har noget med at gøre, så er det træls syntes jeg.

Jeg føler jo bare at hvis jeg skal til og svare igen sådan, så er jeg jo ligeså åndsvag syntes jeg. samtidig med det er jeg også bange for hun bliver møg sur smiley

• #12   4. dec 2013 Pipfuglen, du har fat i noget.

• #13   4. dec 2013 Svar igen... Du kommer sikkert til at lyde næsvis, men få dog lukket munden på hende x) Hun skal ikke fortælle dig hvad du skal gøre...

• #14   4. dec 2013 hmm, kan godt se at det er en smule ubehøvlet, men hun bliver jo også ved med at være ubehøvlet, når hun allerede har fået at vide, at hun skal stoppe? smiley
    Jeg ville være fuldstændig kold over for, at hun måske er bange for at ride sin hest - hun har jo selv sagt, at det ikke er derfor, og så må hun jo selv tage "konsekvenserne".

• #15   4. dec 2013 Sådan en har også stået ude ved os.. Hun er underviser, ikke uddannet, og hun blev ved med at prøve på at undervise mig, selvom jeg pænt havde bedt hende om at lade være.. Blev ved med at rette på min ridning, og stod på et tidspunkt og råbte af mig, at jeg skulle slippe tøjlerne når hesten tog hovedet ned, hvilket skræmte hesten og fik den til at stikke af inde i ridehallen.. Så forsvandt hun ret hurtigt ud fra hallen, og jeg måtte stå med en skræmt, svedt hest der var helt oppe og køre.. Skønt!
    Til sidst fik jeg simpelthen bare nok og svarede igen. Siden har hun ikke forsøgt noget, og hun er også smuttet fra stalden, da hun ikke længere havde hest, og der ikke længere var nogen der ville have undervisning af hende.

Jeg vil mene du er nødt til at gøre det klart for hende at du ikke vil have det - at du godt ved hun gør det i god tro, for at hjælpe dig og hesten, men det altså er sådan som du gør, der fungerer for dig og hesten, og at du gerne vil have hun blander sig uden om smiley

• #16   4. dec 2013 Du kan også prøve en lidt mindre "flabet" indgangsvinkel, og måske forklare hende (næste gang hun kommenterer), at du simpelthen er træt af, at hun så stædigt vil gøre sig klog på din hest. At et lille tip måske engang imellem er fint, men at hun er gået over grænsen, og om hun ikke selv kan se det?

• #17   4. dec 2013 Sådan en var der også er hvor Silas står.. Hun skulle altid kommentere på at jeg satte min hest i første prioritet, når jeg havde staldvagt, dog hjalp jeg altid med staldvagten! Da Silas jo er 19, fik jeg også af vide at jeg skulle bare give ham dit og dat, for at passe på ham. Han skulle både have 3-6-9, hvidløsgranulat og hvad ved jeg. og der blev jeg irriteret og det endte med at vi aldrig snakkede aldrig sammen når jeg var i stalden. En dag blev jeg så irriteret over vi ikke bare kunne snakke sammen uden hun skulle lege ekspert, så jeg spurgte om vi ikke kunne snakke sammen, hvor samtalen ender med at hun siger at hvis jeg ikke kan holde mig til reglerne skulle jeg bare finde et andet sted at have hest. Jeg var SÅ tæt på at slå hende, men gjorde det ikke, godt nok... Synes simpelthen ikke hun kan være bekendt at sige sådan, bare fordi jeg lige prioterede at få renset min hests, hovbyld. Det var det eneste problem der var! Har så også snakket med nogle andre der kendte hende hjemmefra, og de siger hun også var sådan der og at ingen kunne lide hende.. Hun er da så hellere ikke mere, da hendes hest blev aflivet. Heldigvis.

• #18   4. dec 2013 Jeg er normalt også meget, meget konfliktsky, og går faktisk og bærer rundt på en masse, men hader at konfrontere folk, men nogen gange er man bare nødt til det.
    Og du vil have det godt bagefter. smiley

• #19   4. dec 2013 Som Fünke er inde på, så kan du jo i første omgang vælge en lidt diplomatisk approach og se, om det virker smiley

Du kunne fx sige noget i stil med: "Jeg bryder mig ikke om at lyde uhøflig, men jeg vil gerne have mig frabedt, at du kommenterer på alt hvad jeg gør. Jeg har en klar aftale med hestens ejer, som jeg følger. Jeg er slet ikke i tvivl om at du gør det i en god mening - men det virker altså ikke særlig pænt af dig".

Det er jo slet ikke sikkert at hun har overvejet, at hun virker irriterende smiley

• #20   4. dec 2013 hm...desværre kan disse "dumme" mennesker ikke altid forstå når man siger fra overfor dem - nogle fortsætter jo bare...nogle forslag??

• #21   4. dec 2013 Jeg havde svaret hende flabet igen hvis alt andet ikke virker, det der gad jeg bare ikke.

• #22   4. dec 2013 hm, hvis hun er der i dag og siger noget, vil jeg prøve, at sige det på en pæn måde til hende, jeg er ikke så vild med at skulle være flabet. og så vil jeg håbe det virker.

• #23   5. dec 2013 det er også fornuftigt at starte høfligt smiley du må lige holde os opdaterede!

• #24   5. dec 2013 Jeg har desværre kun oplevet, at ubehøvlethed hjælper på ubehøvlethed. På et tidspunkt var der to piger, som ikke kunne holde deres mund. Hverken når jeg red alene, eller når jeg fik undervisning. Til sidst blev jeg så vred, forvirret og frustreret - under en undervisningstime, fordi de to tøser blev ved med at kommenterer, samtidig med underviser, så jeg ikke kunne høre noget som helst... - at jeg stoppede min hest brat ud foran dem, og gav dem besked på at "klappe i", når jeg red. For jeg blev forvirret. Jg fortalte dem også, at jeg betalte min underviser for at undervise mig, og at jeg gerne ville have noget ud af min undervisning. Og det kan jeg ikke, når de plaprer løs. Det fik dem til at klappe i som østers, og har aldrig kommenteret min ridning siden.

Har faktisk ikke sagt det så pænt. Sagde faktisk til dem, at de skulle lukke røven, når jeg red. Og at jeg nok skulle bede om hjælp og råd, hvis jeg ville have dem. Men kort sagt, har kun oplevet, at det hjælper at tale så "klart" til dem der ikke kan holde mund, når man rider smiley

• #26   5. dec 2013 hun var ikke dernede i går da jeg red + imorgen og idag kommer jeg nok ikke ud for, at ride smiley og jeg syntes ellers lige jeg havde fået mannet mig op i går da jeg red derned.

Altså der er da også ting jeg kan bruge, men de kommer ofte i en kedelig bedervidende tone. ud over det er der jo så ting som er helt ude i hampen.
    Jeg har jo ellers før prøvet, at forklare hende, at jeg ligesom ikke er verdensmester og man jo sjovt nok bliver nød til, at starte et sted.

• #27   5. dec 2013 åhh kender godt dét med, at man nu har taget mod til sig og er SÅ klar på en konfrontation - og så sker det bare ikke smiley

• #29   5. dec 2013 Heidi, åååh ja det er der vel, har dog bare aldrig oplevet det i så høj grad smiley ikke fordi det er voldsomt, det har bare været jævnt - ofte flere gange ugentligt i meeeeget lang tid nu smiley
    Men ja, min plan er så absolut heller ikke, at overfuse hende, det tør jeg simpelthen ikke smiley og fordi hun er efter mig behøver jeg jo ikke nødvendigvis være flabet overfor hende, i hvert fald ikke i første omgang smiley

Kommentér på:
hvor meget skal man finde sig i - barriererytter.

Annonce