hvor meget skal man finde sig i - barriererytter. {{forumTopicSubject}}
ååh ja, min gamle part blev aflivet for næsten en måned siden, jeg havde haft ham som min egen i de 2½ år jeg havde redet ham, jeg var ualmindeligt glad for at ride ham, samt var jeg også glad for at være på stedet, da ejeren er rigtig sød. Jeg har lavet en aftale med ejeren af stedet om, at jeg forsat må komme og bruge ridebanen/huset på min nye/gamle part. På stedet er der så én opstalder, hun ved mange ting og hun syntes gerne hun skal fortælle mig alt hvad hun ved, på trods af jeg ofte slet ikke har bedt om hendes hjælp. Ejeren sagde til mig for lang tid siden, at jeg bare skulle ignorere det og at hun havde bedt opstalderen om, at lade mig værre i fred, med det har opstalderen vidst glem igen. Oftest får jeg bemærkninger når ejeren ikke er tilstede. det kan være alt lige fra hvad jeg burde gøre i min ridning til om jeg skal give den gulerødder eller ej, nærmest. Jeg er så begyndt at ride min gamle part igen efter den anden blev aflivet, den har ikke været redet jævnt i de 3 år jeg ikke har redet den, men har være lidt ude af og til. Den har jeg så redet i 3 uger nu og jeg gallopere (dette emne omhandler ikke om hvor vidt jeg skal gallopere eller ej) igår da jeg var nede på banen kommer hun så hen til mig:
'jeg var lige ved at sende et link til dig i går'
'når hvad da?'
'et genoptræningsprogram, den hest bør slet ikke gallopere endnu, faktisk skal den kun skridte nu.'
'når ´, men ejeren siger det er fint.' sagde jeg så bare. Og det siger ejeren altså. Ud over det går den i løsdrift, går altså ude 23 timer i døgnet, samt den ikke har været skadet eller noget.
Men jeg har det sådan lidt, at en ting var at hun altid skulle blande sig i den gamle hest jeg red på, den kendte hun og hun kendte ejeren. Den her hest har hun intet med, at gøre og ved såmænd ikke engang hvad ejeren hedder, og så gør det mig faktisk en anelse irriteret, at hun atter en gang skal blande sig. Hun rider ikke selv, på trods af at hun har en hest, jeg er nu nok overbevist om at hun er bange for den, men hendes påstand er at hun ikke vil ride den, da den jo er skør. Men det er jo også altid nemmere at værre barriererytter.
Men hvad syntes i jeg skal gøre? skal jeg bare lade som ingenting, som jeg nu har gjort i 2 år, eller skal jeg forsøge mig med at lukke munden på hende en gang for alle? dette har jeg ikke gjort, da jeg føler jeg bliver ubehøvlet, hvilket jeg ikke er interesseret i at være, men måske det er det der skal til?
mar 2010
Følger: 34 Følgere: 33 Heste: 4 Svar: 133
jan 2008
Følger: 13 Følgere: 19 Heste: 2 Emner: 34 Svar: 3.576
okt 2006
Følger: 46 Følgere: 104 Heste: 6 Emner: 236 Svar: 5.155
CoDok, altså nu er vi kun 3 i stalden, ejeren, opstalderen og mig, nu er de jo sådan set kun 2 da jeg ikke har hest der nede mere, så kommer jo kun for at hilse på, lukke ind eller hvis jeg skal bruge banen.
Jeg snakkede med ejeren af min nye/gamle part i går, og hun sagde også at jeg bare skulle lukke ørene for det og forsætte som jeg gør.
jul 2005
Følger: 55 Følgere: 62 Heste: 5 Emner: 359 Svar: 4.356
Så jeg ville nok på nuværende tidspunkt give igen. Som Pip skriver, så er det barnligt, men jeg havde godt nok været ligeglad på nuværende tidspunkt. Jeg bliver helt irritabel af, at læse dit indlæg. Haha.
Jeg havde også spurgt ind til hendes egen. Sagt at der jo altid er en årsag til problemerne. osv.
okt 2006
hestepigen, ja jeg skulle nok også mene, at den klare sig fint, og død er den altså endnu ikke
jul 2005
okt 2006
Jeg føler jo bare at hvis jeg skal til og svare igen sådan, så er jeg jo ligeså åndsvag syntes jeg. samtidig med det er jeg også bange for hun bliver møg sur
okt 2006
jun 2009
Følger: 35 Følgere: 63 Heste: 5 Emner: 105 Svar: 292
jan 2008
Jeg ville være fuldstændig kold over for, at hun måske er bange for at ride sin hest - hun har jo selv sagt, at det ikke er derfor, og så må hun jo selv tage "konsekvenserne".
feb 2011
Følger: 29 Følgere: 29 Heste: 1 Emner: 30 Svar: 424
Til sidst fik jeg simpelthen bare nok og svarede igen. Siden har hun ikke forsøgt noget, og hun er også smuttet fra stalden, da hun ikke længere havde hest, og der ikke længere var nogen der ville have undervisning af hende.
Jeg vil mene du er nødt til at gøre det klart for hende at du ikke vil have det - at du godt ved hun gør det i god tro, for at hjælpe dig og hesten, men det altså er sådan som du gør, der fungerer for dig og hesten, og at du gerne vil have hun blander sig uden om
jan 2008
jan 2008
Følger: 65 Følgere: 60 Heste: 2 Emner: 14 Svar: 145
jul 2005
Og du vil have det godt bagefter.
feb 2008
Følger: 1 Følgere: 5 Emner: 20 Svar: 2.869
Du kunne fx sige noget i stil med: "Jeg bryder mig ikke om at lyde uhøflig, men jeg vil gerne have mig frabedt, at du kommenterer på alt hvad jeg gør. Jeg har en klar aftale med hestens ejer, som jeg følger. Jeg er slet ikke i tvivl om at du gør det i en god mening - men det virker altså ikke særlig pænt af dig".
Det er jo slet ikke sikkert at hun har overvejet, at hun virker irriterende
mar 2010
Følger: 34 Følgere: 33 Heste: 4 Svar: 133
Blogger
Følger: 940 Følgere: 3055 Heste: 16 Emner: 296 Svar: 7.758
okt 2006
jan 2008
nov 2011
Følger: 22 Følgere: 144 Heste: 3 Emner: 124 Svar: 5.745
Har faktisk ikke sagt det så pænt. Sagde faktisk til dem, at de skulle lukke røven, når jeg red. Og at jeg nok skulle bede om hjælp og råd, hvis jeg ville have dem. Men kort sagt, har kun oplevet, at det hjælper at tale så "klart" til dem der ikke kan holde mund, når man rider
okt 2006
Altså der er da også ting jeg kan bruge, men de kommer ofte i en kedelig bedervidende tone. ud over det er der jo så ting som er helt ude i hampen.
Jeg har jo ellers før prøvet, at forklare hende, at jeg ligesom ikke er verdensmester og man jo sjovt nok bliver nød til, at starte et sted.
jan 2008
okt 2006
Men ja, min plan er så absolut heller ikke, at overfuse hende, det tør jeg simpelthen ikke
hvor meget skal man finde sig i - barriererytter.