{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
420 visninger | Oprettet:

Problemformulering {{forumTopicSubject}}

Nu tillader jeg mig måske at spørge lidt dumt, men jeg kommer helt i tvivl. Jeg har ikke skrevet nogen større opgave i 2 år, og nu skal jeg skrive en historie opgave på HF.

Jeg søger så lidt på google for at få genopfrisket, hvordan en problemformulering nu skal stilles op, men her er der noget der undre mig lidt.

Der står, at man selvfølgelig skal have sit hovedspørgsmål, og bygge underspørgsmål op omkring sit hovedspørgsmål - det forstår jeg godt. Men, det jeg ikke forstår er, at når de forskellige sider giver et eksempel på en problem formulering, så er underspørgsmålene stillet op nærmest som punkter. Altså ikke nogen sammenhængende tekst, som jeg husker at jeg har lært det.

Så nu spørger jeg lige, til jer på gymnasium eller jer der har gået på gymnasium, skal problemformuleringen ikke godt nok være en sammenhængende tekst? Og ikke bare 1,2,3,4 opstilling?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Problemformulering
  • #2   16. dec 2013 Vi har lært det som en sammenhængende tekst, dog må der gerne være nogle underspørgsmål, enten som punkter eller sammenhængende tekst. Men vi skriver også både problemanalyse, problemafgrænsning og problemformulering smiley

  • #3   16. dec 2013 Underspørgsmålene er noget du kan trække ud fra dit hovedspørgsmål, som kan hjælpe dig til at svare på dit hovedspørgsmål.
    Men hovedspørgsmålet består altid af en redegørende, analyserende og en diskuterende/vurderende del smiley Hvoraf du med fordel skal sætte spgsmål op som underbygger de forskellige dele - hvis det giver mening.


  • #4   16. dec 2013 rikkenaltzer: det gav ikke meget mening i forhold til mit spørgmål smiley Jeg ved godt hvad problemformuleringen skal indeholde, men de eksempler jeg nu ser på nettet, er stillet op i punktform, hvilket ikke er sådan jeg husker at have lært det.

    Men jeg har fået givet den et forsøg nu, så jeg har noget at arbejde ud fra.

    Tak for jeres hjælp smiley


Kommentér på:
Problemformulering

Annonce