{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
338 visninger | Oprettet:

problemformulering {{forumTopicSubject}}

Jeg har min første "eksamen" (projektopgave) her i uge 5, men jeg er helt blank omkring hvilket del/underemne jeg skal vælge, så det er her alle i dejlige HG folk kommer ind i billedet;)

Vores overordnetemne er: En verden i forandring

Så jeg tænkte på om i evt. Har nogle ideer til nogle delemner og gerne et produkt man kan lave til delemner eller bare et forslag til et produkt da jeg er helt tom for ideer og vi "skal" have valgt det til imorgen?:)

På forhånd tak for hjælpen


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  problemformulering
  • #1   24. jan 2023 du skal selv lige formulerer den
    Men det at man i 97 gerne måtte klæde børn ud som flødeboller og i dag er det rasistisk

    hvorfor måtte man førhen godt sige mongol og i dag skal man sige udviklingshæmmet (hvis det ikke endda er blevet forbudt også at bruge)

    sproget i forandring

    også at engang var bjørnetjeneste en dårlig ting det begyndt at blive gode ting nu

    hvorfor kommer der flere og flere engelske udtryk i et dansk /norsk/tysk/ fransk sprog

    har det engelske sprog taget nogle danske udtryk

    osv osv


  • #2   27. jan 2023 Et rigtigt godt råd er at altid starte sin problemformulering med "hvordan...". Det gør det nemmere at 'besvare' problemformuleringen i 'konklusionsteksten'.

    En god ide, byg din opgaves 'skelet' først. I gymnasiet lærer man, at det hedder en synopsis. Et eksempel kunne være: (bare fordi jeg lige har hørt et foredrag om drivhusgasser)

    Overemne: En verden i forandring
    Underemne: Klima

    Indledning til problemformulering: Den stigende udledning af drivhusgasser til Jordens atmosfære, bliver en stadigt større udfordring for klimaet. Jeg kunne godt tænke mig at undersøge årsager, og hvordan man kan mindske udledningen af drivhusgasser.

    Problemformulering: Hvordan sikrer man, at koncentrationen af drivhusgasser ikke bliver for stor i Jordens atmosfære?

    Metode: Lyrisk indsamling. Data fra... SWOT

    Afgrænsning: Jeg vil ikke komme ind på...

    Analyseafsnit
    Overskrift 1: Drivhusgasser i atmosfæren
    Overskrift 2: Klimasynderne - hvor kommer drivhusgasserne fra?
    Underoverskrift 2.1: Gode og dårlige (SW-analyse)
    Overskrift 3: Hvor lang opholdstid har drivhusgasserne i atmosfæren?
    Overskrift 4: Hvad kan mindske udledning af drivhusgasser?
    Underoverskrift 4.1: Hvad kan mennesker gøre? (OT-analyse)

    Konklusion: Forskning har fundet ud af... Vi kan bidrage med... for at drivhusgasser ikke kommer til at fylde for meget i Jordens atmosfære.



Kommentér på:
problemformulering

Annonce